Sommige V&A advertenties zijn hilarisch.

Zoals deze

Geacht,
Ik verkoop 3 analyzers omdat ze hier bij mij redelijk in de weg staan.

De vraagprijs is 1000 € en voor de grapjassen onder ons wil ik de prijs zakken tot 999,90 €
1000 euro vinden sommigen mss wel veel maar de nieuwprijs van dit hoogstaand toestel ligt rond de 11 000 euro. Dit beoogt één en al kwaliteit. laat mij iets weten indien je geïnteresseerd bent.

wees snel er snel bij. contacteer me op het nummer : xxxyyyzzz

Iedere meetapparatuurliefhebber weet dat de vraagprijs van 2ehandsapparatuur 'wat de gek ervoor geeft' is, en voor dit soort meuk is dat niet zo gek veel. Zelfs op ebay weten ze beter:daar kun je ze voor $600 kunt kopen. Ex shipping en btw, klopt.

TS heeft hier verder ook geen postgeschiedenis. Nou misgun ik niemand z'n handeltje, maar is het niet mogelijk om V&A alleen open te stellen voor reguliere, postende gebruikers, d.i. meer dan 10-25 posts ofzoiets?

Helemaal eens met de vorige poster. Zo als het nu gaat is het meer een comics rubriek.
Het zou prettig zijn als de v&A rubriek beter functioneerde, en niet als het putje van Marktplaats.

[Bericht gewijzigd door markce op zaterdag 10 november 2012 23:37:32 (37%)

Tidak Ada

Golden Member

Op 10 november 2012 23:24:19 schreef alex278 :
Zoals deze[...]

Ik vind die link van jou ook wel komisch :+ Maar vul wel je eigen naaam in >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Sine

Moderator

je bedoelt waarschijnlijk deze : http://www.circuitsonline.net/aanbod/10530/meten/hp-37721a-digital-tra…

En jep, het is een beetje lachwekkend zo, maar je kunt zo'n advertentie gewoon negeren ?

Je hebt niets aan zo'n toestel tenzij je voor een telecom boer werkt, zoals KPN en dan heeft je baas 'm wel. In de huidige "glastijd" heb je ook weinig aan een G703 interface, vandaar dat die toestellen nu allemaal op 2de hands sites verschijnen.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Echt vervelend vind ik zulke advertenties niet, maar ik zou het op zich geen slecht idee vinden als de V&A sectie wat duidelijker bestemd zou worden voor actieve leden die af en toe iets zoeken of kwijt willen, en niet voor handelaren die er hun beurs overschot proberen te dumpen.

Het is me wel vaker opgevallen dat er mensen zijn (o.a. Delta Novi) die regelmatig een flink aantal advertenties achter elkaar plaatst, vaak herhaaldelijk met dezelfde spullen, en geen (noemenswaardige) andere activiteit op het forum heeft.

Het lijkt me een slecht idee om het te automatiseren, dus dat een gebruiker x posts moet hebben om iets bij V&A te zetten; op de eerste plaats worden nieuwe gebruikers soms vrij snel doorverwezen naar V&A, en je loopt het risico dat een handelaar een aantal matige of volkomen waardeloze posts gaat plaatsen, alleen om van de V&A sectie gebruikt te kunnen maken.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Arco

Special Member

Misschien bedoelt 'ie 1000 euro voor alle drie samen... (Staat niet expliciet bij per stuk) ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Zou kunnen want hier staat ook een advertentie.

Maar dan liever dit dan een advertentie voor bijvoorbeeld 2 uitgesoldeerde 1000uF elco's.

[Bericht gewijzigd door Pertinax op zondag 11 november 2012 10:24:02 (16%)

Mijn thuis is waar mijn Weller staat

Op 11 november 2012 01:00:46 schreef SparkyGSX:

Het lijkt me een slecht idee om het te automatiseren, dus dat een gebruiker x posts moet hebben om iets bij V&A te zetten; op de eerste plaats worden nieuwe gebruikers soms vrij snel doorverwezen naar V&A, en je loopt het risico dat een handelaar een aantal matige of volkomen waardeloze posts gaat plaatsen, alleen om van de V&A sectie gebruikt te kunnen maken.

De meeste handelaren zullen dat niet de tijd en moeite waard vinden, en dus afdruipen. Handelaren die vijfentwintig onzinposts gaan dumpen krijgen snel genoeg een ban aan hun broek van Henry S. ;). Het enige wat onhandig zou kunnen zijn is bij mensen die hier beginnen met een vraag posten, waarbij ze in het topic worden doorverwezen om hun verhaal in V&A te posten.

Pff, nog meer regeltjes? Aub niet.

Eerst afwegen of je aanbod niet te veel naar een pc/monitor neigt en vervolgens zorgen dat de omschrijving perfect is voor de kritische lezer en de vraagprijs in overeenstemming met ebay en dan ....

Je mag toch geld vragen wat je wil, zolang er maar electronica in zit? (oh nee, zie pc/monitor discussie)

Take care to get what you like or you will be forced to like what you get

Het gaat mij niet om 'regeltjes', of om wel/niet commercieel (van mij hoeft die scheidslijn echt niet zo strikt; sterker nog, ik erger me ook wel aan het rabiate 'open-source-geloof' van sommigen, waarin alles om niet moet, en je eigen tijd geen waarde heeft). Waar het om gaat is CO als 'gemeenschap'. Lui die hier alleen komen om hun advertenties te dumpen, zonder verder iets te posten of bij te dragen zullen echt niet nadenken over de tekst van hun advertentie of de 'juiste' vraagprijs ;).

Sine

Moderator

Dat is dus het probleem, dat kun je niet beoordelen.

Er staan advertenties bij van iemand van in de 60, die stopt met zijn hobby eb het spul liever naar hobbyisten ziet gaan.
Maar die goede man heeft 0 posts op het forum, moeten die advertenties dan ook weg ?

Iemand mag toch zeker vragen wat ie wil voor zijn eigen spullen? Het is z'n eigen verantwoordelijkheid, ook al is het een onrealistisch bedrag. We leven in een vrij land mensen, hou dat zo!

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Sine

Moderator

Natuurlijk mag dat, maar een beetje realisme is uiteraard nooit weg.

[Bericht gewijzigd door Sine op zondag 11 november 2012 12:25:40 (11%)

Op 11 november 2012 11:50:10 schreef Sine:
Dat is dus het probleem, dat kun je niet beoordelen.

Er staan advertenties bij van iemand van in de 60, die stopt met zijn hobby eb het spul liever naar hobbyisten ziet gaan.
Maar die goede man heeft 0 posts op het forum, moeten die advertenties dan ook weg ?

Da's inderdaad het probleem in een notedop.

Overigens denk ik dat je met een betere toelichting al veel kunt voorkomen; de huidige voorwaarden (die ongetwijfeld door niemand gelezen worden) zijn bijvoorbeeld verrassend vaag over 'commercieel/niet commercieel'.

Ik zou bij de tekst die je ziet voor het plaatsen van een advertentie (hier) iets toevoegen als 'Advertenties hoeven niet 'om niet', en winst maken is niet verboden, maar doe normaal. De meeste mensen zitten niet te wachten op uitgesoldeerde electronicacomponenten of andere oude lijken; als je voor meetapparatuur of componenten het onderste uit de kan wilt hebben, dan kun je prima terecht op marktplaats of ebay'.

Henry S.

Moderator

Op 10 november 2012 23:34:51 schreef markce:
Het zou prettig zijn als de v&A rubriek beter functioneerde, en niet als het putje van Marktplaats.

Pardon? Je wil niet weten wat er tussenuit gehaald wordt...

Op 11 november 2012 12:35:20 schreef alex278:
Ik zou bij de tekst die je ziet voor het plaatsen van een advertentie (hier) iets toevoegen als 'Advertenties hoeven niet 'om niet', en winst maken is niet verboden, maar doe normaal. De meeste mensen zitten niet te wachten op uitgesoldeerde electronicacomponenten of andere oude lijken; als je voor meetapparatuur of componenten het onderste uit de kan wilt hebben, dan kun je prima terecht op marktplaats of ebay'.

Dus toch meer regels... Waar je ook op iets biedt moet je je afvragen of de prijs realistisch is.

Vind je het te duur dan negeer je het toch?

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
maartenbakker

Golden Member

Misschien kan de goede man die drie apparaten nog wel bij Helmut Singer kwijt voor een bedrag richting zijn vraagprijs. Ik begreep dat ze daar soms niet alleen hele hoge vraagprijzen hebben maar ook redelijk hoog inkopen.

Verder lijkt me inderdaad dat V&A het heel aardig doet zoals het nu is.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zondag 11 november 2012 13:32:33 (15%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 11 november 2012 13:24:57 schreef Henry S.:

Dus toch meer regels... Waar je ook op iets biedt moet je je afvragen of de prijs realistisch is.

Vind je het te duur dan negeer je het toch?

Met dat argument kun je ook al jouw mod-acties overbodig verklaren >:)

En het gaat niet om 'meer regels', maar om 'meer context'.

Sine

Moderator

Nogmaals, niet te doen.

Wij als mods kunnen lang niet altijd inschatten wat iets waard is, het zelfde met wat je 'oude lijken' noemt, dat zijn misschien wel dingen waar mensen om staan te springen.

Niet doenbaar en gaan we ook niet doen, we hebben zo als mods onze handen al meer dan vol, het spul waar we duidelijk van zien dat het zooi is en wat duidelijk geen hobby meer is wordt er al uit gefilterd. Er mag ook nog iets voor de lezer overblijven.

fred101

Golden Member

Ik vind V&A prima zoals het is.

Ik heb er best leuke dingen vandaan.

Er staan wel eend onrealistische pijzen maar dat reguleert zichzelf. Dan wordt het toch niet vekocht. Maar soms weet de verkoper het niet. Ik stuur soms wel eens een mailtje als het echt "te" is en soms hoor je niks maar soms krijg ik antwoord en is even later de prijs realistischer of de omschrijving beter. Er stond een tijdje terug een Rigol die meer moest kosten dan ze nu nieuw zijn. Hij had hem nog gekocht toen ze veel duurder waren. Hij wist dat niet en paste de prijs aan.

Het is ook moeilijk in te schatten. Wat de ene oude troep vind is voor de ander veel geld waard. Ik heb voor 50 euro een Tek plugin gekocht ( niet via V&A) terwijl je de scopen ervoor meestal gratis nog niet kwijt kunt. Het is dat ik die plugins verzamel maar voor anderen is het oud ijzer.
Neem zo'n HP9100 dat ziet er uit als een oude computer, ik zou er een hlf jaar terug als ik er een zou zien nog geen 10 euro voor geven. Nu heb ik er een ter reparatie staan en blijken die dingen ( met hele beeldbuis) goud waard ( richting 5000 dollar)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Op 11 november 2012 13:32:04 schreef maartenbakker:
....
Verder lijkt me inderdaad dat V&A het heel aardig doet zoals het nu is.

Helemaal mee eens, ben al tiental keren ingegaan op een aanbieding en elke keer werd dat correct en snel afgehandeld.

Maar ik vertik het om te bieden of er een bedrag op te plakken.
De verkopers moeten dat volgens mij zelf doen of toch een indicatie geven van het minimum bedrag dat ze ervoor willen.
Hoger - Lager was vroeger een heel populair spelprogramma op tv in BE, maar hier niet :p
Elkeen doet wat hij wilt natuurlijk..

LDmicro user.

Op 11 november 2012 13:24:57 schreef Henry S.:
[...]
Pardon? Je wil niet weten wat er tussenuit gehaald wordt...
[...]

Weet ik inderdaad niet, opmerking was ook niet bedoeld als kritiek maar een verzoek het aantrekkelijker te maken CO'ers. Moet iemand die nog nooit gepost heeft niet gewoon op marktplaats aanbieden?
Heel veel regels is niet handig, maar een klein drempeltje werkt prima heb ik gemerkt op een fotografie forum.

Ik zou het nog geeneens een 'drempeltje' of een 'regel' willen noemen, maar eerder een stukje contextverschaffing.

Sine

Moderator

Dat is leuk, maar dat is toch echt aan de aanbieder, als er nou honderden advertenties op zouden staan moet je daar misschien wat mee maar dat is zeker niet het geval.

Anoniem

Dat zijn telecom-analysers, bedoeld om netwerken uit te meten.
Een soort bit-errortesters. Waren performante toestellen zo'n 20 jaar geleden.
Ondertussen is de netwerkarchitectuur dusdanig geevolueerd dat die toestellen op de container terechtkomen.
Hedendaagse netwerken transporteren via Wave Division Multiplex 40 Gb/s.

De prijs 1000Eu is correct volgens de marktwaarde.
Al betwijfel ik dat er een markt voor is.
De telecombedrijven die nog Primay rate ISDN netwerken en 140 Mb CEPT netwerken in dienst hebben, hebben dergelijke toestellen zat.
En als hobbyist kun je er weinig mee.

Heel anders is bvb een spectrumanalyser. de analoge toestellen van zo'n 20 jaar oud worden stilaan betaalbaar als 2e hands.
Maar tis hetzelfde verhaal. AL gaan sommigen dan tot ver in het GHz gebied, de resolutie bandbreedte is met 100-300kHz, en zelfs 1MHz veel te klein om nog aan de huidige breedbandtechnieken te kunnen meten.
Degene die van de moderne evolutie afhaken en zich vastbijten in hun verleden in de hoop de tijd te kunnen stilzetten en hun tijd passeren met fm radio en zo heropnieuw uit te vinden hebben hier echter een droommeetinstrument aan.

M.VB heeft dezelfde advertentie ook op 2ehands.be gepost.
Ik hoop voor hem dat hij er op een eerlijke manier aangeraakt is.
Want de securitate van telecombedrijven is niet van de poes.