fiets met motor

Zit maar een heel klein motortje in:

http://cloud8.lbox.me/images/384x384/201208/3v-6v-r140-dc-speelgoed-motoren-diy-kleine-rc-auto-motor_mnjnwn1346397802747.jpg

Ik heb namelijk wel eens zo'n ding te reparatie gehad, er zit een hele sloot plastic tandwieltjes in. Als het kind dan te hard botst gaan die tandwieltjes kapot en is het game over.

Komplete aandrijflijn:

http://www.giftbrand.com/img/prod/large/26857_tt-610026r.jpg

[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op woensdag 5 juni 2013 17:37:11 (12%)

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Henry S.

Moderator

Ondanks eenwaarschuwing blijft misterwinner gewoon doorgaan met topickicken alsof hij op msn/skype etc zit.

De edit is blijkbaar te moeilijk...

Daarom een waarschuwing en een 24 uurs slotje. Ondertussen is het handig dit nog eens goed door te lezen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ok ik zal daar op letten,
ondertussen heb ik een redelijk groot motertje van 12Vdc vanuit een luchtpomp gekocht en hoop dat dat goed zal zijn ervoor het is dit:
Quick fill electric air pump Intex met 12v auto sigaretteplug eraan.
http://www.ebay.com/itm/QUICK-FILL-ELECTRIC-HI-VOLUME-AIR-PUMP-MODEL-5…
Maar ik krijg die pomp zelf niet open (geen vijsen aan ofzo ) en ik wil het liever niet kapot/open slaan.

[Bericht gewijzigd door misterwinner op maandag 17 juni 2013 19:04:53 (31%)

zijn sigarretenpluggen niet afgezekerd op 10A?
dan is dat waarschijnlijk een 100w pomp.
ben benieuwd hoe hard je fiets daarmee gaat?
en heb je bij een pomp niet hetzelfde probleem als een boormachine, dat het toerental veel te hoog is?

even gegoogled: gemiddeld haal je met 100w een snelheid van +- 10km/h
om een snelheid van 30km/h te halen heb je al snel 400+ watt nodig
hieruit komt dus al snel de tip je overbrenging niet te groot te kiezen

Die motor zou ik op marktplaats te ruil aanbieden voor een motor waar je meer aan hebt. Deze pomp is waarschijnlijk zo goedkoop mogelijk gemaakt, en dat wil zeggen dat je alles nodig hebt om het geheel bij elkaar te houden. Als dit niet het geval is, zal er wel net zo'n motortje in zitten als in de elektrische scooter van hierboven.

fred101

Golden Member

Deze heb ik in mijn winkel vroeger ook verkocht. Waardeloos ding, volgens mij kan je de motor met je hand nog tegen houden. Draait hele hoge toeren met weinig kracht.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Dus wat jullie bedoelen is dat het een vette miskoop is jammer.

en dan maar bedenken hoeveel weerstanden je voor 10 dollar kon kopen, was dat andere topic ook niet meer nodig geweest

Op 17 juni 2013 20:33:04 schreef DK:
en dan maar bedenken hoeveel weerstanden je voor 10 dollar kon kopen, was dat andere topic ook niet meer nodig geweest

Ik heb de mijne van een rommelmart voor 3 euro gekocht die link was van hetzelfde die een of andere amerikaan verkocht via ebay.
De mijne zit dan ook vol stof en is vuil maar hoe dan ook 3euro waard.

Op 17 juni 2013 19:41:57 schreef DK:
even gegoogled: gemiddeld haal je met 100w een snelheid van +- 10km/h
om een snelheid van 30km/h te halen heb je al snel 400+ watt nodig
hieruit komt dus al snel de tip je overbrenging niet te groot te kiezen

Met 100 W mechanisch vermogen op de trappers haal je met een stadsfiets ongeveer 20 km/h, met een racefiets 25 km/h.

Diverse projecten en experimenten: www.elexperiment.nl

Net die pomp opengedaan die moter erin is zielig klein ik hed die moter 2 maal zo groot verwacht ik zal morgen er een foto van posten van de "geschikte" moters die ik nu heb :
accuboormachinemotor
klopboormachinemotor
luchtpomp motor
2*18V accu"s
er zal er wel een geschikt zijn :-)
(en vooral het is als trapondersteuning die fiets moet geen 50 km/h rijdenhoor)

[Bericht gewijzigd door misterwinner op woensdag 19 juni 2013 20:43:42 (12%)

Accuboor: ongeschikt, niet bedoeld voor langdurig gebruik (lees: gedurende een kwartier iedere 30 seconde 'n gaatje boren gaat prima, 'n kwartier continu belast -> rook)

Klopboor: geschikt met juiste overbrenging, maar die werkt natuurlijk op 230v dus je moet een accubatterij meenemen in je aanhangwagen :)
Op 1/4e van het vermogen houdt ie het qua temperatuur waarschijnlijk ook nog wel even uit. Op vol vermogen uiteraard niet.

Waarom doe je zo moeilijk? Waarom koop je niet gewoon zo'n cheapo 24v 10a motor voor een elektrische step? Die hebben voldoende kracht voor 'n wezenlijke ondersteuning en draaien niet al te snel. Het merk van die dingen is Unite Motor ltd, en volgens mij worden ze nieuw aangeboden via ebay.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
Shiptronic

Overleden

staat er hier zelfs een tussen vraag en aanbod : http://www.circuitsonline.net/aanbod/11627/overige/electische-scooter.…

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op woensdag 19 juni 2013 20:54:34 (44%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 19 juni 2013 20:53:56 schreef Shiptronic:
staat er hier zelfs een tussen vraag en aanbod : http://www.circuitsonline.net/aanbod/11627/overige/electische-scooter.…

Op 18 juni 2013 17:08:26 schreef andre1973:
@ misterwinner
Mail me nog even, of reageer op mijn mail, ondertussen is mijn mail adres te bekijken, wel even overtypen, erop klikken werkt niet (is een beveiliging gedaan door de CO-site)
Anders gaat ie naar n ander.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Die heeft hij al tegen een gereduceerde prijs aangeboden gekregen:

Op 6 juni 2013 21:59:32 schreef andre1973:
Ach ja, als ik een leuk verhaal lees en ik denk dat diegene er wat leuks mee gaat doen is me dat ook wat waard.
E50,- dus, en ik zie dat je van "98 bent dan moeten we de jeugd ook wat sponsoren.
ik hoef hier niet rijk van te worden :-)
Maar ik zie België staan? dan hoop ik dat je op een of andere manier gratis kunt reizen, want hij staat in Uitgeest, dat is boven Amsterdam.
En gezien de staat van de accu moet je dan heeeel vaak opladen voor je terug in België bent op de E-scooter.

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

Ok ik besluit maar die boormachines als boormachines te gebruiken :-)
Verkoper net een mail gestuurd ziet er eigenlijk nog best cool uit die scooter alles kant en klaar ik heb er dan geen werk meer aan voorlopig duidelijk de beste oplossing .