Is het wat? wie gaat er? Wie is vorig jaar al geweest? Wat valt er te verwachten?
Is het wat? wie gaat er? Wie is vorig jaar al geweest? Wat valt er te verwachten?
***kickje***
Impressiefoto van de site (1 van de 5? ruimtes):
Kunst, mechanica, elektronica, robotica enzovoorts, het doel is niet alleen te kijken, maar vooral te doen begrijp ik van de site. Ik ben al iets steampunkachtigs aan het "maken" om in de stemming te komen...
Oja, niet onbelangrijk: Gratis entree! (Print wel een kaartje uit via de website.)
[Bericht gewijzigd door Benadski op woensdag 3 oktober 2012 19:00:42 (11%)
Ik ben al lekker bezig geweest met steam-pimpen... Het "ding" heeft geen functie, maar wel een doel. Anderen ideeen aanreiken. Ik heb zoveel mogelijk technieken, materialen en trucjes gebruikt die zouden moeten inspireren. Hij kan open zodat alles zichtbaar wordt voor de geïnteresseerde.
Zo zit er bijvoorbeeld een oude CDM gaslamp in die op een CCFL inverter gave effecten geeft, je ziet een plasmaboogje in de lamp ontstaan die regelmatig van kleur veranderd en af en toe flink ronddraait en flitst.
Als ie af is komt er wel een filmpje!
Nu de hamvraag, gaat er niemand van CO daar heen?!
Wat grappig! Ik had er nog nooit van gehoord. Wel eens van hackerspaces enzo.
Is het nu de bedoeling dat je met iets komt, of er gewoon gaat kijken?
Als ik de informatie lees, kijkt het mij op een soort hobbybeurs zonder verkoop. Klopt dat een beetje? of zit ik er dan oneerbiedig ver naast?
Geen idee, ik ben er nog niet eerder geweest. Maar het leek me wel wat, er wordt ook een soort "scrapheap challenge" gehouden. Ook elektronica workshops etc. Ik neem ook wat onderdeeltjes mee voor de kids. (Vooral LEDs, die heb ik toch in overvloed!) Voor iedereen die creatief is is er wel wat, van de breioma tot de graffiti artiest.
Je hoeft niets te maken, maar het mag natuurlijk wel. Ik moest ff wat creativiteit kwijt dus ik doe dat ding op m'n rug. Zo ben ik ook lekker herkenbaar, hoop ik.
Dus mocht je gaan en je komt me tegen, schiet me gewoon ff aan, altijd gezellig om ff te kletsen over de hobby en de gezichten achter de namen te zien!
EDIT: Update, er brandt al wat!
[Bericht gewijzigd door Benadski op woensdag 17 oktober 2012 23:43:00 (12%)
Het lijkt me wel leuk voor kinderen. Dingen die een beetje tot de verbeelding spreken, maar verder technologisch niet zo heel hoogstaand te noemen zijn. Ik krijg ook weinig hoogte van de verdere achterliggende gedachte.
Waarschijnlijk zou ik zelf ook even zijn gaan kijken als het niet in zo'n uithoek van het land gehouden zou worden. Het lijkt me zeker niet iets om ver voor te moeten reizen.
Het is geen technologiebeurs nee, meer een plek om ideeën en inspiratie op te doen. De achterliggende gedachte is mensen meer met hun handen te laten doen. Veel mensen maken niets meer met hun handen en hebben wat ik noem "matte intelligentie". Ze begrijpen (half) hoe ze dingen moeten gebruiken, maar niet hoe ze werken. Dat leidt uiteindelijk tot het tweede stenen tijdperk.
Op dit forum valt het gelukkig dan weer mee, wij worden de leiders!
Eigenlijk helpt zo'n beurs niet veel, mensen die niet geïnteresseerd zijn zullen er niet op af komen en dus zal het vooral mensen trekken die al hobbyen. Maar het laat wel zien wat je nog meer kan doen en inspireert hopelijk mensen anderen te inspireren.
Oja, als je de reis te duur vindt (ik zou bij de NS 48 euro kwijt zijn), bij de Kruidvat hebben ze een mooie aanbieding voor dagkaarten. (13 euro!)
Ermmm, OV is al helemaal geen optie. Ik woon best centraal in het land, maar als ik op één dag al 6 uur met het OV moet reizen om op m'n bestemming te komen en weer terug.. dan houdt het wel zo'n beetje op hoor
Ik moet ook bijna 6 uur, maar met de auto is dat bijna net zo lang. In de trein is altijd wel wat te doen, ideeën uitwerken, nieuwe ideeën opdoen, stukje solderen (12V soldeerbout en accu mee). En mijn DS gaat ook mee als ik een spelletje wil doen.
Hee Jochem, niks uithoek! Mooi centraal in het noorden van het land!!
Het is dus een inspiratiebeurs maar dat van weinig technologie zou ik nog niet zo hard roepen.
@Ralph, het lijkt me wel leuk om even te gaan kijken, woon tenslotte toch in de buurt, in iedergeval dichterbij dan veel anderen hier. Maar als je gaat solderen in de trein... weet ik waarom er zaterdag vertraging is op het spoor
Ach, zolang ik nog geen draadjes aan een wekker zit te solderen zal dat toch niet gezien worden als bommen maken. Of zouden mensen daar echt bang van worden?! Ik vraag me af of ze me het kunnen verbieden eigenlijk...
Wel in een rook-coupé gaan zitten dan...
Jaja, die rook coupe is er nog (heet nu toilet geloof ik).
Even wat relevante info, dit is er te doen:
Ik ben onderweg... Nog ruim twee uur treinen. Even het programma doorgenomen, toch ook hoogstaande techniek aanwezig! AI, supergeleiding, interactieve kunst en dat is maar een klein deel van de ruim 50 onderwerpen!
Dus heb je tijd, print je kaartje uit en kom langs!
De hele kunst-insteek was me al wel duidelijk, dat spreekt mij wat minder aan (hoewel ik jouw steampunk-rugzak er leuk uit vind zien hoor!)
Maar ook met technische hoogstandjes blijft het me te ver
Veel plezier vandaag.
Straks even kijken. Ik kon zojuist nog kaartjes bestellen.
Ik neem mijn broer mee (of eigenlijk hij mij, want hij rijd)
Het was gisteren erg gezellig in Groningen.
Het was best groot opgezet en er was van alles aanwezig. De nadruk op kunst vond ik erg meevallen en het was echt non-commercieel (geen verkoop dus). Ik denk dat veel CO-ers zich er prima een uurtje vermaakt zouden hebben.
@benadski: ik heb je volgensmij nog wel zien lopen gisteren. Al was het wel op wat afstand, maar ik meende je 'ding' te herkennen. Helaas was dat maar één keer, anders hadden we elkaar nog wel even gesproken.
Ja het was een gelaagde dag!!! Ik heb even wat foto's in een webalbum gegooid.
Veel mensen gesproken, standhouders waren ook zeer enthousiast en legden alles graag uit, maar volgens mij niemand van CO gesproken. MAH ook gemist dus. Volgende keer beter! Ik ben van 12:30 tot 19:00 aanwezig geweest. Veel inspiratie opgedaan, maar wel een houten reet opgelopen in de trein. Toch wel een lange rit naar Groningen.
Filmpjes komen er ook nog aan!
Golden Member
Zag er wel leuk uit,
met die kart zou ik ook niet over straat gaan, denken ze gelijk aan en autobom met al die " diynamiet" staven erop.
Zelf zou ik ook niet zo lekker zitten tussen al die accu's
En voor de politie liever even inpakken inderdaad.
Er was nog veel meer te zien dan wat er op de foto's staat en het was grotendeels ook de sfeer die veel goed doet, juist doordat het niet commercieel opgezet was.
Helaas heb ik niet even kunnen spelen met een soort synth die iemand had gebouwd. Veel knopjes met toonregelaars/fietsen en intervallen. Een beetje te zien op foto 11 van benadski's album.
We kwamen er ook achter dat groningen ook een soort hackerspace heeft, maar dan voor jeugd tot 20 jaar. Bij sommige dingen sta je werkelijk verbaast van wat ze kunnen maken qua computer(net)werk, muziek, constructie etc etc. En iedereen die ouder is dan 20 wordt gewoon vrijwilliger en doet ook lekker mee Binnenkort maar even kijken dus.
@Benadski: je hebt het dus nog behoorlijk lang volgehouden! Wij waren er met een uurtje of 2 weer weg. Zullen we volgende keer in het repaircafe gaan zitten?
En nog iets dat veel mensen hier wel leuk zullen vinden: het tijdschrift MAKE (makezine.com). Volgensmij op abonnement in een papieren versie en gratis online. Echt leuk om even doorheen te bladeren, allerlei ideeen en inspiratie-dingen. Van een paar minuten bladeren had ik al meer ideeën opgedaan dan van een halfgeleidergids van elektor.
als het wat dichter bij huis was geweest was ik wel komen kijken maar de afstand was me wat erg groot
Jup, en de opmerking van MAH bevestigt eigenlijk wel dat ik er goed aan gedaan heb geen 6 uur in de trein te gaan zitten:
Op 21 oktober 2012 19:21:31 schreef MAH:
Ik denk dat veel CO-ers zich er prima een uurtje vermaakt zouden hebben.
Let wel: "een uurtje"..
Ik heb het lang volgehouden ja. Mijn interesse gaat eigenlijk naar alles uit, dus bijna overal gekeken en een praatje gemaakt! Vandaar dat ik het lang uitgehouden heb.
Volgende keer ga ik denk ik niet meer naar Groningen. Als het wat centraler is in de Benelux zou dat denk ik ook nog meer publiek trekken.
Make is inderdaad errug leuk, en instructables.com vind ik helemaal geweldig!
Oja, nog wat video's!