Graveermachine

jaja hij gaat 10 cm op de tafel op en op de teller staat +100 als hij naar recht gaat,de eerste stap is gezet

als je nu die roadrunner.tap voorbeeld, uit de mach3 map opend,
en je laat die runnen, kan je toch alvast iets testen?

ik zou wel beginnen zonder frees... gewoon eens kijken wat je machine doet...

je kan naast je tellers de scale wijzigen... want ik geloof dat die roadrunner nogal klein is... dus doe je hem maal 2 (er staat nu een 1)
of maal 3..

en als je het met een frees ga proberen, moet je dus eerst zelf nullen... dus dat verhaal dat je je frees (dmv joggen, dus even op tab drukken... daar hem op step zetten, en 0,1) voorzichtig op de bovenkant van je materiaal zet.... en dan je z-as op nul zetten....

dan de frees aan zetten en run ... en dan zou die die roadrunner moeten frezen....

cnc filmpjes op Http://www.arjan-swets.com

Ik heb bij start alle gebruikers verkennen open gemaakt.mach 3 opgezocht masr kan geen map vinden die roadtunner.tap heet

Gevonden 11 iko
ontjes met .tap
De scala zet ik op 2 maar kan hem niet vast zetten sprinkt altijd weer op 1

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 16 juli 2013 16:19:23 (32%)

Op 16 juli 2013 13:19:10 schreef Szepi:
Ik heb bij start alle gebruikers verkennen open gemaakt.mach 3 opgezocht masr kan geen map vinden die roadtunner.tap heet

nee als je mach 3 gewoon standaart geinstalleerd heb, staat er op c: een map die mach3 heet, en in die map zit ergens een map met voorbeelden, en daar zit die roadrunner.tap in...

Op 16 juli 2013 13:57:52 schreef Szepi:
Gevonden 11 iko
ontjes met .tap
De scala zet ik op 2 maar kan hem niet vast zetten sprinkt altijd weer op 1

maar als je hem geladen heb, en je runt hem, gaat je machine wel bewegen?

cnc filmpjes op Http://www.arjan-swets.com
Henry S.

Moderator

Het dringende verzoek aan Szepi om de edit http://www.circuitsonline.net/images/icons/edit_message.png te gaan gebruiken ipv het topic continue te kicken. Een forum is geen chatbox. Verder zijn er nogal wat dingen gepost die beter via de email geregeld kunnen worden.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Henri S neem me niet kwalijk,ik zal er aan denken,