Aparte sectie voor meelifters

Beste mods en mede CO'ers is het mogelijk om een aparte sectie te maken of 1 topic er aan te wijden (zoals 'Show your projects deel x') om mensen de gemakkelijkere kans te geven om mee te liften op een bestelling van Farnell/RS/Mouser/Digikey/conrad/... bij mensen dat daar regelmatig bestellen of mensen dat zeggen (zoals we nu soms al zien) van "meeliften op een bestelling", maar dat dan in 1 Sectie of onder 1 topic, dit om het wat properder te houden en overzichtelijker.

Dank bij voorbaat Damic

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar
benleentje

Golden Member

IK denk dat er dan meerdere bestellingen tegelijk kunnen gaan lopen en het overzicht wat er bij elkaar hoort enkel maar verwatert. Welke bestelling sluit wanneer en wie heeft wat bij besteld bij welk persoon?

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Als alles in 1 sectie staat kan dat wel eens zijn, maar ik zou toch voor de constructie gaan eerst betalen en dan pas bestellen. Als je dan verschillende mensen hebt betaald voor het zelfde onderdeel is het je eigen fout.

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Je moet de bestellingen niet in de topics zelf doen. De IA organisatoren moeten gewoon in het "farnell meeliften" topic posten: Ik doe dan-en-dan een bestelling, wil je meeliften mail me maar. En dan is er ook een digikey meeliften en een mouser meeliften topic. Heb je bij 1 specifieke iets nodig abonneer je (evt tijdelijk) op 1 van die topics, en maakt het niet uit moet je even drie topics volgen...

En mag ik even wat kwijt? Waarom post iedereen toch: "Je hebt mail"?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
benleentje

Golden Member

MEt de construtie van REW voor enkel de melding zou alles in 1 topic toch makkelijker zijn. Bij welke firma besteld word maakt dan niet zoveel uit, enkel de melding dat iemand iets wil organiseren is genoeg en dan eventueel een link naar het betreffende topic waarin de bestelling werkelijk plaatsvind.

Niet iedereen REW. Ik ga er vanuit dat als je melt via e-mail te willen werken is dat voor mij genoeg

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

zeer interesant :D
veel handiger dan hier en daar een topic of een vraag en aanbod

Een topic per leverancier lijkt mij uitermate interessant.. Heb regelmatig spul nodig dat alleen Mouser heeft. Kost vaak niet meer dan een 10tje dus een actie opzetten is niet altijd handig gezien je doorgang niet kan garanderen.

Ik heb afgelopen week weer een mouser bestelling gedaan. Tja dan koop je weer 100 atmega328's en dan zit je in 1x boven de minimale bestelhoeveelheid voor gratis verzending.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

maar welk normaal persoon heeft nu 100 atmega328's nodig?
mss over een heel leven, maar dan kun je op den duur mss nieuwere kopen :D

EricP

mét CE

Och... Je produceert wel eens een '0-batch' als prototype. Heb niet al te lang geleden 125 ATTiny13 gekocht voor zoiets. 110x complete PCB op de hand geassembleerd - moest snel en gezien de prijs konden er wel 2 dagen solderen vanaf...

niet iedereen heeft een eigen webshop :D

dit vind ik allemaal een goed idee.... ik kan nu af en toe bij farnell bestellen ( studievereniging), maar als ik bij RS/Digikey/Mouser etc wil bestellen kan ik dat niet alleen af. en dan is het maar wachten en zoeken op een topic, of in V&A vragen.

ik ben voor :)

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!
Arco

Special Member

Een extra item van bijv. "Inkoopacties" in V&A lijkt me het makkelijkst, dan blijft het waar het thuis hoort...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

@arco:

dat komt ongeveer op hetzelfde neer maar idd zou daar mss wel beter passen

Ik denk dat een topic beter is, dan kunnen gebruikers ook de vraag stellen of er iemand toevallig binnenkort nog bij "Farnell" moet bestellen. ipv alleen maar degene die zelf gaan bestellen.
(en als alle gebruikers verzoeken gaan doen heb ik het idee dat het erg vol wordt)
Mij lijkt een topic dus het best, en dan de post aanpassen naar bestelling gedaan of bijv laatste dag in het topic. Zoiets:

"Ik ga binnenkort bestellen bij farnell, mail mij voor je bestelling"

en als de actie dan is afgelopen de post editen naar bijv:

"Ik ga binnenkort bestellen bij farnell, mail mij voor je bestelling"
Bestelling al geplaatst! / actie voorbij

Zou er behoefde zijn aan een kleine website waarop mensen verlanglijstjes kunnen maken?

Meelifters maken dan een lijstje waarbij ze de farnell/rs/etc. nummers en aantallen ingeven.

Als er iemand gaat bestellen kan hij langs deze site gaan en opgeven voor hoeveel geld en hoeveel verschillende mensen hij bestellingen mee wil nemen. De spulletjes van de mensen die op dat moment het langste gewacht hebben komen dan naar boven. Eventueel kan de besteller kiezen om bepaalde spullen wel of niet mee te bestellen.

De site levert het uiteindelijke lijstje dan zo aan dat deze meteen geïmporteerd kan worden in je winkelwagen. Als de besteller aangeeft te gaan bestellen worden deze artikelen in de wacht gezet zodat ze niet bij andere bestellers naar boven komen.

Als artikelen in de wacht gezet zijn krijgt de meelifter een mailtje met de vraag of hij mee wil doen en hoeveel hij dan moet betalen. Als iedereen bevestigd heeft kan de besteller wachten tot alle betalingen binnen zijn of alvast bestellen.

Als de besteller zijn spullen binnen heeft kan hij dat op de site aangeven en kan hij zien welke spullen waarheen gestuurd moeten worden. De artikelen worden dan op verzonden gezet.

Als de meelifter de spullen thuis heeft kan deze dat ook aangeven en is de bestelling afgerond. Voor elke afhandeling krijgt de meelifter en organisator een of andere score.

Ik zie hier een mooi projectje voor de zomervakantie. Zou hier animo voor zijn? Uiteraard zou totdat dit af is een forumdeel een mooie oplossing zijn.

een soort samenkopen.nl, maar dan net iets anders ( met verlanglijstjes) en dan specifiek bij elektro... ja, dat zou helemaal goed zijn natuurlijk. evn. beheerd door CO?

(er staat nu ook een digikey-aanbod bij V&A)

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!

Bedankt mensen om mee te denken, een aparte site zou ik niet echt maken, maar een topic zou wel handig zijn denk ik dan zo of gewoon in v&a, maarja dan moet je elke keer weer (als je gaat bestellen) wachten en hopen dat er iemand mee besteld, terwijl er misschien hier mensen zijn dat (zoals ik al eerder zei) elke maand een keer bestellen.

@rew: daarmee dat die prijs zo schommelt, met al die Arduino's en aanverwante :p

@the Engineer: digikey? Je bedoeld Conrad zeker :)

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar