Advertentie Sony LCD-panels.

Dit topic is gesloten

Sonytech

Overleden

In de V&A staat momenteel een advertentie van Viper1974 waarin hij een aantal LCD-panels aanbiedt.

Op de foto's zie je dat er een sticker op de doos zit met daarop de tekst "Claim April 2011".

Nu is het zo dat een geautoriseerd servicecentrum (ASC) sommige door hen vervangen (goedkopere) LCD-panels niet meer volgens de "Panel return procedure" terug hoeven te sturen naar het Europese onderdelenmagazijn (SEC) in Belgie, maar ze zelf een bepaalde tijd moet bewaren om een steekproef mogelijk te maken. Na afloop van de voorgeschreven bewaartijd kan het ASC de panels afvoeren.

Ik vraag me af wat de herkomst van de in de advertentie aangeboden panels is. Het heeft er heel veel schijn van dat een lot panels dat vernietigd had moeten worden de perscontainer niet gehaald heeft, maar nu hier te koop wordt aangeboden.

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."

Is het dan misschien zinvol "Sony" of "de ASC's" hierover in te lichten?

maartenbakker

Golden Member

Aan de andere kant weten we allemaal hoe belachelijk de paneelprocedures soms zijn. 1 IC stuk (AS15 bijvoorbeeld) betekent compleet paneel afschrijven! Slecht voor het reparatiebedrijf, het milieu, het klantvertrouwen en de economie.

Ik zou dezelfde verspillende bedrijven zeker niet op de hoogte stellen.

Bovendien is de kans groot dat de verkoper te goeder trouw of op zijn minst onwetend is, anders zou hij die stickers immers niet zichtbaar tonen.

In de eerste plaats is het natuurlijk wel de vraag of het forum verkoop van spullen met twijfelachtige afkomst moet faciliteren.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 5 juli 2013 18:12:29 (13%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik vermoed dat het uit de FRS inboedel afkomstig is, daar stonden ook heel wat dozen. Beter afblijven dus.

maartenbakker

Golden Member

FRS is die tent die failliet is toch? Dan lijkt de verkoop me zelfs gewoon geoorloofd.

Waarom afblijven? Zijn het panelen die compleet total-loss zijn?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Sonytech

Overleden

Natuurlijk, daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Wat stom van me dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. Merk je meteen hoe diep FRS al in m'n geheugen is weggezakt...

De boedel van FRS is keurig via een gerenommeerd veilinghuis verkocht en het zit er dik in dat deze partij daar vandaan komt en dan valt Viper1974 vanzelfsprekend totaal niets te verwijten.

Hij schrijft er ook keurig bij dat de panels niet gebroken zijn maar dat het onbekend is of ze goed werken. Er zullen ongetwijfeld door FRS ook panels preventief vervangen zijn (meestal igv. backlightproblemen), dus er kunnen zeker nog panels tussenzitten waar niks aan mankeert.

@maartenbakkker Panels die gebroken waren hoefden ze niet te bewaren, omdat die toch niet als garantie te claimen waren in het servicetraject. In geval van transportschade tussen Sony en dealer ging dat via de verkoopafdeling, niet via service. Het kapotte apparaat ging dan naar het handelsgoederenmagazijn in Tilburg en die spullen werden eens in de zoveel tijd bij Sony Service/MBS/FRS afgeleverd om als "donorapparatuur" te dienen.

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."

Op 5 juli 2013 21:29:38 schreef maartenbakker:
FRS is die tent die failliet is toch? Dan lijkt de verkoop me zelfs gewoon geoorloofd.

Waarom afblijven? Zijn het panelen die compleet total-loss zijn?

FRS is inderdaad failliet en de verkoop van de onderdelen afkomstig uit de boedel zijn legaal, ik heb er zelf ook een lading uit gekocht en het werkt allemaal prima.
Mochten de panels van FRS afkomstig zouden zijn dan zijn die dingen niet voor niets vervangen, daarom denk ik dat je er beter niet aan kunt beginnen. Zeker gezien het merk AUO wat ik op een foto terug vond.

GJ_

Moderator

Op 5 juli 2013 21:32:43 schreef Sonytech:...is keurig via een gerenommeerd veilinghuis verkocht en het zit er dik in dat deze partij daar vandaan komt en dan valt Viper1974 vanzelfsprekend totaal niets te verwijten...

Dat lijkt me, wetende wat ik weet, meer dan aannemelijk. Hiermee wil ik uiteraard geen uitspraak doen over de staat van de panelen, daar weet ik geen bal van.

Sonytech

Overleden

Klopt, als je alles bij elkaar optelt (ook de foto's in zijn tweede advertentie) dan kan je niet anders concluderen dat er hier niks gebeurd is dat het daglicht niet kan verdragen en Viper1974 dus geen enkele blaam treft.

Had ik maar iets beter nagedacht voordat ik dit topic begon...

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."
GJ_

Moderator

Goed, opgelost dus. Beter nadenken kan natuurlijk nooit kwaad, maar we gaan er van uit dat je het topic met de beste bedoelingen gestart bent.
Om verdere discussie te voorkomen en om zeker te zijn dat het topic snel wegzakt in de vergetelheid zet ik er toch maar een slotje op.

Dit topic is gesloten