Forum donatie => Paypal

Dit topic is gesloten

Hallo,

Is het mogelijk om via Paypal een forumdonatie te doen en zo niet, kan dat worden toegevoegd?

Take care to get what you like or you will be forced to like what you get
klein is fijn

Moderator

PayPal overschrijvingen kosten geld, dus ik denk niet dat zoiets handig is voor kleine bedragen.

Via Ebay gaat zelfs iets van 3 cent nog via Paypal. Zo duur kan het dan toch niet zijn?

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Als ik het goed heb gezien iets van 3,4% van het bedrag + 0,35ct per transactie.

Ondanks de kosten jammer denk ik, het verlaagt de drempel.

Ik zie het op een ander forum waar ik achter de schermen kan kijken. De druk op dat knopje vinden velen gemakkelijker dan banktransactie. Ook al zijn het dan kleine bedragen waar paypal een deel van krijgt, het is meer dan niets ontvangen.

Na introductie paypal ineens een stuk meer donateurs.

[Bericht gewijzigd door theove op donderdag 20 december 2012 22:16:51 (52%)

Take care to get what you like or you will be forced to like what you get
maartenbakker

Golden Member

Als dat een internationaal forum is, zou dat wel wat verklaren. Ik zal zelf paypal nooit gebruiken, dus bij mij werkt het andersom: bij introductie van overschrijvingen zou ik juist aanhaken.

Over aanhaken gesproken, is er hier zoiets als een vaste jaarlijkse donatieronde of is het de bedoeling dat je zelf bedenkt wanneer je wat overmaakt?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik kan paypal voor donaties wel aanraden. Het kost misschien wel 40 cent op een tientje, maar het is veel laagdrempeliger voor beheerder en donateur. De beheerder krijgt het makkelijk in e-mail of paypal website en donateur typt slechts een wachtwoord in om het over te maken.

Beide geen gedoe met 'waar is bankpas reader, waar blijft die tan-code, wie heeft beheer op welke (zakelijke) rekening, geen BE -> NL mogelijk met Ideal' enz

(paypal e-mail kan je automatisch forwarden of de account delen)

En voor de donateurs die geen paypal hebben of willen, kunnen wel via paypal met creditcard betalen.

Op 20 december 2012 22:28:11 schreef maartenbakker:
Als dat een internationaal forum is, zou dat wel wat verklaren. ..

99% vanuit de EU (zelfde transactiekosten).

Take care to get what you like or you will be forced to like what you get
EricP

mét CE

Hier ook geen ebay (=paypal). En het komt er niet ook.

Hier wel veel eBay, en dus veel PayPal. Lijkt mij een prima idee.

joopv

Golden Member

Met de introductie van IBAN is er m.i. geen reden meer om - althans in europa - paypal te gebruiken.

Paypal is gemakkelijker omdat er alleen een username/password authenticatie nodig is, terwijl de diverse "echte" banken werken met 2-factor authenticatie (rekenmachine, cardreader, sms, tan enz.)

Internationale overboekingen d.m.v. iban zijn gratis.

Tidak Ada

Golden Member

PayPal is duurder én minder veilig dan BIC/IBAN, duurt langer en je moet ook nog eens je geld terugstorten op je bankrekening.
En tenslotte : eBay verdient er goed aan (dat is de eigenaar).

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op vrijdag 21 december 2012 09:37:33 (21%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
High met Henk

Special Member

ik vindt paypal wel handig: je hebt maar met 1 party te maken: Ebay.

Als je die niet vertrouwt zeg ik niet doen.
Als je die wel vertrouwt: wel doen.

maar voordeel is dat niet jan en alleman je rekening gegevens heeft.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
echtepino

Golden Member

En mischien wel het belangrijkste hier op CO: ik denk dat je veel meer donaties krijgt.
Ik probeer jaarlijks mijn donatie op peil te houden maar ik ben te lui om een overboeking via de ING te doen. Eén muisklik met iDeal of Paypal zou ik direct doen.

Word lid van de Benelux DX Club
EricP

mét CE

In de tijd die je nodig had om dit te tikken, had je het ook over kunnen maken...

Arco

Special Member

Wat is er lastig aan een overschrijving? Een minuutje werk en veel veiliger. Paypal komt er hier niet in... ;)
Bij een onderzoek bleken de voorwaarden van Paypal op zijn minst twijfelachtig. (en bijna niemand leest ze allemaal door)
Meer ontevreden gebruikers: http://www.paypalsucks.com/

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Alles kent z'n plaats, Paypal kan super handig zijn als je in China wat besteld dat nooit aankomt; Paypal biedt je dan bescherming zodat je je geld terugkrijgt.

Voor Nederland: overmaken met internetbankieren gaat ook snel zat en is veiliger.

Op 20 december 2012 22:28:11 schreef maartenbakker:
bij mij werkt het andersom: bij introductie van overschrijvingen zou ik juist aanhaken.

Haak maar aan dan :)

Over aanhaken gesproken, is er hier zoiets als een vaste jaarlijkse donatieronde of is het de bedoeling dat je zelf bedenkt wanneer je wat overmaakt?

Tot nu toe is het zo dat je dit zelf bedenkt en uitvoert. Je kunt natuurlijk wel zelf een jaarlijkse automatische transactie in internetbankieren invoeren, zo houd je het in eigen beheer. Als je na een jaar geen nieuwe donatie hebt gedaan vervalt je donatiestatus (onder je naam).

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 21 december 2012 10:04:48 schreef Arco:
Wat is er lastig aan een overschrijving? Een minuutje werk en veel veiliger. Paypal komt er hier niet in... ;)
Bij een onderzoek bleken de voorwaarden van Paypal op zijn minst twijfelachtig. (en bijna niemand leest ze allemaal door)
Meer ontevreden gebruikers: http://www.paypalsucks.com/

Zins wanneer is het massaal verstrekken van je bankgevers en privégegevens aan derde veiliger dan paypall? Verklaar je nader.

Paypall is natuurlijk veel veiliger mist je geen paswoord neem zoals 1234, of pasword, etc. :P

Zijn altijd ontevreden gebruikers te vinden, ook van sns, rabobank, etc. Dat zegt niks. Paypal heeft miljoenen tevrede klanten, waaronder ik er eentje van ben. Doe wekelijks zaken met paypall en werkt geweldig!

Leuke is dat mensen die geen klant zijn van paypal het vaak beter lijken te weten dan de jaren lange klanten. :D Hoe kan je nu afgaan op paar internet berichten als je weet dat paypal miljoenen(over de 100 miljoen) klanten heeft die dagelijks miljoenen trensactie dien wereldwijd en dat allemaal goed verloopt. En waar gewerkt word worden fouten gemaakt, ook bij paypal, en mensen met problemen hoor je altijd en mensen zonder problemen hoor je eigenlijk nooit, allen klagers kom je hoofdzakelijk op internet tegen, en klagers zijn er altijd(terecht en onterecht)!

Arco

Special Member

Zins wanneer is het massaal verstrekken van je bankgevers en privégegevens aan derde veiliger dan paypall? Verklaar je nader.

???
Ik begrijp het niet? Er wordt niks aan derden verstrekt, alleen aan de bank zelf (en die weet 't toch al... ;) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

bij paypal blijft er teveel aan de strijkstok hangen , net als met een creditcard overboeking waar de regering al mee bezig is overigens . ebay heeft daar sowiso al een handje van om overal geld voor te vragen , als je nog weet hoe marktplaats was voordat ebay het overkocht.. vaker is geprobeerd om er meer geld per advertentie uit te halen maar dat is altijd weer teruggedraaid , anders liep iedereen weg naar andere verkoopsites.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
EricP

mét CE

Op 21 december 2012 11:17:03 schreef peter79:
Zijn altijd ontevreden gebruikers te vinden, ook van sns, rabobank, etc. Dat zegt niks. Paypal heeft miljoenen tevrede klanten, waaronder ik er eentje van ben. Doe wekelijks zaken met paypall en werkt geweldig!

Er zijn ook mensen die vinden dat windows 'geweldig werkt'.

Als je de gebruikersvoorwaarden van pp leest, dan komt het er op neer dat het hen feitelijk vrij staat je gegevens aan iedereen te verstrekken als ze daar zin in hebben. Dus inclusief je koopgedrag. Verder komt het er op neer dat je geen moer over je eigen credit te zeggen hebt.

Leuk dat het bij jou al een tijdje goed gaat, maar op de paragraaf 'data is van ons' ben ik reeds afgehaakt.

@testman: Helemaal mee eens. 10 jaar terug was MP geweldig. Nu doe ik er bijna niks meer... Het is net ebay geworden (en daar was het nou juist zo'n aardig alternatief voor)

Het voordeel van meerdere opties is dat je kunt KIEZEN. Paypal is enorm handig, ik gebruik het regelmatig. Hoe handiger het is, hoe onveiliger ook, dat realiseer ik me. Sommigen hier zijn in mijn ogen weer wat te paranoia, maar dat heb je overal mee. En dat Paypal er wat aan overhoudt, wat is daar mis mee? Geld verdienen doe ik ook, en de "gewone" bank ook.
Bottom line: ik zou het acuut invoeren hier.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Tidak Ada

Golden Member

Ik gebruik PayPal alleen als het strikt noodzakelijk is, net zoals Jochem suggereert.

Wat is veiliger een handshake via EAP of een wachtwoord ?
Dat wachtwoord is langere of kortere tijd (maar altijd lang genoeg om te kraken) hetzelfde. EAP en opvolgers is random en dus steeds anders.

@EricP :
Marktplaats is al enige tijd ook ebay; de naam anders, maar het geld komt in hetzelfde laatje :(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op een forum dat ik beheer stonden we voor hetzelfde dilemma. Ik was er initeel ook tegen, gewoon omdat er zoveel geld verloren gaat. Maar, anderen hebben mij overtuigd om het toch eens te proberen, en het was eigenlijk wel een succes.

Bij ons ging het enkel om de kosten voor een domeinnaam, waardoor we nu al voor de komende 10 jaar veilig zitten. De gemiddelde donatie was zo'n €2, dus daar schiet nog een goeie €1.5 van over.

Het is spijtig van die €0.5, maar je zal wel veel meer binnen krijgen. En als de doneurs daar geen problemen mee hebben, dan is het toch OK.

Op 21 december 2012 12:22:59 schreef Tidak Ada:
..Marktplaats is al enige tijd ook ebay; de naam anders, maar het geld komt in hetzelfde laatje :(

Als iets dezelfde eigenaar heeft, is het toch nog niet "hetzelfde"? VW en Audi hebben dezelfde eigenaar, maar zijn het dan dezelfde autos?

Maar een stapje hoger: is er wel behoeft aan meer geld in het laatje van CO? Misschien is er al zat op de huidige manier.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
maartenbakker

Golden Member

En als er nog niet voldoende is, is een jaarlijkse donatieronde (dom, maar ik weet niet eens of die er is) een goed idee om meer donaties binnen te krijgen.

Op 20 december 2012 22:42:02 schreef theove:
[...]

99% vanuit de EU (zelfde transactiekosten).

Dat noem ik internationaal. Ellenlange nummers overtypen kan ook al een drempel extra zijn. Nu zullen wij aan die lange nummers ook wel moeten gaan geloven, en dan kan ik mijn bankrekening eindelijk in een goedkoper buurland onderbrengen.

Op 21 december 2012 11:17:03 schreef peter79:
[...]

Leuke is dat mensen die geen klant zijn van paypal het vaak beter lijken te weten dan de jaren lange klanten. :D Hoe kan je nu afgaan op paar internet berichten als je weet dat paypal miljoenen(over de 100 miljoen) klanten heeft die dagelijks miljoenen trensactie dien wereldwijd en dat allemaal goed verloopt. En waar gewerkt word worden fouten gemaakt, ook bij paypal, en mensen met problemen hoor je altijd en mensen zonder problemen hoor je eigenlijk nooit, allen klagers kom je hoofdzakelijk op internet tegen, en klagers zijn er altijd(terecht en onterecht)!

Het is niet leuk, maar het is wel logisch en begrijpelijk. Als tevreden klant klaag je niet, als ex-klant wel indien je slecht behandeld bent en dat is dan meteen het natuurlijke waarschuwingsmechanisme voor would-be klanten om een straatje om te lopen. Overigens ben ik het met je eens dat paypal niet eens heel veel slechter is dan veel andere banken, maar in een oligopolie kan je gelukkig nog wel een heel klein beetje kiezen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Dit topic is gesloten