kinderspel?

Geachte moderators.
Ik zit mij ontzettend kwaad te maken over wat sommigen als topics aanvoeren.
Het lijkt wel of er een aantal kinderen op deze site eens wil uitproberen wat de reacties worden op vragen die op geen enkele wijze kant of wal raken en waarvan het niveau ver beneden het peil liggen van een serieuze beginnende elektronica liefhebber.
Het is jammer dat hierdoor veel tijd van degenen die op dit soort topics reageren verloren gaat aan non- sense onderwerpen.
Ik weet dat het onderscheid wel eens moeilijk is te maken maar gezien het feit dat deze site best waardevolle info en ook hele goede en leuke ideeen bevat zou ik de heren moderatoren willen verzoeken dergelijke topics eruit te mikken.
Met vriendelijke groet,
een hele kwade Mac.

Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.
High met Henk

Special Member

hmm waar maak je je nu eigenlijk kwaad om?

om de topics of om de reacties

.1 de topics kun je niet uitbannen

.2 de reacties

denk ook eens aan dingen in de toekomst zoals idd het hooverbord

ik denk niet dat je het nu moet maken
maare
wellicht

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Hugo Welther

Moderator

CO is een laag drempelig forum waar ook de echte beginners hun vragen kunnen stellen en een normaal antwoord kunnen verwachten. Dit in tegenstellng tot sommige andere fora of nieuwsgroepen waar mensen gewoon worden "afgezeken".

Dus als bijvoorbeeld iemand vraagt wat er gebeurt als een adapter omdraait, beschouwen we dat als een normale vraag.
Het is aan de gebruikers om daar antwoord op te geven, of zich te onthouden van commentaar.

Verder verwachten we van een ieder een redelijk "volwassen" gedrag. Gebeurd dat niet, dat wordt die persoon via een email op zijn gedrag gewezen, of grijpen wij als Mods in op dat betreffende topic. Past hij/zij zijn gedrag niet aan kan er een ban volgen. Meestal komt het niet zover. Tot op heden kent CO slechts drie bans.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

High met Henk.

HET GAAT MIJ OM DE TOPICS DIE VER BENEDEN HET NIVEAU VAN DE BEGINNENDE ELECTRONICA LIEFHEBBER ZITTEN. En dat is 0 komma 0, er dus geen kaas van hebben gegeten en vragen stellen die hier niet thuis horen.

Mac.

Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.
Anoniem

wat mij dwars ligt soms is bv het aantal topics over kapotte tv's monitoren iederekeer als iemand een kapotte tv of monitor heeft gaat er een topic over ik vind dat er te snel iets word geaccepteert en hiermee bedoel ik de overeenkomst tussen het lid en CO

ik heb nadat ik lid was de regels gelezen en andere belangrijke dingen

men is tegenwoordig te makkelijk en klikt maar gewoon een eind weg om er te komen waarmee ze belangrijke informatie missen vaak zie je ook topics met namens zoals '' help me'' en andere texten

ik denk dat het niet vaak genoeg gezecht kan worden dat er eens heel goed gelezen moet worden naar de regels e.d. jammer is ook dat er mensne zijn die idd dinegn uitproberen en hierbij bedoel ik het topip dat gaat over zweefbords

al moet ik zeggen dat het wel mogelijk is maar niet voor ons dat zijn van die dingen waar ik 2 zijdig tegen aankijk want we accepteren wel topics over AI maar het zweefboard topic word gelijk dicht gegooit

en om het af te maken vind ik het jammer dat er soms in een topic te weinig word verteld over het geen wat iemand wil en hierbij doel ik op het topic ''tv beeld knippert '' iemand zegt dat zijn tv raar doet en verder niets geen info geen model nog type nummer WAT wil je dan ?

ik wil je best helpen met wat ik weet maar daar moet wel een vraag tegenover staan om geholpen te worden het slechts ''melden '' van een probleem volstaat niet

STARTOURS G24 T.
Ik kan mij helemaal vinden in jouw vertolking van wat ik eigenlijk wilde zeggen, maar het van kwaadheid niet kon.
Dank je.
Mac. (nu al weer een heel stuk afgekoeld!)

Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.

Wim P.
Geen stenen in het water gooien en zien waar de golven uitkomen; lezen man, lezen!
Groeten,
Mac

Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.

Afhankelijk van je tolerantiegrens voor nutteloze topics, kun je 80% beschouwen als nonsens topics of 8 %.

Ik vraag me gewoon af waar bij jou de grens ligt.
Wat is "basiskennis" elektronika ?

Op 22 september 2004 01:14:05 schreef McDuff:
Wim P.
Geen stenen in het water gooien en zien waar de golven uitkomen; lezen man, lezen!
Groeten,
Mac

Precies lezen. En als u een andere vraag heeft, verwijzen wij u door naar een HBO of universitaire studie. Als u het dan nog niet begrijpt, dan moet u maar beter uw best doen.

Wim P.
Je stelt alleen maar vragen maar geeft geen mening; ben jij zo graag op een discussie uit, is dat jouw vorm van entertainment op deze site?
Over wat laagdrempelig is op deze site, wendt je dan tot Hugo Welther want die kan het je vast wel uitleggen!
Ik heb trouwens nooit gesproken over basiskennis elektronica, dat zijn woorden die jij me in de mond probeert te leggen.

Ik sluit de discussie door iedereen een goede nacht te wensen.
Mac.

Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.

Een forum geeft inderdaad de mogelijkheid tot discussie.
Dat is ook de bestaansreden van forums.

Je spreekt zelf over "non-sense onderwerpen" en "niveau ver beneden het peil" maar blijft abstract.

Ik had graag geweten welk niveau je concreet wenst op dit forum.

Op 22 september 2004 02:11:04 schreef McDuff:
Wim P.
Je stelt alleen maar vragen maar geeft geen mening; ben jij zo graag op een discussie uit, is dat jouw vorm van entertainment op deze site?

Ik zie niet in waarom hij een mening moet geven? Jij start hier een topic met de insteek dat je het niveau van sommige vragen niet aanstaat, het lijkt mij dan logisch dat iemand zal vragen naar een concretisering hiervan; wat zijn dan topics waar je je aan ergert, welk niveau moet er aangehouden worden?

Het niveau is wat mij betreft nooit het probleem, het is eerder de inzet. Het maakt mij niet uit als iemand duidelijk nog nooit een weerstand van dichtbij heeft gezien (zo ver zit ik zelf niet van dat niveau af :P), maar wel als iemand duidelijk niet van plan is te kijken naar de link naar een foto van de weerstand die hem/haar ter hand gesteld wordt.

High met Henk

Special Member

Mensen ik studeer op dit moment voor leraar elektrotechniek voor VMBO en onderbouw MBO.
Ik heb zelf dus HBO elektro gedaan en nu 1 jarig dit om de bevoegdheid te halen maar ik kan iedereen hier 1 ding zeggen:

het VMBO stelt geen F*CK voor qua vakkennis en ik kan die mensen het niet kwalijk nemen dat ze niet weten hoe een condensator in een gelijkspanning circuit werkt.

enfin. dan kun je op het internet gaan zoeken of in boeken, maar de basis is gewoon moeilijk te vinden op het net, vaak is het al te gevorderd en is er gewoon enige vorm van uitleg nodig.

Dit hoeft dus niet perse aan de inzet van de TS te liggen als hij wil weten hoe een condensator oplaadt!

ik denk dat mcDuff eens even moet nadenken over het niveau van zichzelf t.o.v. 14 jarigen. Ik zie het als een uitdaging deze groep iets bij te brengen, vandaar ook mijn studiekeuze. Als jij dat niet zo ziet, reageer dan niet!

Ik denk dat mcDuff inderdaad doelt op het tpic over de laser die over 100 m nog overal dorheen moet snijden. ik denk dat iedereen duidelijk is geweest naar deze 15 jarige TS, dat dit niet verstandig is, omdat het gewoon ronduit gevaarlijk is. En over het hooverbord met micropads waar hij daarna over begint, kun je wel vertellen dat het vrijwel onmogelijk is, maar wellicht met adviezen van hier kan hij ons allen versteld doen staan!

Alles wat uitgevonden is werd ooit onmogelijk geacht, vergeet dat niet!!

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 22 september 2004 07:26:45 schreef High met henk:
Alles wat uitgevonden is werd ooit onmogelijk geacht, vergeet dat niet!!

Inderdaad, maar het moet wel hier kunnen thuishoren op CO :)

Nog iets, hou dit topic proper of deze gaat onmiddelijk dicht

"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)

Waar ik mij mateloos aan erger is dat er al 6000 geregistreerde gerbuikers zijn, maar dat er maar 100 fanatiek reageren.

Ps. @HmH: Wat is er allemaal nodig voor leraar elektronica?
Ik ben nu bijna klaar met MBO-4 Elektronica!

[Bericht gewijzigd door Sjaak Boomschaak op woensdag 22 september 2004 07:54:19

Maar wat zijn dan wel hoogwaardige onderwerpen of vragen ?
Vragen en reakties varieert van nog nooit van electriciteit gehoord tot behoorlijk van niveau, en gewoon kletpraat. Ik vind dat niet erg. Onderwerpen zoals de laser zijn de moeite van reageren niet waard. Leek mij ook cool toen ik 11 was.

[Bericht gewijzigd door Sponcebert op woensdag 22 september 2004 10:04:35

Ik ben er klaar mee voor

je kunt je ook te druk maken om (n)iets!
onzin topics:
lees en lach
De fantasie van een leek geweldig! Ze worden niet geremt door kennis En dat levert hele interresante gezichtspunten op.EN vooral durf te dromen!

6000 geregistreed en 100 actief SO WHAT heb je zoveel last van de 5900 die niets te melden hebben?
ik lig er iig niet wakker van.(fijn ff dromen).

het leven is mij te kort om me er druk over te maken!

overigens voor de echte zeurzak is er vast nog wel iets te vinden hier.
en komt zeiken over:
het taal gebruik,de dyslecten,de leken,de pro´s,de taal puristen,topic titels ,topic inhoud en de dromers dit forum wel ten goede?

Een schizofreen is nooit alleen!

Op 22 september 2004 07:50:22 schreef Johan v. Althuis:
Waar ik mij mateloos aan erger is dat er al 6000 geregistreerde gerbuikers zijn, maar dat er maar 100 fanatiek reageren.

Er zijn misschien wel maar 100 mensen die fanatiek reageren op bijna elk topic, maar wanneer er echt uitdagende vragen opduiken zie je vaak andere mensen, die vaak wat stiller zijn, opeens ook verschijnen. Dit zijn vaak wel mensen die zeer veel informatie kunnen bieden.
Het is helemaal niet nodig op per se op alles te reageren... dat maakt het forum alleen maar rommelig en nutteloos.

Op 22 september 2004 07:26:45 schreef High met henk:
ik denk dat mcDuff eens even moet nadenken over het niveau van zichzelf t.o.v. 14 jarigen. Ik zie het als een uitdaging deze groep iets bij te brengen, vandaar ook mijn studiekeuze.

Veel sterkte.

ELEKTRONICA WIKI // Wiskunde is "hip" // http://www.physics2005.org/ 2005 Year of physics! // "In science there is only physics; all the rest is stamp collecting."
Anoniem

ik denk dat sommigen idd af moet vragen waar ligt de basis van electronica iemand die iets weet en iemand die niets weet verschillen nog niet zo heel veel van elkaar

we zijn ooit allemaal begonnen met niets vergeet dat niet ik vind het voor mezelf plezierig als ik anderen iets kan leren over het geen waar ik mij goed bij voel en waar ik mijn energie in kwijd kan

anderen verdienen ook die kans en waar kun je dan beter trecht dan bij CO echter wil dat nie tzeggen dat er '' aangerommeld '' moet worden ook al weet je veel of helemaal nix de vraag die je wilt stellen of de info die je zou willen hebben moeten duidelijk gevraagt worden

het ''slechts'' melden van bv een probleem volstaat immers niet zoals ik al eerder zij ik ben best berijd te helpen als iemand problemen heeft en zoals iedereen weet. weet de een meer over tv's dan over lichteffecten

ik zal zelf minder reageren op een topic dat over tv's of monitoren gaat dan over lichteffecten wat betreft de leeftijds cathagorie vind ik dat je geen grens kan stellen iemand van 32 heeft even veel recht als iemand van 13

het zijn juist vaak de kijk van frisse ogen die ons soms anders doen kijken naar een onderwerp we gaan er soms te snel van uit dat iemand van 13 niet veel weet we beoordelen te snel op leeftijd

dat terwijl er mensne zijn die op hun 13e meer wisten dan sommige van ons IC die ook lid is van CO en waar ik veel mee omga wist op zijn 13e ook meer dan sommige hier

Persoonlijk erger ik mij het meeste aan mensen die een topic starten zonder zelf ook maar enige moeite gedaan te hebben. Ik zie hier regelmatig mensen een topic starten over een onderwerp waar reeds een uitgebreid topic over loopt... Ook huiswerk-topics of topics over dingen die je zo op google vindt kunnen voor mij niet door de beugel.

Voor de rest vind ik wel dat ook "newbie" vragen moeten kunnen. Elektronica is een leuke hobby, maar het begin is moeilijk... (tenminste als je méér wil doen dan alleen schema'tjes nabouwen)

Ik erger mij vooral aan dit soort topics :( En personen die mensen afzeiken om spelfouten etc. Naar mijn mening is 1% van alle topics onzinnig. Stop eens met je ergeren aan kleine dingen. Dit soort topics verzieken de sfeer
aan die tv reparatie topics erger ik me niet zo heel erg. Wel zouden meer mensen dat topic van Evarist moeten lezen.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

maar je kan toch mensen die op het verkeerde pad weer op de goede pad wijzen?
dus gewoon zeggen dat je beter iets beters/makelijks/minder-gevaarlijks kan gaan maken?

Jan Bot

(PS ik zit nu kritiek te geven op mensen van mijn eigen leeftijd :p )

Anoniem

kijk, die laser en dat zweefbroodplank O.o ding...
ze hebben best wat met elektronica te maken en als je leek bent begrijp je nog niet de mogelijkheden van elektronica.
je moet die mensen gewoon de kans geven om iets te leren want met afkraken schiet je niet veel op.
ik ken ook genoeg non-elektronici (bestaat dat wel) die de meest rare ideën hebben over elektr. maar dan vertel ik ze dat dat gewoon (nog) niet mogelijk is.
even later komen ze met een mooi idee. en leren ze wat.
zo zou het altijd moeten zijn