Jura Impressa Xs90 is dood

Mijn Jura Impressa X90 is dood.

De permanente voeding om hem aan te kunnen zetten doet het niet goed volgens mij.

Via een condensator wordt er een spanning van 50 VDC gemaakt met diodes, zenerdiode en elco vanaf 230AC. Dit werkt.

maar daarna moet er volgens mij een lagere spanning worden gemaakt met een switching regulator waarvan ik niks kan terug vinden op google. Heb er een foto van gemaakt

https://lh3.googleusercontent.com/-Jy9RWXh6KSs/UnwRv_wjbFI/AAAAAAAAAn4/G2Wv9OEsKPA/s800/Jura.jpg

Er staat UX11v20

Elco's vervangen en de rest meet goed, de schottky diode en spoel. Maar er komt geen spanning op het IC waar de power toets en het ledje op zitten aangesloten.

Uitgang voor deze spanning is pootje 8 linksboven en gaat via een spoel en schottky diode weer naar massa. Pootje 3 zit tussen de spoel en de schottky. pootje 6 is 50VDC en pootje 4 is massa.

Weet iemand wat dit voor een IC is?

van de week nog een nespresso gehad die raar deed met aanzetten, dit bleek te komen door de x2 condensator. ondanks dat er een philips zeeblauw model inzat.. je hebt de spanning over de elco vergeleken met de zenerwaarde?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

De 50VDC moet kloppen, het moet een 48VDC relais aantrekken.

Het moet een stepdown IC zijn naar 12VDC waarschijnlijk.

Ik kan de pinout dus niet vinden, eigenlijk niks over dit IC.

Hmmm. niemand herkend het IC of een alternatief?

Ga foto's naar de jura monteur sturen, kijken of het printje te verkrijgen is.

Nou, heb gezocht naar het IC maar dat spoor liep dood helaas.
Heb nu de complete 230 voedings module en nu werkt het weer.

Leuk hoor dat het weer werkt maar de uitdaging is natuurlijk weg.

Blij en verdrietig tegelijkertijd...