Ondersteunende software voor PicBasic

LM,

ik heb een en ander aan ondersteunende software voor PicBasic ontwikkeld. Ik maak hier af en toe meliding van als het in een topic relevant zou kunnen zijn, maar dat 'vervliegt' natuurlijk vrij snel.
Ik bied eea natuurlijk al aan via de Crownhill site, maar ik heb de indruk dat deze site door de CO'ers die met PicBasic werken erg weinig wordt gebruikt.
Overigens staan er op de Crownhill site sowieso veel meer leuke hulpmiddelen.

Er is een sectie 'downloads', maar ik zie nergens de mogelijkheid daar dingen op te 'uploaden'.

Gaarne uw goede raad

Just find out what you like and let it kill you

Hallo Hadv,

Wat is het voor iets ? Je kunt mij evt een pm sturen, zie onderaan.

Webshop voor Electronic Prototype | http://eProto.nl/
Lambiek

Special Member

Klinkt interesant, wat is het precies. Kan het ergens bekeken worden buiten de proton site. Of ga je misschien hier een toppic openen over de software.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Henry S.

Moderator

Wat je zoekt is een rubriek waar iedereen z'n code etc kan plaatsen, samen met een korte beschrijving? Ik weet niet zeker of Jeroen daar al mee bezig is.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Het zijn er meerdere:
- een analyse tool voor grote projecten/projecten met meerdere bestanden. Je zou dit kunnen beschouwen als een cross-reference tool met navigatie door de source (als je het als plugin gebruikt).
De source/sources wordt/worden doorgelezen en er worden tabellen opgebouwd met variabelen, symbolen en labels.
Vervolgens worden de gosub's en goto's geïnventariseerd om zo de programma flow te bepalen.
Van alles wordt een 'reference count' bijgehouden en je kunt de verschillende items aanklikken om er meer informatie over te krijgen en te zien waar in de program flow de referentie voorkomt.
Dit tool is specifiek voor Proton.

- een USB HID monitor/tester. Hiermee kun je data naar een USB HID device sturen en de response opvangen. Soort van USB terminal emulator alleen uitgebreider: data ook in binair en hexadecimaal formaat.
Verder zit er een testmogelijkheid in. Daarvoor is een zgn Command en Record editor waarmee je de de te verzenden data kunt opbouwen en tevens kunt bepalen welke response van het device wordt verwacht. Als je dit afspeelt wordt de data verstuurd en de ontvangst geanalyseerd, eventuele mismatches worden gemeld.
De Command en Record editor kan ook worden gebruikt voor het USB HID tool van JohnG Barrat.
Dit tool is niet specifiek voor Proton.

- een BitName file generator. Proton bevat BitName files om informatie over de SFR's en Bits van het device aan de gebruiker te geven en optioneel symbolen te genereren. Echter, voor redelijk wat (vooral nieuwere) types is geen BitName file beschikbaar. Met behulp van het Include bestand van MPAsm en een naar tekst geconverteerde datasheet bouwt het tool een BitName file op. Dit tool kan ook worden aangeroepen vanuit de PDF Now! plugin van DaveS.

- een USB HID Descriptor generator. De nieuwere versies van Proton (3.5.5+) bevatten naast een nieuwe USB implementatie ook een geheel nieuwe USB HID stack. Dit tool kan op basis hiervan een Descriptor maken. Daarnaast bevat het functionaliteit om een aantal USB-specifieke fuses zodanig in te stellen dat een geldige configuratie wordt gegarandeerd. Dit tool kan ook worden aangeroepen vanuit de nieuwe versie van JohnG Barrat's Fuse Configurator.

- een PIC18F hex disassembler. Voor algemeen gebruik.

- een PIC18F toolkitje waarmee je veel voorkomende constructies (repeat until, while wend, count up/down, bittests, ...) in je assembler source kunt bakken. Soort van Macro expander. Dit is dus weer typisch voor assembler.

@Lambiek: ik zie bij Downloads een aantal tools staan, voor mij hoeft het geen software topic te worden. Gewoon beschikbaar stellen.
@Henry S.: nee, het gaat niet om de sources, alleen om de .exe's

Just find out what you like and let it kill you
Lambiek

Special Member

Nou, dat zou geweldig zijn. Gewoon doen zou ik zeggen. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Op 15 maart 2013 13:31:27 schreef Lambiek:
Nou, dat zou geweldig zijn. Gewoon doen zou ik zeggen. :)

Wat doen?

Just find out what you like and let it kill you
Lambiek

Special Member

Plaatsen bij downloads hier op de site. Of bedoelde je dat niet.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Henry S.

Moderator

En dat is dus (nog) niet mogelijk. ;)

@hadv: Het beste is alles, met een korte beschrijving, te mailen naar Jeroen. Hij is ook degene die de files op de server kan zetten.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Misschien niet helemaal wat TS bedoeld maar,

Het is denk ik zeer handig om een plaatsje te maken om stukken code kwijt te kunnen.
Denk hierbij aan veel gebruikte routines zoals, Coderingen (SHA ARC4 ect.), aansturingen (I2C, Servo, Stappenmotoren, ect.), ect. Deze codes moeten dan natuurlijk wel getest zijn. Maar ik neem aan dat dat ook met de schakelingen op deze site gebeurt.

Aan de andere kant is hiervoor natuurlijk ook enorm veel te vinden op het web.

PE2BAS