Het grote interessante aanbiedingen topic deel4

Dit topic is gesloten

Achja, ik ben ook van National naar TI gemigreeerd, maar gebruikte al een aparte TI-account, dus heb die bon nooit gezien.

Die paar CO-gebruikers liggen ze vast niet wakker van ;)

If you want to succeed, double your failure rate.
flash2b

Special Member

Voor de goede orde, de dingen die ik besteld heb wilde ik al bestellen en ga ik ook zeker gebruiken. Zo maar iets gratis bestellen omdat het kan vind ik niet zo netjes.

Ik heb de nieuwe MSP430 LaunchPad besteld, omdat die een nieuwere revisie heeft dan die ik al had. Daarop zijn de pinbezetting van de standaard jumpers veranderd, waardoor je met een kwartslag gedraaid plaatsen van twee jumpers nu veel makkelijker ook MPS430's met hardware UART kunt babbelen. (Overigens wel extreem stomme actie van degene die die chip heeft bedacht: de TX en RX pinnen van een MSP430 met software UART niet op dezelfde posities te hebben als bij de MPS430's met hardware-UART).

Daarnaast heb ik ook de Stellaris LM4F120 LaunchPad besteld, omdat ik soms iets meer power nodig heb dan de MPS430 kan bieden. Stomme is alleen dat het datasheet van de LM4F120H5QR processor op die LaunchPad niet beschikbaar is @ TI.com. :(

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

De TM4C1233H6PM is identiek aan de LM4F120H5QR. In feite hebben ze een silicon revisie gedaan en hebben toen een naamsverandering doorgevoerd.

De datasheet van de TM4C1233H6PM is dus degene die je moet hebben (op het titelblad daarvan staat ook de LM4F120H5QR vermeld).

If you want to succeed, double your failure rate.

Hmmzz... Dan zou het handig zijn als ze daar wat duidelijker over zouden zijn, met in ieder geval een uitleg op de datasheet pagina van de LM4F120 dat deze is "opgevolgd", in plaats van een bestaande link naar een dood spoor te leiden.
Vraag ik me af welke chip er dan op die nog te ontvangen LaunchPad zal zitten.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Erg duidelijk is het inderdaad niet, hoewel de productpagina van de LM4F120H5QR weldegelijk doorlinkt naar de TM4C1233H6PM, en ook de Rev A1/A3/B0 errata van de LM4F120H5QR melding maakt van het oplossen van bepaalde B0-onvolkomenheden in 'identical device Tiva™ C Series TM4C1233H6PM'.

Gezien het afprijzen van het LaunchPad en de Stellaris naamgeving, verwacht ik dat deze bordjes geassembleerd en al op voorraad liggen, en dat je de LM4F120H5QR erop aantreft.

If you want to succeed, double your failure rate.

Mjah, uiteindelijk had ik wel zoiets in de gaten, maar het op de productpagina van de LM4F120 is al een ramp op zich. Zoeken op LM4F120H5QR (yes, I was using the f*ching search!) geeft zelfs 0 (lees: NUL) resultaten!

Inmiddels weet ik dat 't een ARM Core achtig ding is, welke voor mij nog veel te complex is. Heeft overigens wèl CAN aan boord, maar -zoals ik in mijn andere topic al aangaf- is een QFP-64 (en ARM) echt overkill voor mijn CAN toepassing.

[Bericht gewijzigd door MNM(tm) op zondag 25 augustus 2013 20:36:15 (36%)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Op 25 augustus 2013 20:34:31 schreef MNM(tm):
Zoeken op LM4F120H5QR (yes, I was using the f*ching search!) geeft zelfs 0 (lees: NUL) resultaten!

http://www.uploadarchief.net/files/download/ti_search.png

Eerste zoekresultaat aanklikken, dat is de productpagina, die dus automatisch doorlinkt naar de TM4C1233H6PM.

Wel even één seconde wachten (twee seconden op een trage computer misschien?) op de (eerst schijnbare lege) resultatenpagina.

If you want to succeed, double your failure rate.

Oké, die nul resultaten bleek inderdaad een browserfout te zijn. :(
Maargoed, je zoekt naar een LM4F120H5QR en je krijgt de productpagina van een TM4C1233H6PM. Op heel die pagina is nergens te lezen dat dat ding de opvolger/vervanger is. De enige 'verwijzing' naar de LM4F120H5QR is de errata-sheet.
Ligt het dan aan mij dat ik denk: 'die link naar de product pagina van de LM4F120H5QR klopt niet?!'

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Als je de datasheet van de TM4C1233H6PM eenmaal aanklikt heb je wel uitsluitsel op het titelblad, maar...

Op 25 augustus 2013 20:00:41 schreef Jochem:
Erg duidelijk is het inderdaad niet

Daar waren we het al over eens :)

If you want to succeed, double your failure rate.
flash2b

Special Member

Een 5W soldeerbout, lijkt mij idd erg handig...

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

En hier is de teardown. Leuk speelgoed, niet iets om veel te solderen..

Resistance is futile (If < 1 Ohm)
Tidak Ada

Golden Member

Nu nog een strijkijzer of een pizza oventje (handig voor SMD werk :P)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;
If you want to succeed, double your failure rate.
fred101

Golden Member

Dat is letterlijk een teardown, wat is die kerel onhandig bezig. Heeft een batterijhouder erbij om de spanning aan te sluiten gaat ie met clipjes aan de gang en blaast het ding op, dan mishandelt ie een draadstripper als tang en zijn "probes" zijn helemaal om te lachen.
Maar leuk amusement.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
flash2b

Special Member

Net als verleden jaar, heeft Aldi weer een DMM in de aanbieding. Dezelfde als het jaar daarvoor, maar wel 1 EUR duurder....

http://www.uploadarchief.net/files/download/elixaldidmm.jpg

fred101

Golden Member

Wow, hij meet electrische weerstand en heeft een led display.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
flash2b

Special Member

Ja geen mechanische weerstand, dus zo universeel is hij niet :)

Raar led-display. Waarom wil ik die overbelastingsbeveiliging voor de 20A toch liever niet uit proberen? Iets met visioenen over een zwart gat in de vloerbedekking..
Als huis-tuin-en-keuken-metertje best prima bruikbaar zolang je maar een prop stopt in de 20A plug.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

die overbelastingsbeveiliging is eerder de OL die op het display komt, of in het ergste geval de 300/500mA zekering die eruit knalt bij de amperemeting.
bij 20A zal er wel 'unfused' bijstaan. de zekering in dat pad... is de printbaan

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
EricP

mét CE

Als huis-tuin-en-keuken-metertje best prima bruikbaar zolang je maar een prop stopt in de 20A plug.

Oh, dat valt best mee. Meestal een stukje koperdraad als shunt. De draden aan de meetpennen voorkomen dat die stroom ook echt kan gaan lopen, dus in originele vorm is het best veilig. Ofzo... :+

Tidak Ada

Golden Member

De calibratie en het nulpunt verlopen behoorlijk in detijd.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;

Dit topic is gesloten