sterker nog:
dat plaatje omvat wifi,bluetooth,gsm (2/3/4g), meerdere touchscreen controllers, ram,16GB flash, power amps, power controllers, audio codec en een gyro.
en dat kleiner dan een aansteker..
dus kijk voor de grap naar die connector op de hoek.
volgens mij is het een Molex Slimstack
bij deze connector is de minimale afstand tussen de printen nog steeds 0,7 mm. best dik als het hele toestel nog geen 8 mm dik is.
kijk voor de grap ook even naar de footprint. moet je jezelf eens voorstellen wat er gebeurd als je die hynix flashchip (formaat postzegel) verplaatst naar een ander printje met zo'n connector. je hele print wordt minimaal 2x zo breed of 3x zo dik.
Je begint met een basis waarop je de componenten plaats.
- Zodat je als iets kapot het gemakkelijk kunt wisselen
- je zelf kunt indelen wat je wilt hebben ( bv grotere accu of meer Megapixel camera etc)
- En je langer met je telefoon kunt doen door Memory/processor etc te upgraden.
om bij ex-fietser terug te komen, mijn ervaring is dat de huidige telefoons met enkel USB en 3,5mm jackplug steeds stofdichter zijn.
maar als je nu een grotere camera/accu/randapparatuur wilt gaan aansluiten moet je dus iedere keer je telefoon open halen. sommige dingen gaan uitsteken, kabels moeten naar buiten en alles gaat verrot van het stof/vocht.
ik ben nu na 2½ jaar bijna toe aan een nieuwe mobiel. de behuizing en het beeldscherm vertonen krasjes, het interne geheugen zit constant vol (ook al verplaats ik al mn apps naar de 16 GB sd) heb al een nieuwe (kleinere) ROM geflasht, en daar word hij ook niet sneller van. maar voor de rest is de hardware in orde.
als zou dus graag mijn interne geheugen vergroten. gelijk een snellere processor en 802.11N WiFi. Dan neem ik die krasjes wel voor lief. kom je alleen uit bij het probleem van Theseus
p.s.
verder is de foto van Apple natuurlijk geen geweldig voorbeeld. zij zijn juist anti-modulair bezig. ze rekenen 100 euro voor een geheugen upgrade (vergelijk 16/32/64 GB iPhone/iPad prijzen, die liggen steevast +/- 100 euro uit elkaar) terwijl een 64GB microSD 50 euro kost, en een socket kost 10 dollarcent...