Mijn haren gaan omhoog staan

Dit topic is gesloten

Hallo,

Mijn haren gaan van dit topic omhoog staan: http://www.circuitsonline.net/forum/view/114185

Alhoewel ik het ermee eens ben dat de TS erg onduidelijk is, vind ik het veel te ver gaan om het topic te sluiten en de gebruiker als vermoedelijke trol aan te zien. Misschien had een vriendelijke PB met uitleg over het reageren wel het verschil kunnen maken. Ik ben zelf moderator op een forum, en wij zouden dit zo nooit doen. Eerst sturen wij de gebruiker een PB, als hij zich niet uit zichzelf aanpast reageren wij niet meer (en laten wij het topic zoals het is), en blijft een slotje en waarschuwing uit.

Jullie jagen zo de (nieuwe) leden weg...

Graag een reactie.

Sine

Moderator

Mij gingen in het begin van dat topic de haren al omhoog staan, ik voelde het tot hier knetteren.

De TS is niet bepaald een groentje op het forum, en hij komt na meermaals door gebruikers en mods naar zijn bedoelingen / constructie gevraagd te zijn nog niet met duidelijke antwoorden.
Sterker nog, met totaal tegenstellige en ontwijkende antwoorden. Dat met dingen die ook nog eens ERG dicht bij een onderwerp komt waarvan duidelijk in de FAQ staat dat we het niet op het forum willen hebben.

Bij elkaar maakt dat hier een slotje op zijn plaats is, he men dat eventueel op een ander forum afhandelt is helemaal hun zaak.

Op 8 augustus 2013 11:07:30 schreef Joey7:

Jullie jagen zo de (nieuwe) leden weg...

En dat is een goede zaak met dit soort topics en topicstarters.
Houden zo.
TS heeft zich trouwens in het verleden ook al misdragen en de moderators werk bezorgd.

volgens mij is weske iemand van het type "veel vragen stellen, nooit wat bijdragen"

een groot deel van Circuits online is in mijn ogen een naslagwerk geworden. deze items wil je daar niet in. helaas vraagt men graag iets opnieuw in plaats van de zoekfunctie te gebruiken. anders had hij al gelezen wat er mis mee was.

GMT+1
pa3gws

Golden Member

Op 8 augustus 2013 11:07:30 schreef Joey7:
Mijn haren gaan van dit topic omhoog staan:

Dat komt door de hoogspanning.>:-)
Sorry kon het niet laten en zal het niet meer doen.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Arco

Special Member

Dat niet alle topics even duidelijk zijn is logisch.
Maar als we na 37 posts nog niets verder zijn en nog steeds niet weten wat het probleem is, en op vragen geen antwoord komt, dan wordt 't wel moeilijk...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Als de persoon een bekende verleden op het forum heeft, dan is het een ander verhaal.. ;)

Sonytech

Overleden

Er zijn 125 posts gedaan in 38 topics; hiervan zijn 123 posts gedaan in 37 topics die hij zelf gestart heeft.

De twee posts in een topic van iemand anders waren inhoudelijk niet technisch.

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."

Joey, Ik heb het laatste stukje van de thread nog even herlezen. Dan zie je dus dat Henry iets vraagt, TS post WEL iets maar geen antwoord op de vraag. Vervolgens wordt ie daar een paar keer op gewezen en blijft ie niet-reageren op de vraag en vraagt uiteindelijk ZELF maar om een slotje. Zo'n verzoek is dan makkelijk in te willigen.

Uit de kortheid van de antwoorden en het snel-geïrriteerd zijn van de TS aldaar vermoeid ik dat ie een aandachts-probleem heeft. Dus het lukt hem niet om rustig alle antwoorden te lezen en in zich op te nemen. Hij begint een project, b.v. "vonken", post iets vaags (omdat ie het begin al weer vergeten is) op CO en heeft dan niet door dat we niet in zijn hersenen kunnen kijken om de rest van de randvoorwaarden rond z'n projectje te weten te komen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dan ben ik het helemaal met jullie eens. Het is alleen zo dat je niet direct het aantal posts kon zien, dus ik dacht dat het een nieuw lid was. Mijn excuses.

Op 8 augustus 2013 13:15:14 schreef Joey7:
Het is alleen zo dat je niet direct het aantal posts kon zien,

Even op zijn naam klikken, dan zie je zijn profiel en daar staat het in.

pamwikkeling

Special Member

Gewoon uit nieuwsgierigheid

Is het mogelijk om beroep aan te tekenen tegen een slotje?
Ergens schuilt hierin toch een vorm van onrechtvaardigheid. De moderator is in deze immers rechter en partij.
Enerzijds is hij partij omdat hij het forum vrij wil houden van "onnodige balast" .
Maar anderzijds is het de moderator die (wellicht ??) op discretionaire wijze beslist om het "onnodig belastende" topic stop te zetten.

mailtje naar de moderator zelf met argumenten, of, indien nodig, een mailtje naar (een) andere moderator(s).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

@pam
De moderator waarschuwde de TS duidelijk. Hij vroeg er letterlijk om.

Komt hier vlgns mij niet vaak voor. In andere gevallen kun je natuurlijk de moderator een vriendelijk mailtje sturen.

Sine

Moderator

Beste Joey, al was het een nieuw lid, dat topic kon nooit meer wat worden.

Op 8 augustus 2013 14:26:20 schreef pamwikkeling:
Gewoon uit nieuwsgierigheid

Is het mogelijk om beroep aan te tekenen tegen een slotje?

Uiteraard, gewoon een mailtje doen naar de desbetreffende mod.

Ergens schuilt hierin toch een vorm van onrechtvaardigheid. De moderator is in deze immers rechter en partij.

Jep, een forum is dan ook geen democratie.

Mijn schamele haardos staat eerder rechtop vanwege dit topic. Iemand modereert een forum op zijn manier en verwacht dan dat anderen het op dezelfde manier doen.
Helaas heeft hij hierbij de meest eenvoudige tools van dit forum niet aangesproken om eerst wat onderzoek te doen alvorens te klagen.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

@Moppersmurf Zeg ik dan dat het zo MOET? Nee. Ik geef slechts een voorbeeld, met opmerking dat WIJ het zo niet doen.
Je reactie gaat mij veel te ver, en ik ga er dan ook niet verder op in.

Diamon

Golden Member

Op 8 augustus 2013 16:17:23 schreef Joey7:
Je reactie gaat mij veel te ver, en ik ga er dan ook niet verder op in.

Sorry, kan onderstaande niet laten ;)

Vraag jij nu zelf ook een slotje aan :+

Slotjes zijn er bij ons niet op verzoek. :')

Sine

Moderator

Hier ook niet, maar omdat je het zo aardig vraagt mag je er wel eentje hebben hoor ;)

Dit topic is gesloten