Lopende robot ( beweegbare armen)

Hallo
I zou graag een robotje maken die een beetje lijkt als die tezien is in dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=1mehxBh7rsA

Heeft er iemand een idee of wat tips om eraan te beginnen

Begin eens met een hoop modelbouwservo's aan te sturen met een microcontroller, de rest is alleen nog maar wat vorm

Welkom op het forum!

Gezien je eerst post en je vraag: ik zou beginnen met een bouwpakket. Er zijn er vast genoeg te vinden op internet, bijvoorbeeld ebay of andere websites.

Wil je graag meteen wat dieper met elektronica aan de slag dan kan je met een microprocessor beginnen die een paar wieltjes aanstuurt (bijvoorbeeld lijn volgen, of een stofzuigerrobotachig principe). Er zijn vast tientallen projecten op het internet te vinden met een arduino en bijvoorbeeld lego als basis.

Verder heb je natuurlijk ook nog allerlei lego varianten, connectrix of weet ik hoe het allemaal heet.

Op 25 oktober 2013 00:20:59 schreef K7Jz:
Welkom op het forum!

Gezien je eerst post en je vraag: ik zou beginnen met een bouwpakket. Er zijn er vast genoeg te vinden op internet, bijvoorbeeld ebay of andere websites.

Wil je graag meteen wat dieper met elektronica aan de slag dan kan je met een microprocessor beginnen die een paar wieltjes aanstuurt (bijvoorbeeld lijn volgen, of een stofzuigerrobotachig principe). Er zijn vast tientallen projecten op het internet te vinden met een arduino en bijvoorbeeld lego als basis.

Verder heb je natuurlijk ook nog allerlei lego varianten, connectrix of weet ik hoe het allemaal heet.

lijnvolger heb ik al gedaan met een matrix multimedia buggy (Ik zit in het 5de jaar elektronica dus hab al wat gezien)dus ik denk dat ik best zou beginnen met wat servo's aan te sturen zoals DK zei

Wat betreft zo'n lopend ding, Freescale verkoopt die in de vorm van een KIT. Het type nummer is FSLBOT. Uiteraard wel compleet met Freescale controllerboard.

Webshop voor Electronic Prototype | http://eProto.nl/

Onderschat alleen niet de paginas code en dagen inregelen van die servo's
Jij hebt ook niet in 1 dag leren lopen, die robot leert het ook met vallen en opstaan

Op 25 oktober 2013 16:44:01 schreef DK:
Onderschat alleen niet de paginas code en dagen inregelen van die servo's
Jij hebt ook niet in 1 dag leren lopen, die robot leert het ook met vallen en opstaan

ja natuurlijk wordt het moeilijk maar ik kan het maar proberen

misschien is als tussenoplossing zo'n hexapod een goed idee

het geeft veel kennis over het tegelijk besturen van verschillende servo's, plus dat die van nature veel stabieler zijn
en er gaan ongeveer dezelfde materialen in
denk dat dit een goede tussenstop is op je weg naar een robot die op 2 punten steunt