elektromotor op autoaccu

kan ik een autoaccu van zo'n 45Ah aan mijn elektromotor van 2kW verbinden en wat voor een acculader moet ik hebben voor zo'n accu?

tuurlijk, dat kan best, maar zal zo'n 3.7 minuten draaien, dan issie leeg. 2 kw trekt 166 ampere.

Edit, ik heb een vermoeden dat het over dit topic gaat, en dan gaat het niet,daar zul je wisselspanning voor moeten hebben. ik weet niet welk doel je probeert te bereiken, maar ik denk dat je beter een beetje op kan passen als je het verschil tussen wissel en gelijkstroom niet kent.

[Bericht gewijzigd door Zylar op maandag 25 februari 2013 12:07:10 (65%)

Precies. Maar als je 2kW motor niet belast wordt, kan ie wel 10x minder stroom verbruiken dan je op basis van het vermogen zou denken.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

zylar,
ik heb hem met 2 soorten accu's een van 1,4Ah en van zo'n 8Ah getest (12v allebei) en dan doet hij het prima. wel gelijkstroom dus.
jp

maartenbakker

Golden Member

Een seriemotor loopt inderdaad prima op gelijkstroom, en draait bovendien al bij een veel lagere spanning dan waarvoor hij bestemd was. Wel zal hij absoluut niet in de buurt van 2kW trekken, denk dat je met minder dan 50W wel klaar bent als het om een 230V motor gaat.

Is in dat geval geen enkel probleem om vanaf een auto-accu te laten draaien.

Overigens wel handig om even te melden of het inderdaad om de motor uit je vorige topic gaat. Die ziet er niet uit als 2kW. Ik zie dat je daar net als hier vergeten bent om de gegevens van de motor te vermelden, dan zal de kwaliteit van de adviezen ook nooit maximaal kunnen zijn, maar soit, dat is je eigen pech en door te prutsen kan je soms ook heel veel leren. Succes.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

hij lijkt helemaal niet op zo'n motor
jp

Lekker vaag antwoord weer :-(
Hier kunnen we dus niets mee !!!

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
maartenbakker

Golden Member

hij lijkt helemaal niet op zo'n motor

Goh, zou je denken? Ik zie dat je nog steeds vergeet te vermelden waar hij wèl op lijkt.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 26 februari 2013 18:47:57 (99%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Lambiek

Special Member

En wat je er precies mee gaat doen, dat is ook leuk om te weten.
Als je tenminste geholpen wil worden natuurlijk.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

ik kan nergens een foto ervan vinden en ik weet niet hoe ik eigen foto's erop kan zetten.(sorry) maar hij is in ieder geval een stuk langer met gietijzer eromheen en de draden gaan er aan de zijkant in ik wil trouwens een kart maken.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op woensdag 27 februari 2013 19:14:12 (8%)

Staat allemaal netjes in de FAQ uitgelegd :-)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/