Inloggen

Hello, ik plaats mijn vraag onder deze sectie, in plaats van een mail naar een moderator, omdat sommige sommige leden dit zich misschien ook wel al afgevraagd hebben.
Als ik Circuits Online open, moet ik regelmatig opnieuw inloggen (email-adres); het paswoord onthoud de PC wel. Dus niet altijd en ik kan niets bedenken waarom precies dan wel?
Bob.

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.

Heb ik alleen last van als ik om beurten inlog via chrome en dan explorer

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer
Henry S.

Moderator

Als je tijdje niet op het forum komt (ik weet zo niet wat de levensduur van de cookie is, 1 a 2 weken), dan moet je weer inloggen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Jeroen

Moderator

Als je ingelogd bent, blijft je een jaar lang ingelogd.

Ik zie dat je vrij vaak een nieuw IP-adres hebt, dan moet je wel het vinkje bij "Koppel sessie aan mijn IP-adres" bij het inloggen weg laten, anders ben je inderdaad uitgelogd als je een nieuw IP-adres krijgt.

Op 14 december 2012 13:19:30 schreef Jeroen:
Als je ingelogd bent, blijft je een jaar lang ingelogd.

Ik zie dat je vrij vaak een nieuw IP-adres hebt, dan moet je wel het vinkje bij "Koppel sessie aan mijn IP-adres" bij het inloggen weg laten, anders ben je inderdaad uitgelogd als je een nieuw IP-adres krijgt.

Dat zal inderdaad de reden zijn, ik vink het telkens opnieuw aan als ik inlog.
Dank u.
Bob.

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.
Henry S.

Moderator

Op 14 december 2012 13:19:30 schreef Jeroen:
Als je ingelogd bent, blijft je een jaar lang ingelogd.

Sorry, maar dat is dus hier niet zo.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Hmm. Ik dacht dat er maar 1 was die het ECHT kon weten, en dat die "Jeroen" heet.... Nu weet ik het ook niet meer..... [edit] Hmm. Andere Jeroen?

[Bericht gewijzigd door rew op zaterdag 15 december 2012 16:03:45 (10%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Henry S.

Moderator

:P Misschien heb ik een bug ontdekt.

Helaas is het zo dat als ik een bepaalde pc een tijdje niet voor CO gebruik, thuis meerdere (of meerdere OS's op een pc), en op het werk ook nog eentje, de inlog naar ik meen na een week vervalt.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Frederick E. Terman

Honourable Member

Ik kom ook vanuit verscheidene IP's binnenwaaien, net waar ik zit; en als ik er eentje even niet gebruikt heb, moet ik daarmee opnieuw inloggen.
Hoé lang dat is heb ik nooit uitgeprobeerd, maar iets als een week klinkt wel passend bij mijn ervaring.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

En... inderdaad,dat is hier ook zo.
Hier boven in de leefruimte staat een PC welke draait op Windows Vista. Hier staan drie browsers op net als op de Win 7 pc in de hobby ruimte; nl Windowd explorer, windows Chrome en Firefox, waarvan ik alleen op een uitzondering na(vb spellingscontrole) explorer gebruik om bij julie in te loggen.
Een tweede pc in de hobby ruimte met win XP, staat alleen internet explorer op, maar ook daar log ik in met hetzelfde emailadres en paswoord.
Bob.

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.
Frederick E. Terman

Honourable Member

Oh, daar zeg je iets.
Op één laptop heb ik Explorer en Chrome staan. Nu gebeurt het wel eens dat ik met Explorer naar CO ga, dan moet ik inloggen, maar dan denk ik: jamaar, ik vergis me, ik wilde eigenlijk Chrome gebruiken.

Dus dan sluit ik Explorer, start Chrome, ga weer naar CO en dan hoef ik niet in te loggen, omdat CO me nog kent van de vorige dag.

Het is dus niet alleen de IP maar ook de, eh, 'browser-ID'? Hoe heet dat?

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

als je bij ie hebt ingesteld dat deze de browser geschiedenis wist , ben je ook de cookies kwijt die je ingelogd houden als de instellingen niet goed staan . chrome blijft het maanden vasthouden zonder opnieuw in te loggen eigenlijk...

andere pc's en de gsm moeten eigenlijk altijd opnieuw ingelogd worden , maar daarmee log ik ook ooit maanden niet in .

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Jeroen

Moderator

Eh ja sorry, ik heb niet het hele verhaal verteld. De cookie waarmee het inloggen geregeld wordt heeft een geldigheid van een jaar. Maar als je een week lang niet op de site bent geweest, vervalt de sessie (aan de kant van de server) en ben je uitgelogd.

GJ_

Moderator

Een hele week geen CO??? Tsja, dan verdien je ook straf natuurlijk. Niet alleen uitloggen maar eigenlijk gewoon een ban natuurlijk :-)

Frederick E. Terman

Honourable Member

Beste mijnheer de moderator, dat is ondenkbaar natuurlijk [ingehouden verbijstering mode].
Maar het gebeurt wel eens dat je een computer een week niet op CO gebruikt, gewoon doordat je dan met andere computers werkt - 200km verderop, bijvoorbeeld. Een mens forenst wat af zo met die crisis. ;)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

En daarvoor verdien je eigenlijk een bonus "inloggen op verschillende locaties" :P

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

hallo,
ik krijg steun van op een ander. Ik dacht te reageren en was bezig een gevat (niet kwetsend) antwoord te formuleren(nadenken doep pijn bij mij hoor).
Het is dus zo dat ik praktisch elke morgen rond 08.00 uur bij julie ingelogd ben om wat door te lezen en eventueel ergens een reactie plaatsen. Dit gebeurt hier op de PC in de woonplaats. Dan ga ik naar mijn hobby ruimte, waar mijn eerste werk is, daar de twee overige pc's aan te zetten, voor het opzoeken van allerhande zaken, dus ook heeeeel regelmatig naar CO.
Denk maar eens goed na over die bonus.
Ik ben al tevreden als GJ_ voor zijn straf 50 maal gaat pompen.
Bob.

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.

Haha, ik heb dit probleem ook als ik met mijn laptop of met mijn desktop inlog moet ik weer opnieuw inloggen. Het IP is het zelfde alleen mijn local IP is anders.

Bonus voor op meerdere plaatsen :D ? ik kom wel meer dan 5-10x per dag terug op het forum :)