Topic op slot

Dit topic is gesloten

Beste moderators, ik heb in dit topic gevraagd of iemand ff wilde compileren.

Excuus hiervoor, programma komt hier ook volledig binnenkort.

Ik wilde gewoon weten of mijn programmaatje werkte, wist niet dat dit niet mocht.

Wellicht had het commentaar wat anders gekund. Maar je had wel gelijk hoor...

Lucky Luke

Golden Member

D'r zullen wel 2 redenen voor zijn: Het wordt een topic waar verder niemand wat aan heeft, en 2: het is een omslachtige manier om niet te betalen voor de volledige functionaliteit van de compiler.

Maargoed. Als ik 'n tip mag geven: kijk 's naar myAmicus. (Die compiler kun je onbeperkt gebruiken met de chips van dat bordje. Ook als je het bordje niet hebt. Welliswaar heb je dan overkill goede PICjes voor de meeste dingen, maar het duurt vrij lang voor je de aanschaf van de compiler er uit hebt.)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Het had misschien ook beter via een ander medium moeten gaan. Maar ik was zó enthousiast dat ik er niet bij nadacht.

Ik ga gewoon Proton IDE kopen, dan hoef ik niet weer. En er komen nogal wat projectjes aan met PIC's dus dan verdien ik het weer terug.

In die zin dat het betaald word...

Maar ik snap jullie reacties allemaal, wilde alleen ff excuses ervoor maken. Meer niet. Dankjewel voor je reactie.

Fijne middag nog.

Arco

Special Member

Als je de MikroBasic demo versie gebruikt, kun je tot 2kWords compileren... (voor veel kleine programma's genoeg...)
Een paar wijzigingen in de sourcecode is alles.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 14 oktober 2012 14:00:34 schreef R-Tronic:
... ik was zó enthousiast dat ik er niet bij nadacht.

En daarom zijn er mods die wel nadenken (meestal, hi).

Er zijn best gratis alternatieven hoor. Je mag best betalen voor een tool natuurlijk, maar het is geen must. Als je zelf iets ontwikkelt is het 100x beter als je het ook zelf kunt compileren en programmeren. Dus wees niet afhankelijk van anderen zou ik zeggen.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Lucky Luke

Golden Member

Achja, toen ik net met PICbasic begon heb ik ook wel 's wat door een ander laten compilen toen ik de volledige versie nog niet had. Het is gewoon best duur.

(En eigenlijk, nu ik C kan, gebruik ik het niet zo veel meer. Moet alleen eens een middagje steken in MPLAB, dat ik ook C op PIC's kan.)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
GJ_

Moderator

Op 14 oktober 2012 13:35:07 schreef R-Tronic:..Maar je had wel gelijk hoor....

Nou, namens de betrokken mod bedankt voor het begrip. ;-)

Dit topic is gesloten