hoe oud is de gemiddelde CO-bezoeker

Op 17 april 2012 12:16:37 schreef flipflop:
Meestal bepaald de context wat er bedoeld wordt anders moet je bij alles wat je zegt 3 paginas footnote toevoegen. In dit geval zou mijn aanname zijn:
gem = <som leeftijden> / <aantal leeftijden>
...en da's overigens niet wat amateur uitrekende.

Mijns inziens wel. Stel je hebt een reeks getallen. Elk getal uit die reeks is in dit geval een genoemde leeftijd. Ik verdeel die reeks in groepen, en reken het gemiddelde daarvan weer uit. Ik denk dat het aatal getallen per groep niet van invloed is op de uitkomst.
voorbeeld:
reeks: 1-2-3-4-5-6-7-8-9

Gemiddelde = som/9 = 45/9 = 5

gem. tussen 1-2-3-4 = som/4 = 10/4 = 2.5 Deze noem ik groep A.
Groep B is gemiddelde tussen 5 en 6. Dat is dus 5.5.
Voor groep C blijft de reeks 7-8-9 over. Dat geeft ee gemiddelde van 8.

Wat is nu het gemiddelde tussen groep A, B e C? 2.5+ 5.5+ 8 = 16/3= meer dan 5.

Alright, mijn genoemde voorbeeld geeft niet de uitkomst die ik verwachtte, en die me in het gelijk stelt. Mijn berekening van de genoemde leeftijd van Co'ers klopt dus niet helemaal :(
Trek ik toch nog een les uit deze berekening die zo simpel leek. Ik had aan het eind van elke pagina even de som en het aantal leeftijden op moeten schrijven, en niet het gemiddelde hiertussen.

jouw methode zal alleen werken als je reeksen met een gelijk aantal neemt.

EDIT: ik test dit net even op willekeurige getallen uit de reeks in groepjes van 3, maar dit werkt ook niet. In het algemeen geldt dat gemiddeldes van gemiddelden nemen niet gelijk is aan het gemiddelde van alles aan het begin.

Frederick E. Terman

Honourable Member

Natuurlijk; de grootte van de groep geeft aan hoe zwaar het gemiddelde van die groep meegewogen moet worden.
Stel dat je een miljoen dingen hebt die gemiddeld '5' zijn, en twee dingen die gemiddeld '7' zijn.
Het gemiddelde van die 1000 002 dingen samen is beslist geen '6'.

Ander voorbeeld: In bak A zitten rode en groene glorpen. De groene zijn goedkoper dan de rode. In bak B zitten alleen blauwe glorpen. Die zijn nog weer goedkoper dan de groene.
Als ik nu flink veel groene glorpen uit bak A haal en ze in bak B gooi, wordt de gemiddelde prijs per glorp in beide bakken hoger!? En wat volgt daaruit voor de gemiddelde prijs voor A en B samen?

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Leuk om de berichten vanaf 2006 terug te lezen :)

High met Henk

Special Member

en te zien dat het WEER niet klopt in mijn eigen geval. Ben weg voro de klas, zit weer in engineering, maar nu meer elektro en panelenbouw ipv. de hardcore elektronica.

om daarin aan mijn trekken te komen ben ik afgelopen jaar (toen ik nog voor de klas stond) mijn eigen bedrijf gestart om mijn hobbyprojecten te professionaliseren. Echter mijn interesse is op zijn zachts gezegd breed. Enkele projecten welke ik heb lopen.

Met Shiptronic en inmiddels ook Paul Welther een project voor een motormangement systeem

Een project voor een grote klant wat meer mechanisch is dan elektrisch (inmiddels bijna afgerond)

Een project voor een webbased financieël pakket t.b.v. schuldhulpverlening.

Wat kleinere projecten voor leermiddelen voor motorvoertuigentechniek.

Om dit alles te kunnen doen rijd ik dus inmiddels rond met een mobiel kantoor/werkplek. Echter ik werk dus ook nog full time in dus de engineering van generatorsets.

Things can change..... ben inmiddels trouwens 30. (word een antieke penis, ofwel een ouwe L*L)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

18 en bezig met audiotoepassingen, maar vooral versterkers zelf bouwen en herstellen en zelfbouw van gitaareffecten. Ik weet ook nog wel wat af van pc's want al mijn vrienden komen naar mij als er iets mis is met hun pc :D

'Elektronica werkt op rook, eens die er uit is werkt het niet meer'