over mods en trollen

Dit topic is gesloten

Anoniem

Beste Henry, ik wil dit niet via mail afhandelen omdat ik meen dat een aantal forumleden dezelfde mening hebben en dit dus ook mogen lezen.
Ik begrijp niet goed dat jij partij trekt in een discussie voor rapperder terwijl die overduidelijk aan het trollen is, en sterker nog , dat je mij en andere leden zelf van trollen beschuldigt.
Een topic dat in vijf of zes posts kan afgehandeld worden wordt 80 posts gerokken doordat de TS steeds precies gedoseerd nu en dan wat info lost. Dat heeft niets met onkunde te maken, want hij is naar eigen zeggen elektricien en modelbouwer elektronica.
Het is duidelijk dat hij zich gewoon als doel heeft gesteld zijn topic zolang mogelijk te rekken.
Nadat hij van mezelf en anderen de oplossingen op een presenteerblaadje heeft gekregen, doet hij er niets mee en zoekt allerlei uitvluchten om de discussie op gang te houden.
Als er een foto gevraagd wordt heeft hij geen camera...
Vraagt men om die condensator te monteren en het ding uit te proberen en verslag uit te brengen gaat het ook niet...
Maar tis wel van een friendje, en het moet gerepareerd raken.
Waar is ie dan in godsnaam mee bezig??
En waar ben ik eigenlijk mee bezig?
Als er iets zinnigs geschreven wordt wordt er toch niet naar geluisterd.
Misschien is CO wel niets meer voor mij en kan ik mijn energie beter ergens anders kwijt..

Evarist

Golden Member

@Gd, Je hebt deels gelijk. Rapperder heeft meerdere topics geopend waarvan ik denk dat hij niet dom is.
Maar zijn taalgebruik is beneden alle pijl. Ik ben als Belg verlegen daarvoor. Noem het plaatsvervangende schaamte?
Rapperder is duidelijk een stug man. Hij vraagt raad maar heeft zijn eigen ideeën, en handelt er ook naar.
Hij stelt vragen maar vóór hij antwoord geeft, heeft hij zelf een oplossing.
Leren mee leven denk ik.
Wij zijn met zijn alleen verschillend. Jij de bruller, ik de diplomaat en Rapperder de pineut. Zo is het nu eenmaal.

[Bericht gewijzigd door Evarist op vrijdag 12 april 2013 01:02:11 (12%)

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Zoek eens op TS "Guitarboy" op dit forum en je broek zakt spontaan af van verbazing. Gaat over het zelf bouwen van een oscilloscope.

Opgepast: MaartenBakker citaat: "ruik ik een troll die per ongeluk met de arreslee meegelift is" :
maartenbakker

Golden Member

@GD: Hoe kom je erbij dat rapperder overduidelijk trollt? In het topic waar je op doelt zijn wat dat betreft ook door niet-moderatoren diverse argumenten aangedragen.

Zo lang als ik hem hier op het forum langs zie komen, formuleert hij onhandig maar ik ben ervan overtuigd dat hij serieus is.

Zo heeft iedereen toch zijn eigen manier van doen op het forum, en jij lijkt me oudgediend genoeg om dat te (h)erkennen.

Over trollen gesproken, @druiloor: daarmee wordt een bepaald gedrag of verschijnsel bedoeld en geen persoonlijke kwalificatie. Ik vind het een hele eer om geciteerd te worden, dus daar heb ik geen problemen mee. Opzich had je ook gewoon per mail om opheldering mogen vragen, ik kan jou immers niet benaderen om mijn uitspraak te verhelderen als het je daarom te doen was.

Guitarboy's scopetopic heb ik niet uitgebreid bekeken maar ik weet van andere fora dat hij wel serieus is alleen ook wat apart in de omgang en ongeduldig. Waarschijnlijk heeft hij inmiddels weer andere hobby's terug opgepakt.

Opzich ben ik ook wel eens gefrustreerd over een zeer prutserige aanpak in sommige reparatietopics en het compleet in de wind slaan van adviezen over gestructureerd werken, en da's ook een aanwijzing om te stoppen met posten. Soms sla ik die aanwijzing in de wind en soms niet. Tip aan GD: Ik snap wat dat betreft je reactie wel, maar je oplossing niet en jouw drempel ligt kennelijk nog wat lager. In zulke topics moet jij kennelijk niet meer posten al lang voordat ik aan stoppen denk, dan is er ook geen enkel probleem.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Zodra ik merk dat er "getrold" wordt in een topic, dan stop ik met posten. (behalve als het over duiven gaat ;-))

EricP

mét CE

Maar zijn taalgebruik is beneden alle pijeil.

Was te makkelijk :+

Maar de uitspraak is niet minder waar. Verhaal van GD_ klopt ook als een bus. Ik sla de topics van deze meneer meestal gelijk over. Heb er nog niet 1 gezien die daadwerkelijk ergens heen ging en die een fatsoenlijke startpost had.

@druiloor: zo raar is het niet om zelf een scope te maken. Op mijn middelbare school werden daar een paar gemodificeerde z/w TVs voor gebruikt. Extra afbuigjuk los in de kast (die spoel was meen ik nodig voor de hoogspanning) en de X en Y afbuiging naar buiten. Daar een losse tijdbasis en een losse versterker aan... Was voor een school een stuk goedkoper dan scopes kopen en als je alleen inzicht wilde kweken in signaalvormen en niet hoefde te meten, werkte het uitstekend.

Ik ben het met maartenbakker eens.
En een pluim voor Henry.

@GD: de helft van de topics hier op CO is drie keer zo lang als nodig, en er wordt heel vaak niet (goed) geluisterd. So what's new?

Ik heb het bewuste elco topic ook een tijdje gevolgt. Waar ik me zelf aan erger is het feit dat het niet meer om het onderwerp zelf ging, maar enkel over het trollen.

Dit is naar mijn idee niet goed voor het imago van dit forum. Voor de mensen die zich ergeren aan het zogenaamde troll gedrag, reageer dan aub niet. Als het een trol was (wat ik overigens betwijfel maar dat terzijde) heeft hij op die manier er alleen maar lol aan.

Wellicht ook handig om de FAQ even door te lezen:

Om lange topics waarin alleen maar geklaagd wordt te vermijden wordt je verzocht om klachten via mail aan de desbetreffende moderator te zenden. Deze zal dan zo snel mogelijk een oplossing bedenken.

Spanning staat en stroom gaat!

GD, als je werkelijk overtuigd bent dat het hier trollen betreft, neem dan het bekende advies ter harte: don't feed the trolls. Want met een topic als dit krijgt een troll meer dan dat hij verdient.

Overigens ben ik gezien de postgeschiedenis van rapperder van mening dat het hier niet om trollen gaat, maar om iemand die moeite heeft met formuleren en lezen. Of dat onkunde of onwil is laat ik even in het midden.

Ik kan me in dat opzicht echter wel vinden in je frustratie; ook ik heb geen zin in het aandragen van oplossingen voor een probleem dat (te) onduidelijk wordt omschreven, en waar niet goed geluisterd wordt naar de tips hoe te foutzoeken, analyseren, en te repareren. Maar ik los dat zelf op door me niet in zo'n discussie te mengen, zeker niet als ik van de topicstarter kennelijk al lang weet dat z'n posts mij niet aanstaan.

Ik zie van dit topic eigenlijk nog minder het nut dan van het topic waar het hier over ging.

If you want to succeed, double your failure rate.

Ik kom menigmaals vragen tegen die ik na drie keer gelezen te hebben nog niet begrijp. En ergens vermoed ik dat dit niet aan mijn gebrekkige kennis of inzicht in de Neederlandsche taal ligt.
Ik vindt het prima als mensen geen degelijke kennis van de taal hebben, maar dat geeft nog geen vrijbrief om zaken als hoofdletters, punten/komma's of leidende voorwerpen weg te laten uit zinnen!
Ik voel mij ook niet snel geneigd om iemand te helpen als er overduidelijk nul komma nul moeite is gestoken in het begrijpbaar opstellen van een openings post.

Wellicht ietwat offtopic, maar ik stoor mij ook aan mensen die vragen stellen maar zo krampachtig hun "project" geheim willen houden dat alle volgende reacties meer gokwerk zijn dan opbouwende feedback omdat de vraag zo vaag en indirect is dat er geen helpdere richting aan gegeven kan worden.

Meep! Meep!

Een dergelijke topic is leuker om te negeren dan te beantwoorden.
Gewoon niet op reageren en de eer aan jezelf houden ;)

Henry S.

Moderator

Ik heb voor GD maar één tip: Don't feed the (suspected) trolls.

Je wist al wat mijn mening over de betreffende poster was en nog steeds is. Ja hij is onvolledig en onhandig kwa posten, maar dat maakt iemand nog geen trol. En om iemand om die reden van een forum te verjagen is totaal ongewenst.

Leer te negeren.

Op 12 april 2013 10:47:41 schreef Jochem:
Overigens ben ik gezien de postgeschiedenis van rapperder van mening dat het hier niet om trollen gaat, maar om iemand die moeite heeft met formuleren en lezen. Of dat onkunde of onwil is laat ik even in het midden.

Dat is hele punt waar GD al een tijd geleden op gewezen is. En het daar het blijkbaar niet mee eens is. Maar een dergelijke discussie hoort niet op een forum thuis:

Om lange topics waarin alleen maar geklaagd wordt te vermijden wordt je verzocht om klachten via mail aan de desbetreffende moderator te zenden. Deze zal dan zo snel mogelijk een oplossing bedenken.

http://www.circuitsonline.net/forum/faq#klachten
En deze aanwijzing is er juist om dit soort vervuilende discussies te voorkomen.

Ik zie van dit topic eigenlijk nog minder het nut dan van het topic waar het hier over ging.

Ik ook niet, dit topic is gewoon een voortzetting, en daarmee ongewenst. Een topic wordt niet voor niets gesloten.

Op 12 april 2013 11:54:52 schreef roadrunner84:
Ik vindt het prima als mensen geen degelijke kennis van de taal hebben, maar dat geeft nog geen vrijbrief om zaken als hoofdletters, punten/komma's of leidende voorwerpen weg te laten uit zinnen!

Zijstraatje:
Dat geeft ook geen vrijbrief om als wannabee moderator op te treden, helaas wordt er de laatste tijd veel over spelling ed gezeurd. Als het echt niet om aan te zien is, en het stoort je erg, mail dan even een modje, wij zijn er voor om posters daar op te wijzen.

Ik voel mij ook niet snel geneigd om iemand te helpen als er overduidelijk nul komma nul moeite is gestoken in het begrijpbaar opstellen van een openings post.

En dan heeft de TS het aan zichzelf te danken ,is er geen gezeur.

Op 12 april 2013 12:07:44 schreef william1967:
Een dergelijke topic is leuker om te negeren dan te beantwoorden.
Gewoon niet op reageren en de eer aan jezelf houden ;)

Dat is ook veel beter voor je humeur.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dit topic is gesloten