USB Styk

Dit topic is gesloten

Halo ik zit met een vraagje ? Kan men met een Laptop een USB stik waar Vista op gezet is die gebruiken in een Laptop , maar wel in De Bios omdat de Laptop defect is en omdat ik nog in de bios kan geraken wilde ik weten of dat kan ?

Kun je de vraag eens herformuleren, want hier is geen touw aan vast te knopen...

Iets met laptops, een USB-stick, Windows Vista en BIOS?!

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Ik kan er ook niet echt wat van maken... Misschien bedoelt hij dat het ding niet meer opstart, denkt dat de windows installatie om zeep is, en die vanaf een USB stick opnieuw wilt installeren?

In dat geval: afhankelijk van wat er precies op die USB stick staat, kan het misschien wel, maar opstarten vanaf een USB stick is een beetje hit-and-miss; soms werkt het, soms niet. Het is meestal gemakkelijker om de installatie files op een bootable DVD te zetten, en daarmee het zooitje opnieuw te installeren.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Arco

Special Member

Als de laptop defect is, heb je aan een USB stick natuurlijk niks meer. In de BIOS kun je sowieso niets doen met USB.
De BIOS instellingen zijn alleen hardware instellingen voor de laptop.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Frederick E. Terman

Honourable Member

In de bios kun je wel instellen dat je van USB-stick wilt kunnen opstarten.
Je moet dan trouwens wel een bootable stick gemaakt hebben.

Of dat hier zin heeft weet ik niet. Als de laptop stuk is werkt het sowieso niet; je kunt dan de harddisk misschien ergens anders in aansluiten en bekijken.
Maar als alleen de harddisk stuk is kun je er toch niet op kijken.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
klein is fijn

Moderator

Tweakers is de betere plek voor dit soort vragen. Mits je de vraag leesbaar en begrijpbaar stelt.

Dit topic is gesloten