topic kaping

( Beschouw dit alsjeblieft niet als een aanval of dergelijk )

Waarom worden topic's gesloten als ze gekaapt worden?

Als het nog actief is snap ik het heel vervelend voor de starter,
maar als het over hetzelfde onderwerp gaat is het toch beter om verder te gaan in een oud topic in plaats van steeds een nieuwe?
zodat er niet steeds dezelfde topic's komen?
Kan iemand mij hier antwoord op geven of mijn manier van denken corrigeren :P

Bij voorbaat dank,

Met vriendelijke groet:

Lex van der Poel.

-- edit --

Volgens mij snap ik hem al en is het gewoon mijn eigen fout ik begon over een ander project in oud topic .
Mijn excuses.

Henry S.

Moderator

Op 16 oktober 2012 23:43:25 schreef lexvdpoel:
Volgens mij snap ik hem al en is het gewoon mijn eigen fout ik begon over een ander project in oud topic .

Ja daarom, zo'n topic wordt voor anderen erg verwarrend.

Eigenlijk jammer dat je na een post iets als van deze strekking niet meer ziet:

http://www.uploadarchief.net/files/download/stout.jpg

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
benleentje

Golden Member

Voor mij als gebruiker is het heel simpel. Degene die het topic start die beantwoord je. Als er meerde mensen beantwoord moeten gaan worden dan word het voor mij heel erg lastig om te gaan filteren wat nu bij wie hoort.

Wat je dan beste kan doe is zelf een eigen topic openen en dan met een link naar het oude topic zodat men weet dat je dat gelezen hebt.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Er zijn ook fora waar het juist andersom is, maar hier werkt het zo. Ik denk dat het wel het meest overzichtelijk is, je kunt eenvoudig linken naar een oud topic maar iets opzoeken of een enkele discussie uitfilteren in een lang topic is vervelend en verwarrend.

Als je iets vergelijkbaars hebt met wat in een andere thread besproken is, dan is het prettig om in je startpost gewoon te linken naar die andere thread.

Als ik een thread zie met een onderwerp wat me aantrekt dan neem ik de beleefdheid om bovenaan te beginnen met lezen. Dan zit ik al antwoorden te formuleren voordat ik onderaan gekomen ben en blijkt dat iemand anders het topic heeft gekaapt, en dat de originele vraag jaren oud is....

Sinds enige tijd hebben we hier ook het "topic starter in een andere kleur" feature. Dus op die manier kan je de originele vraagsteller er makkelijker uithalen. Ook dat verlies je als je een topic kaapt.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 17 oktober 2012 08:34:26 schreef Aart:
Er zijn ook fora waar het juist andersom is, maar hier werkt het zo. Ik denk dat het wel het meest overzichtelijk is, je kunt eenvoudig linken naar een oud topic maar iets opzoeken of een enkele discussie uitfilteren in een lang topic is vervelend en verwarrend.

Die ken ik ook en ik vind dat juist superhandig, zo krijg je vaak meer info, ook waar je nog niet aan gedacht had.
En alles is in 1 topic besproken zonder dat je 338755 topics door moet zoeken, vind het systeem hier juist onoverzichtelijk.

Transistors are Cool Tubes are Hot
maartenbakker

Golden Member

Het trefwoord hier is EXEMPLAREN; voor de softwareschrijvers onder ons ook wel bekend als INSTANTIES. Elk topic over 1 exemplaar - Elke instantie zijn eigen leven.

Onderstaande over (reparatie)topics van bestaande apparaten:

Als je per apparaattype (*) in een topic zou bundelen, krijg je gigantische spraakverwarring als er verschillende problemen van verschillende exemplaren tegelijk lopen. Gewoon niet doen dus.

338755 topics doorzoeken op relevante informatie is met de search makkelijker dan 1 topic van 338755 pagina's waar bovendien op enig moment (met een beetje pech: op elk moment) minstens 2 exemplaren tegelijk worden besproken.

(*) Dat is ook moeilijker dan het lijkt. Je moet dan een vrij grote groep apparaten gaan bundelen in een topic, en dan loop je ertegenaan dat er in eenzelfde type meerdere chassis gebruikt zijn en dat een chassis in meerdere types gebruikt is. Het is dus niet per definitie helder waar je iets bij moet hangen.

Onderstaande over dingen als ontwikkeling:

Ook hier zit je met instanties; geen twee mensen willen of doen precies hetzelfde. Voor het opdoen van ideeen of het geven van feedback op het topic van een ander, kan je gewoon searchen, lezen, linken en/of een nuttige opmerking of verwijzing in dat andere topic plaatsen; De oerkracht van het www (het publieke html-gedeelte van het internet) is immers het kunnen gebruiken van links, dat wordt wel eens vergeten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."