cookie-acceptatie verwijderd bericht

Als ik een bericht aan het tikken ben en ik klik die beroerde cookiewaarschuwing weg, dan verdwijnt wat ik heb getikt. Gisteren kreeg ik zelfs een wit scherm na het accepteren van de cookies. Toen kreeg ik wat ik heb getikt wel weer terug door op vorige te klikken.

Toevoeging: browser:IE9

het wegklikken van de cookies is een link, dus leid naar een nieuwe pagina. inderdaad verlies je dan je werk.

maar je moet toch eerst ingelogd zijn om te posten? als je dan nog geen cookies heb geaccepteerd kun je niet ingelogd blijven...

GMT+1

Toch was ik ingelogd met die cookiewaarschuwing nog aan. Hoe het werkt interesseert mij niet als gebruiker(wel als technicus) als het maar werkt.

maartenbakker

Golden Member

@Progger: dat hangt maar net van je browser af. Kans dat na het klikken van de back-knop je tekst er nog gewoon staat. Bij mij met Opera altijd wel eigenlijk, in dit soort gevallen.

@TS: Je bent de tweede al die dat probleem heeft. Als je inglogd ben zou dat toch echt niet moeten kunnen, maar kennelijk gebeurt het wel. Misschien moet webmaster Jeroen er dan naar kijken, bij mijn weten leest die ook regelmatig mee.

Net als bij reparatievragen van apparaten is het handig als je merk en type van de gebruikte browser alvast even meldt in afwachting van zijn komst.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Volgens mij klopt het wel. Als je de website bezoekt accepteer je automatisch de cookie's, als je dat niet doet ben je in feite niet welkom(grof gezegd). Je krijgt ook niet een optie om de cookie's niet te accepteren, enkel om ze minder te gebruiken.

Arco

Special Member

Bij FF ook nooit problemen, tekst blijft gewoon staan... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Jeroen

Moderator

Bij het accepteren ga je inderdaad naar een nieuwe pagina, dus dan ben je het formulier kwijt. Alhoewel veel browsers de tekst laten staan als je de terug-knop gebruikt.

De cookiemelding staat los van het wel/niet ingelogd zijn omdat functionele cookies (die gebruikt worden voor het inloggen) altijd gebruikt mogen worden.

Op 22 februari 2013 13:49:44 schreef AgentP:
Volgens mij klopt het wel. Als je de website bezoekt accepteer je automatisch de cookie's, als je dat niet doet ben je in feite niet welkom(grof gezegd). Je krijgt ook niet een optie om de cookie's niet te accepteren, enkel om ze minder te gebruiken.

Nou, dat klopt niet helemaal. Je hebt inderdaad geen optie om helemaal geen cookies te accepteren, maar dat hoeft volgens de wet ook niet (zie hierboven over functionele cookies). Dan zou het inloggen ook niet werken. En je bent ook welkom als je alleen die cookies wil accepteren.