Verkeerde account bij inloggen

Vanmiddag ging ik met mijn gebruikersnaam (e-mail adres) en wachtwoord inloggen op CO. Normaal (en zoals het hoort), ben ik dan ingelogd als MNM(tm). Vanmiddag echter kreeg ik het account van CoilNoNo ?!
Het viel me meteen op, doordat het lijstje geabonneerde topics ineens heel anders was.
Forumbug of een extreme toevalligheid van hetzelfde sessie-id mee krijgen?

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
Jeroen

Moderator

Hetzelfde sessie ID meekrijgen kan niet en een bug lijkt mij ook sterk.

Het lijkt er eerder op dat je met het verkeerde e-mailadres hebt ingelogd. Is die andere account overigens een (oude) dubbelaccount? Wellicht gebruik je daar hetzelfde wachtwoord?

Ik weet 100% zeker dat ik met het juiste e-mailadres heb ingelogd.
Ik ken CoilNoKnow niet, laat staan dat ik zijn/haar e-mail adres weet.
Ik heb op CO ook nooit een ander / oud / dubbelaccount gehad.
Daarnaast heb ik ook nooit de nickname "CoilNoKnow" op CO of ergens anders gebruikt. Ik gebruik mijn hele leven al dezelfde nickname "MNM(tm)" op fora. (hooguit in een variant als het betreffende forum geen 'speciale' leestekens in de nickname toestaat)

Dat aan dat andere account mijn e-mail adres gekoppeld is, kan niet anders dan een database fout zijn. Dat e-mail adres heb ik al sinds de begintijd van internet.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
Jeroen

Moderator

Vreemd dan dat alle IP-adressen die CoilNoKnow gebruikt heeft ook (alleen) door jou gebruikt zijn :). Verder begint zijn e-mailadres met MNM_tm@, vandaar dat ik dacht dat je daarin vergist zou kunnen hebben. Het is overigens wel een ander e-mailadres, geen database fout dus.

Die CoilNoKnow is wel een raar wezen: 18 berichten in 10 jaar tijd...

@MNM(tm): zou het kunnen, dat je een gespleten persoonlijkheid hebt? :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Volgens mijn computer zijn er 10 jaar terug 18 berichten in een half jaar gepost door CoilNoKnow en daarna niets meer.

Het e-mail adres dat ik heb om in te loggen op CO is een @planet adres.
Het is overigens wel zo dat het e-mail adres dat bij CoilNoKnow staat, óók van mij is.
Nóg vreemder is het dat ik met dat mail adres en het wachtwoord dat ik voor mijn eigen account gebruik, wel degelijk kan inloggen (onder de naam CoilNoKnow).

Ehm...

Er staan een 6-tal topics geabonneerd. De schrijfwijze van de posts door CoilNoKnow in die topics lijken heel erg op die van mij.
2003... Dat is wel de periode geweest waarin mijn geheugen enorme schade heeft opgelopen door structurele overbelasting op m'n toenmalig werk (met begin januari 2004 een burn-out tot gevolg).
Het lijkt er dus op dat Pros wel eens gelijk zou kunnen hebben en CoilNoKnow wel degelijk een alter-ego van mij is.

Dit is echt bizar...

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
Jeroen

Moderator

Dan lijkt het er toch op dat mijn theorie klopte en dat je per ongeluk met het verkeerde e-mailadres bent ingelogd.

Uhu. Dat van mijn (lang vergeten) alter-ego, blijkbaar.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Stoutert! Dubbelaccount! Meteen een ban! :-)

Oh well. Soms ga je door zo'n periode die je later wil vergeten. Kan iedereen overkomen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

't Was niet eens een bewust willen vergeten. Die hele periode is gewoon weg. Foetsie.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
Frederick E. Terman

Honourable Member

Het gebeurt mij wel eens dat ik inlog en dan de pagina van Jovak te zien krijg.
Daarop kan ik trouwens niet verder; zodra ik iets doe (aanklik) klopt alles weer.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Lambiek

Special Member

Op 2 juli 2013 16:26:34 schreef Progger:
huh, maar jullie enige overeenkomst is radionavitie.

UHHH, ben jij ook van het patje. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Pas maar op dat je weer niet die zelfde periode opnieuw gaat beleven .....

"Ben nog een N00B, maar dat is al aan het veranderen ;)

Lambiek, hoe jij mijn post weet te quoten vind ik eigenlijk knapper. :)

was grappig om te zien dat enige overeenkomst was 'radionavigatie'.

verder geen opeenvolgende userID's. ook lijkt het zeker geen dubbelaccount van FET te zijn. dus wel apart.

GMT+1
Frederick E. Terman

Honourable Member

Ik vermoed dat het alleen kon als we alletwee met de computer op de zaak bezig waren (koffie = CO, zeg maar :)).
Naar buiten toe zal dat wel hetzelfde IP-adres zijn, al is de routering van de sessie - als het goed is, maar soms blijkbaar niet - anders.

Zelfs nu ik min of meer in de rimboe zit is het IP in zo'n geval nog hetzelfde. Ons LAN is nogal groot.
Maar ik denk dat we niet meer dezelfde koffiepauzes aanhouden, want de laatste tijd heb ik het niet meer gezien.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Als de sessie's niet van de server worden verwijderd (of niet vaak/goed genoeg), kan het wel zo zijn dat je nieuwe sessie id toevallig hetzelfde is aan iemand die een jaar geleden ingelogd heeft. Dan krijg je mogelijk die data?

Jeroen

Moderator

Op 3 juli 2013 00:17:31 schreef Frederick E. Terman:
Ik vermoed dat het alleen kon als we alletwee met de computer op de zaak bezig waren (koffie = CO, zeg maar :)).
Naar buiten toe zal dat wel hetzelfde IP-adres zijn, al is de routering van de sessie - als het goed is, maar soms blijkbaar niet - anders.

Het zou kunnen voorkomen als jullie op dezelfde PC hebben ingelogd, of als er een proxy server in het netwerk zit die nog een oude versie van de pagina heeft.

Op 3 juli 2013 00:40:21 schreef AgentP:
Als de sessie's niet van de server worden verwijderd (of niet vaak/goed genoeg), kan het wel zo zijn dat je nieuwe sessie id toevallig hetzelfde is aan iemand die een jaar geleden ingelogd heeft. Dan krijg je mogelijk die data?

Sessies worden regelmatig opgeschoond, daarnaast kun je nooit een sessie ID krijgen die al bestaat.

Frederick E. Terman

Honourable Member

Op 3 juli 2013 08:56:23 schreef Jeroen:
[...]
... of als er een proxy server in het netwerk zit die nog een oude versie van de pagina heeft.

Bingo.
Het is ongetwijfeld de proxy. Het is me al eerder opgevallen dat ik op 't werk vaker moet F5-en, om niets te missen, dan thuis.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Jeroen

Moderator

Alweer een mysterie opgelost :). De site moet eigenlijk tegen de proxy server zeggen dat de site niet gecached mag worden, of in ieder geval maar kort. Dat moet ik nog eens aanpassen.