Laatste-knop werkt niet

Je zou eventueel een Cache-Control HTTP-header of <META>-entity kunnen meesturen met de waarde no-cache, must-revalidate en een Pragma-header met waarde no-cache, dan vraag je browsers vriendelijk om pagina's niet te cachen. Dat is misschien niet onredelijk voor variabele content zoals een forum.

@AgentP: Waarom? Ik zie er geen probleem in.

@Bert M: Werkt niet lekker, heb ik tot in den treuren uitgeprobeerd maar zo ongeveer elke browser heeft er lak aan. Maar is al weer een paar jaar gelden, misschien dat er in nieuwere browsers wel een oplossing is.

[Bericht gewijzigd door henri62 op zondag 11 augustus 2013 21:54:49 (25%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Waarom je dat niet moet doen is dat je dan meerdere links naar eenzelfde pagina maakt (al helemaal als je gegenereerde variabelen gebruikt):

forum/view/37253/last
forum/view/37253/last?rand=1234
forum/view/37253/last?rand=123456
forum/view/37253/last?rand=12345678

Dat linkt nu allemaal naar dezelfde pagina, en elke pagina word dan geindexeerd als aparte pagina. Zoekmachine's zien dat op den duur en geven je een lager resultaat als mensen zoeken.

Volgensmij kan je het wel goed doen als je alle pagina's met andere variabelen weer een speciale http-header geeft zodat zoekmachines deze niet moet indexeren.

High met Henk

Special Member

hoeveel mensen hebben hier nu last van?
volgens mij alleen joey. ik heb met meerder OSén (win xp, win 7, linux (ubuntu verschillende versies), en android) geen problemen.

W8 heb ik, zodra ik de reocvery's had van mijn lapdoos gekickt!!
Maar overal (waar het kan) draait wel firefox in 32 en 64 bits versies. nergens een probleem...

probleem zou in combi W8 kunnen zitten, maar lijkt mij vaag.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Kortom: Laat maar, advies: shift F5 zou het moeten doen.

Er is wel een cache vriendelijke methode maar dan wordt het zo ingewikkeld dat het de kosten/baten factor ruim overschreidt.

[Bericht gewijzigd door henri62 op maandag 12 augustus 2013 17:47:28 (53%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.