Veel topics openen niet

Totale beginner

Golden Member

Hallo,

Veel topics op CO willen niet openen in Chrome. Er is dan malware gedetecteerd van mymbers.lycos.nl Al zeker de eerste twee topics van deze zoekopdracht vertonen dit fenomeen:

http://www.circuitsonline.net/forum/search?query=members.lycos.nl&…

De laatste tijd kom ik dit heel veel tegen. Is een avatar hier de oorzaak of worden veel foto's hier op members.lycos.nl gehost? Ik vraag mij af of er iets aan te doen is.

Mvg,
Daan

Ik heb er een screenshot van gemaakt: http://dptechnics.com/screenshot.png

[Bericht gewijzigd door Totale beginner op zondag 20 januari 2013 11:52:20 (11%)

fred101

Golden Member

Ik werk altijd met Chrome op linux en ook vaak op de ipad. Nog nooit dit probleem gezien.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Hier hetzelfde,
Ook alleen chrome(op win7) nooit iets gezien
Zit het niet in je computer?

Totale beginner

Golden Member

Hallo,

Ik denk niet dat het aan mijn computer ligt. Die is nog niet lang geleden van Win8 voorzien, heeft de nieuwste versie van NOD32 en verder let ik goed op om malware te vermijden. Zie mijn eerste post, daar heb ik een screenshot van het probleem geplaatst.

Mvg,
Daan

GJ_

Moderator

Probeer de link in de startpost van bv deze maar te openen:
http://www.circuitsonline.net /forum/view/15915 (openen uiteraard op eigen risico, eerst spatie weghalen)

Dan krijg je als het goed is met iedere browser wel een melding. Alleen chrome geeft de melding alleen al bij het zicht op de link, andere browsers pas als je er op klikt. Hoe je browser reageerd hangt ook af van de instellingen.

Alles van members.lycos is goed voor een waarschuwing. Het zou een hele klus worden om al die linkjes te verwijderen ben ik bang.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op zondag 20 januari 2013 12:05:46 (11%)

Aan de melding te zien, lijkt het Chrome zelf te zijn, en lijkt het er ook op dat ze alarm slaan op het hele members.lycos.nl subdomein, wat me lichtelijk overdreven lijkt. Geeft Chrome je bij de geavanceerde instellingen of zo de mogelijkheid om de pagina wel te laden, maar dan zonder de elementen van members.lycos.nl? Waarschijnlijk mis je dan alleen een paar avatars of afbeeldingen in het topic.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
GJ_

Moderator

Firefox doet het ook, maar dan pas als je op zo'n link klikt.
Misschien inderdaad Chrome wat minder nerveus instellen?
Ik kan geen oordeel geven of het al dan niet overdreven is, maar alle browsers geven een waarschuwing bij bepaalde instellingen.
http://safebrowsing.clients.google.com/safebrowsing/diagnostic?site=ht…

[Bericht gewijzigd door GJ_ op zondag 20 januari 2013 12:12:46 (54%)

Totale beginner

Golden Member

Ik zie in chrome enkel de optie om de malware detectie volledig uit te schakelen. Misschien is dat niet zo'n goed idee.

die meldingen komen ook wel vaker van de virusscanner af. chrome eens naar standaard instellingen zetten wil ook wel helpen. chrome geeft hier ook vaker een bepaalde site met veel ads weer , maar een proxy van die site of een andere link met ander ip adres werkt zonder ads..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik krijg die meldingen ook. Heb ook google chrome, winxp. Is het veilig als je dan toch doorgaat naar die discussie of niet?

Zolang ze enkel JPG's linken zal het wel goed gaan.

Maar Lycos is degene die alle websites op eenzelfde domein heeft gegooid wat niet de bedoeling is van het web.

Dus blokkeerd chrome deze website/domein. En dan blokkeer je meteen een hele reeks website's.

Ik raad de mods aan zoveel mogelijk de IMG naar URL tag's te veranderen, dan krijg je de melding niet direct bij het openen van de CO site.

[Bericht gewijzigd door AgentP op zondag 20 januari 2013 14:35:51 (21%)

Aangezien ze het hele domein gevaarlijk bestempelen is de kans groot dat grote delen gewoon veilig zijn, ook het niet opslaan van afbeeldingen is weer een stukje veiliger
Verder is het lezen met tablet/telefoon altijd aan te raden doordat hier relatief minder (als in hoeveelheid, niet minder-schadelijk) schadelijke software voor is

Veilig is je internetkabel uit je computer halen.. Maar verder is heel internet gevaarlijk
De kans dat werkelijk je bankgegevens gejat worden is echter nihiel, maar er is altijd een kans (net als dat je 'kans' hebt de jackpot te winnen)

Als je bang moet worden van alles wat potentieel het zoveelste cijfer achter de comma gevaarlijk is kun je net zo goed niet leven

Lucky Luke

Golden Member

Hier geen melding, tot ik de afbeelding (van lycos) in een los scherm wil laden.
(firefox 18, Ubuntu)

Achja, er is toch niks mis met het goeie ouwe uploadarchief? Waarom dan lycos gebruiken?

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Tidak Ada

Golden Member

Malwarebytes® reageert ook en blokkert de link, terwijl 'Trend Microsystems'® tegelijkertijd niets zegt....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
klein is fijn

Moderator

Ik krijg ook een melding als ik het plaatje wil laden, maar er staat een 'ignore' link bij. Plaatjes blijken al lang niet meer op de server te staan.

Het lijkt erop dat alles van members.lycos.nl doorverwijst naar members.multimania.nl, hetgeen ook als malware site wordt aangegeven.

Het probleem met zulke domeinen is dat ze door heel veel mensen gebruikt worden als homepage. Er hoeven maar een paar mensen iets raars op te zetten en het hele domein geeft opeens deze melding.

[Bericht gewijzigd door klein is fijn op zondag 20 januari 2013 16:17:46 (28%)

maartenbakker

Golden Member

Op 20 januari 2013 14:32:52 schreef AgentP:
Zolang ze enkel JPG's linken zal het wel goed gaan.

Maar Lycos is degene die alle websites op eenzelfde domein heeft gegooid wat niet de bedoeling is van het web.

Dus blokkeerd chrome deze website/domein. En dan blokkeer je meteen een hele reeks website's.

Ik raad de mods aan zoveel mogelijk de IMG naar URL tag's te veranderen, dan krijg je de melding niet direct bij het openen van de CO site.

Dat is met wat pech gewoon achteruitrepareren, zoals het in het electronicaherstelvak ook wel heet. Op zijn best is het een betrouwbare workaround, maar dat is ook maar tot een antivirus- of browserfabrikant zich bedenkt.

Het is overigens prima de bedoeling van het www of het internet in het algemeen om meerdere mensen achter hetzelfde domein te hangen (ik ken de nummers van de RFC's niet uit mijn hoofd, maar ga er zonder meer vanuit dat dat niet alleen gebruikelijk maar ook vastgelegd is - ik denk zelfs al in de eerste helft van de jaren '90). Sterker nog: elke internetprovider die nog eigen hostingruimte aanbiedt (vroeger allemaal, tegenwoordig vaker alleen op aanvraag of helemaal niet) doet dat op die manier.

Lycos doet dus niets fout, zoals je lijkt te suggereren. Niet iedereen heeft zin om een eigen naam aan te schaffen en bij te houden, en dat heeft ook nooit gehoeven. Ik geef toe dat de bekende /~gebruikersnaam als adres van een website inmiddels wat primitief overkomt, maar waarom je moderne varianten daarvan als paria moet beschouwen omdat er ooit wel eens iemand een scam of een geïnfecteerde site heeft gehad daar.... Nou nee, ik zou je willen aanmoedigen om niet aan die onzin mee te doen.

Bovendien helpt een eigen domeinnaam lang niet altijd tegen overijverige "wolf roepende" internetsecuritypakketten, want op dezelfde manier worden ook IP-nummers en IP-ranges geblokkeerd. Daar helpt geen eigen domeinnaam tegen.

Google (en mogelijk andere browsers en virusscanners) gebruiken zwarte en grijze lijsten, en zowel de lijst als de manier waarop de browser ermee omgaat kunnen zwaar overdreven zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Het web ontwikkeld zich tegenwoordig zo snel dat je wel mag zeggen dat deze site's uit de 90'er jaren 'verjaard' zijn...

Met virtualhosts en subdomeinen werkt het een stuk beter. Maar lycos gebruikt de hosts in feite toch als melkkoe dus waarom veranderen?