Model Lasrobot maken

Lambiek

Special Member

Dat ligt helemaal aan het type motor dat je gaat gebruiken, en aan de vertraging. Zelf heb ik er een vertraging van 1:20 achter zitten (zit aangebouwd aan de motor) en ik heb nu 10_Nm op de uitgaande as.Dus op een arm van bv 25cm heb ik dan 40_Nm Dat is dus rond de 4Kg, maar daar moet alles nog van af: zoals het gewicht van de arm zelf, en alles wat er na het draaipunt zit. Dus dat kan je zelf ook berekenen lijkt mij.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Ik zat aan deze te denken voor de twee zwaarste punten.
34SM080-050-8W-SB12-4 PAGINA welke mij wel voldoende lijken met een juiste overbrenging waar ik nog niet helemaal uit ben.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 18 april 2013 18:51:38 (48%)

Henry S.

Moderator

Ondertussen is het topic fors ingekort.

Aan bout_is_koud het vriendelijke verzoek de quotes te beperken tot de noodzakelijke en alles niet automatisch te quoten. Onderaan de pagina is er de mogelijkheid direkt te antwoorden.

Verder is het op het forum niet de gewoonte om in korte tijd meerdere posts onder elkaar te zetten. Gebruik bij toevoegingen de edit http://www.circuitsonline.net/images/icons/edit_message.png.

Zie voor meer informatie de FAQ.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Lambiek

Special Member

Zo, hoe groot wil je hem gaan maken. Moet dat niet een beetje op schaal gebeuren. Een motor van ruim 5Kg en 155mm lang, is dat niet wat overdreven.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Ok ik zal mijn post wat meer in een post zetten vanaf nu :)

De zijarm is ongeveer 700mm (70CM) lang.
http://technohostingxl.com/images/556ABB_IRB_140_arm.jpg
de andere (boven) is net zo lang.

Dit leek me op zich wel een redelijke schaal, hoeft nou ook weer niet zo klein te worden dat ik er alleen luciferdoosjes mee kan verplaatsen.

Dit is de ABB_IRB_140 trouwens.

Plannen zijn gewijzigd! - 19/April/2013
Ik ga eerst maar een kleine variant maken van een CNC freesbank.

Ik kan een hoop onderdelen niet vinden en kan het niet anders maken zoals ik zou willen dus veeg ik dit plan van tafel.

Kleine 60X60 cm CNC freesbank dus, om o.a. modelvliegtuig onderdelen te kunnen frezen. Omdat ik alles al uitgeplanned heb m.b.t. dit nieuwe plan zal ik pas weer posten wanneer het allemaal in elkaar zit en ten einde van de bouw loopt.

[Bericht gewijzigd door bout_is_koud op zondag 21 april 2013 21:17:29 (24%)

Ik heb even nog een vraag alvorens ik morgen alle onderdelen ga bestellen.

Ik heb,

PC INTERFACE KAART
STAPPEMMOTORS
DRIVERS

Oja de voeding is 230 Vac 24 Vdc 5 Adc.

Is dit allemaal compatibel, er zit verschil in Amp in de interfacekaart en drivers zag ik, is dit een probleem?

benleentje

Golden Member

De interface kaart hoeft enkel stuur signalen naar de drivers te sturen. Dus de stroom(amps) van de interface kaart in niet belangrijk. Ik dacht dat je alles via USB wilde gaan sturen deze is via de parallel poort.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Klopt dit was omdat ik in eerste instantie meerdere steppenmotors wou gebruiken in de robotarm, maar drie is voldoende en dan kan het met deze kaart beter.