willekeurige linken

Dit topic is gesloten

Sinds gisteren heb ik een soort van adware of zoiets op m'n laptop zitten...:(

In bijvoorbeeld dit forum worden willekeurige woorden hyperlink gemaakt.
Als je erop gaat staan, krijg je een mouse-over met een advertentie voor het winnen van een i-phone of andere dingen.

Zover als ik het traceren kan, kom ik uit bij een nepwebsite, een robot dus.

Heeft iemand dit eerder gehad? En wat heb je er aan gedaan?
Ik weet dat dit echt met de site te maken heeft, als het niet mag, dan gooi er maar een hangslot omheen.

Enkel FireFox heeft het, IE niet. Ik heb Firefox al opnieuw geinstalleerd maar geen verbetering. Ook al CCleaner en antimalware programma's laten lopen.

Iemand een idee?

High met Henk

Special Member

het zit iig niet in deze site.

ik ben heel erg bang dat je een taai virusje/malware(dat verschil is zo klein tegenwoordig) te pakken hebt.

eventjes 2 heel erge paarden middelen:

hitman pro installeren en laten lopen

en er is nog een progje waarvan ik de naam niet weet, maar dat is ook zo'n paarden middel en dat kijkt naar alle registerverwijzingen... Daar zit dus ook spul tussen wat je absoluut niet wilt verwijderen.

weet wat je doet dus.. Maaremmm het hoort hier niet thuis...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
maartenbakker

Golden Member

Hijackthis bedoel je, maar niet gebruiken zonder deskundige begeleiding en je mist er soms ook wel wat mee.

Er zijn diverse manieren om zoiets aan te pakken. Ik kies er vaak voor om de schijf aan een externe computer te koppelen en vanaf daar te scannen. Dan weet je zeker dat de malware tijdens het scannen niet actief is. Ook rootkits zijn zo wat makkelijker kwijt te raken.

En inderdaad, een overduidelijk tweakerstopic dus voor meer tips verwijs ik daar graag naar.

P.S. Aangezien het probleem niet in IE optreedt (that's a first) inderdaad ook eerst even Skysofts tip opvolgen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zondag 11 november 2012 18:00:47 (11%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Heb je al in de addon's menu gekeken of daar niet een vreemde bij staat ? (extra->addon)

FF is niet zo heel gemakkelijk voor de gek te houden.

GJ_

Moderator

Ik den dat Skysoft een schot in de roos heeft ja:
http://support.mozilla.org/nl/questions/887190
verder ben ik bang dat het niks met CO te maken heeft behalve dan dan ook CO min of meer onleesbaar word. Als je er niet uitkomt even naar de supportsite van firefox of naar GoT.

Dit topic is gesloten