Het grote interessante aanbiedingen topic deel4

Dit topic is gesloten

maartenbakker

Golden Member

Idee ook een 2 wegens: bestaat al zeker 100 jaar.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Shiptronic

Overleden

Op 5 oktober 2013 14:57:25 schreef Da_Vinci:
[...]

Als ik deze nou vergelijk met een Fluke 15b dan is deze preciezer toch?
Bijvoorbeeld de weerstand, deze is ±(1.0%+2). Dus bij 400 Ohm is dit 4+2=6 ohm maximale afwijking toch?
Bij de Fluke is het +/- 0- 5% + 3, dus 20+3=23 ohm. Dat is best wel een grote afwijking..Terwijl de Fluke 4x zo duur is..

Hoe zit het met de beveiliging? mijn fluke kan ik met weerstand meten in een WCD duwen, hij piept en mekkert wel :) maar werkt daarna nog gewoon. Hoef je bij die € 10, eurorange meters niet op te rekenen. Daarbij krijg ik bij de goedkope klein fluke's het rode weller gevoel ??

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Wel een leuke test, of een 15b op weerstandsbereik de 230VAC overleeft. Het blijft toch gewoon een echte Fluke, dus ik ben heel benieuwd of het last het 'rode Weller' syndroom heeft.

Op 4 november 2013 11:32:33 schreef Olap:
Ik weet niet of iemand hier op zoiets zit te wachten, maar ik vond het wel leuk bedacht:

http://www.kickstarter.com/projects/raptorbird/programmable-capacitor?…

Die kleinste waardes zijn onzin, zoals fatbeard al aangeeft, vanwege de dipswitches, aansluitdraden en beoogd gebruik met een breadboard.

Verder verbaas ik me over de belangstelling voor zo'n bordje, met een 'early bird' prijs van $25 en uiteindelijke prijs zelfs $29. (Heb ik het nog niet over de $12 verzending buiten US.)

Voor dat bedrag kun je zelf de PCB en onderdelen bestellen, en ben je voor minder klaar. Zelfs met de PCB uit China is het nog sneller dan de beoogde januari 2014 van de kickstarter.

If you want to succeed, double your failure rate.

Ik kan iets over het hoofd zien maar volgens mij is dit een erg intressante aanbieding: Agilent labvoeding met gratis U1272A

Voeding lijkt mij niet echt handig met z'n uitgangsspanningen 8 en 15 volt.
Of lees ik scheel ?

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Hewlett

Honourable Member

Volgens mij lees je toch ietsje scheel :-) Een Agilent E3610A heeft twee schakelbare bereiken, de voeding levert 0-8V bij 3A of schakelbaar naar 0-15V bij 2A. Je moet toch echt moeite doen om in deze prijsklasse een betere voeding te vinden. Overigens zijn de E36xx voeding EOL en is deze actie sinds eind september afgelopen. Waarschijnlijk de laatste set bij Farnell. Prima deal, dat wel. Mooie voeding met een gratis 30000 count multimeter.

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
Tidak Ada

Golden Member

Link werkt niet

Wat betekent 'V/meter in twee kleuren'?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Linkje werkt ok bij mij:

"0.28" LED Red + Blue Dual-Display Digital Current Voltage Meter / Ampere-Voltage Meter - Black (10A) (SKU 233181)" $7.90

Tidak Ada

Golden Member

Ah, hij bedoelde V-meter
Ik ken ze en heb er een voor 30V en 200A (met shunt) besteld via eBay voor mijjnn camper (twede accu).

Linkje werkt nu... ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
"Ben nog een N00B, maar dat is al aan het veranderen ;)

Volgens mij ben ik die dual displaytjes ook op ebay tegen gekomen voor goedkoper.

Gistern ben ik bij de makro (amsterdam) geweest en ze hadden daar een mooi trust DVB-T voor maar €6.05 per stuk
http://trust.com/products/product.aspx?artnr=16738
Deze DVB-T maakt gebruikt van de Realtek 2832U.
Dus als mensen nog een goedkope sdr ontvanger willen moet je snel zijn want er waren nog maar een stuk of 20 over in het schap en bij trust is ie uit het assortiment.

Ik heb hem hier werkend met SDRSHARP en HDSDR

JulietMikeBravo

aka Vagevuur

Op 4 november 2013 16:36:19 schreef JochemDie kleinste waardes zijn onzin, zoals fatbeard al aangeeft, vanwege de dipswitches, aansluitdraden en beoogd gebruik met een breadboard.

Voor dat bedrag kun je zelf de PCB en onderdelen bestellen, en ben je voor minder klaar. Zelfs met de PCB uit China is het nog sneller dan de beoogde januari 2014 van de kickstarter.

Helaas redelijk representatief voor alle overenthousiaste iniatieven van deze tijd. Het is waarschijnlijk goed bedoeld, maar een heleboel concepten zijn al eens eerder bedacht en voordat je iets maakt moet je jezelf ook afvragen wat er evt. niet klopt.

Waarschijnlijk kan dat ding goedkoper, 1 van die dip switches met 0,1-6.8 pF C'tjes en alle gerelateerde meuk kan gewoon van de print af. De vrijgekomen ruimte zet je weer in voor dikke elko's die wel praktisch bijdragen aan het regelbereik :P

Met die dikke elco's wordt het niet goedkoper iig :-)

Maar los daarvan, ik heb wel de indruk dat er meer mensen belangstelling krijgen voor techniek, ook om daar zelf in te hobby-en

Misschien daalt daardoor wel het gemiddelde niveau, maar is dat erg? Het betekent wel dat de markt van hobbyisten aantrekkelijker word, en er dus meer beschikbaar komt.

fred101

Golden Member

Alles onder de 10 pF is zinloos. De paracitaire capaciteit tussen twee banaanbussen op standaard afstand is al ongeveer 4 pF. En dan nog de zelfinductie en capaciteit van draden en eventuele klemmen.

Als je echt minder dan 5 pF nodig hebt gebruik je niet zo'n ding maar zoldeer je er bv even een trimmer over of vervangt Ctjes tot het goed is.
Als calibratie hulpje is het ook niks omdat je de rest capaciteit niet weet. Voor 0.1pF heb je minimaal een 3 draad meting nodig.

Waar ik wel wat in zie (om zelf te maken en verkopen) is een pcbtje, met een aantal precies gemeten condensators en weerstanden erop zodat mensen hun LCR of mulimeter kunnen controleren.

Zo heb ik voor me zelf een serie pcb condensators gemaakt en met fF resolutie gemeten. Ook paar strips rotte elcos (om ESR meters te testen) (ik heb daarnaast ook commerciele standaard condensators en weerstanden en wat heel precieze meetbruggen.)

Ook heb ik zo iets gemaakt met 1,10,100 enz tot 10M weerstanden met twee banaan terminals en daarna precies gemeten, dus incl schakelaar en draad weerstand. Prima voor 3,5, 4,5 en 5,5 digit meters.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Velen zullen al een mail hebben gehad, maar voor de rest:
iTead heeft een aantal printen in de proto nóg goedkoper gemaakt (voor hoelang deze prijzen gelden weet ik niet)
http://imall.iteadstudio.com/open-pcb/pcb-prototyping.html

[Bericht gewijzigd door DutchEngineer op woensdag 27 november 2013 09:38:03 (12%)

Op 8 november 2013 09:43:48 schreef RobvdVeer:
Linkje werkt ok bij mij:

"0.28" LED Red + Blue Dual-Display Digital Current Voltage Meter / Ampere-Voltage Meter - Black (10A) (SKU 233181)" $7.90

Ik vind dit metertje leuker:
http://dx.com/p/v27d-t1-0-56-3-digital-led-voltmeter-black-dc-3-2-30v-…
Geen gedoe met hulpvoeding aansluiten en werken.
Werkt uiteraard niet als je voeding nauwelijks stroom kan leveren. En in CC zal je vast een afwijking krijgen in de current door je object, maar het is een erg leuk ding (heb eigenlijk niet gemeten wat voor stroom dat ding trekt).

Tidak Ada

Golden Member

Die dubbele V/A meter heeft ook geen hulpvoeding nodig.

Ze staan alleen op eBay voor veel meer. Ik heb er een gekocht voor 30V en 200A, inclusief shunt voor $17,50 (€13,55).

Er wordt er ook een aangeboden voor 300V/50A*) AC met blauw verlicht LCD display; eBay 230974566681 ($9,88 €7,29, incl verzenden).
Netjes opgebowd, mèt gebruik van 105°C elco's

*) via stroomtrafotje

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 27 november 2013 09:37:34 schreef RS2^Racer^:
iTead heeft een aantal printen in de proto nóg goedkoper gemaakt

Voor zover ik weet waren de 10x10 printen ongeveer $25. Nu zijn ze ineens afgeprijsd: van 29 voor 20....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 27 november 2013 12:25:29 schreef rew:
[...]Voor zover ik weet waren de 10x10 printen ongeveer $25. Nu zijn ze ineens afgeprijsd: van 29 voor 20....

inderdaad, nu je het zegt...
ik heb de laatste keer $24,90 voor 10 stuks betaald..
Nog steeds goedkoper, maar jammer dat ze dit doen. Als ze nu maar niet opeens duurder worden na de korting.

@ hierboven: ze hebben dan ook een leuke bitset.

Op 27 november 2013 12:21:49 schreef Tidak Ada:
Die dubbele V/A meter heeft ook geen hulpvoeding nodig.

Ze staan alleen op eBay voor veel meer. Ik heb er een gekocht voor 30V en 200A, inclusief shunt voor $17,50 (€13,55).

Er wordt er ook een aangeboden voor 300V/50A*) AC met blauw verlicht LCD display; eBay 230974566681 ($9,88 €7,29, incl verzenden).
Netjes opgebowd, mèt gebruik van 105°C elco's

*) via stroomtrafotje

Ik vind deze zelf beter opgebouwd, of is dit slechts een gevoel?
De opbouw en verdeling van de componenten op de PCB is ruimer en logischer. En er wordt gebruik gemaakt van 7-segment displays, deze lijken me beter geschikt om het meetbereik te "modden" (voornamelijk de stroom, 50A is niet interessant om te meten. 5A vind ik persoonlijk een interessantere range)

Shiptronic

Overleden

En jij durft dat rode en zwarte draadje op 300V AC aan te sluiten ? mij niet gezien. Bij de connector is de spacing zeker niet genoeg.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Als er een deftige coating op aangebracht is zie ik niet in waarom niet.

Ik ga ze denk ik beide bestellen en eens kijken wat het geeft.

Dit topic is gesloten