Aansluitgegevens RF transistor 219 BLY A

Wie heeft er nog een oud (jaren 70?) databoek liggen of zelfs het datablad van deze RF transistor: 219 BLY A?
Bedankt.

RES

Zou het geen BLY 219A wezen? Scheelt in zoeken. ;-)

Ik ben een notoire onzinverkoper, want wat ik beweer past vaak niet in ieders kraam.
maartenbakker

Special Member

Een datablad zal wel moeilijk worden, reden zie http://www.circuitsonline.net/forum/view/113864 waar ik hem meteen even toevoeg.

Transistoren van Philips (en schijnbaar nog een paar fabrikanten) met de letters achter het nummer, zijn pre-productietypes en het nummer is een volgnummer dat in principe niet terugkomt in het latere productietype.

Met een beetje geluk is er een ongeveer-equivalent met dezelfde letters, maar dan andere cijfers erachter. Met heel veel geluk zijn de cijfers hetzelfde, maar daar moet je niet op rekenen (dit zou de eerste keer zijn dat ik het zie).

De aansluitingen uitvissen is niet zo moelijk, meestal zijn die standaard voor het behuizingstype.

@GD: Het is een valide nummer, dus ik neem aan van niet. Maar een foto is wel altijd handig als er een onderdeel herkend moet worden.

@RD12TF: Dan heeft Van Dijken een leuke partij op de koop getikt. Het is al een vrij oude transistor als ik dat zo zie. Schatting jaren '60 of '70, maar geen garantie op de schatting.

Aanvulling: Zoeken levert op dat het type of een type dat daar op lijkt kennelijk wat wijder verspreid is geraakt (daar zijn meer voorbeelden van). Grote kans dat alle Googlehits op BLY219A echter uitkomen bij handelaren die elkaars assortiment overschrijven en zich bij een daadwerkelijke bestelling een ongeluk gaan zoeken en er uiteindelijk een paar bij van Dijken moeten bestellen ;)

www.deficientie.nl | www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Voor zover ik weet was de Europese transistorcode ofwel twee letters en drie cjfers, ofwel 3 letters en twee cijfers. Waarbij de eerste letter het halfgeleider materiaal aanduidde, de tweede het toepassingsgebied, en de derde letter de laatste letters van het alfabet waren. u,v,w,x,y,z
Ik heb nooit BLY zendtransistoren met drie cijfers gezien..Zoveel waren er trouwens niet.
Sommige Chinese sites en Alldatasheet reageren op bijna elke ingegeven letter/cijfercombiatie, ook al hebben ze geen info over het product.
Kwestie dat de marktwaarde van de site afhangt van het aantal hits.
Ik heb niets teruggevonden op het web, en ok niet in mijn oude databoeken. Heel raar.

Ofwel gaat het idd om een set proeftransistoren en alles wijst naar vanDijken die als enige zo'n partij effectief aanbiedt.
De BLY219A bestaat blijkbaar niet, en is mogelijk door nep/aanbieders
afgeleid van de 219BLYA die enkel bekend is bij Vandijken.
Heeft RES misschien de transistoren bij deze opgemerkt en zoekt hij de data omdat hij er daar wil kopen? Helaas schijnt die datasheet nergens beschikbaar te zijn.

Ik ben een notoire onzinverkoper, want wat ik beweer past vaak niet in ieders kraam.

Het is dus een case 144 behuizing. Jaren zestig zelfs.

http://semicon-data.de/geoms/Mo/CASE144B-02.gifhttp://thumbs4.ebaystatic.com/m/mK9rjCFg95YDtr4rvNV8qVw/140.jpg

[Bericht gewijzigd door RES op 19 november 2013 16:49:35 (24%)]

RES
maartenbakker

Special Member

Zou je daar eens een wat grotere foto van hebben of een link naar de veiling? Ik kan de (zo te zien interessante) opschriften net niet onderscheiden. Of is dit geen exemplaar dat als 219BLY A verkocht wordt maar alleen het voorbeeld van de behuizing?

@GD: Ik verwacht niet nep, maar gewoon op basis van foute veronderstelling over het nummer van elkaar overgeschreven. Het zou me niet verbazen als er onder die tientallen handelaars maar 1 of 2 partijen van die torren in omloop zijn en dat de grootste bij van Dijken ligt.

In theorie kunnen er wel echte BLY's met 3-cijferige nummers zijn, want nummer 99 is in elk geval wel ooit uitgegeven. De kans dat er een officieel productietype met nummer 219 bestaat schat ik net als jij vrijwel nihil. Dan weet je meteen waarom hij niet in je oude databoeken staat. Voor een potentieel equivalent zou een databoek rond 1968/1970 de meeste kans geven, en dan dus zoeken op een tor met een compleet ander nummer en vergelijkbare specs voor zover bekend.

www.deficientie.nl | www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 19 november 2013 12:15:25 schreef RES:
Wie heeft er nog een oud (jaren 70?) databoek liggen of zelfs het datablad van deze RF transistor: 219 BLY A?
Bedankt.

Die Phillips boek heb ik wel liggen maar daar staan ze niet in.

Het zal inderdaad een gewone zendtransistor zijn die overigens ook niet duur is.
Waarschijnlijk een test productie of (ik heb eens gehoord) dat die speciaal voor het leger zijn gemaakt?

Waarom zoek je deze databladen heb je deze tor ergens in zitten of heb je er nieuw gekocht en wil je er iets mee gaan maken?

[Bericht gewijzigd door Paloma op 19 november 2013 18:48:44 (12%)]

maartenbakker

Special Member

Speciaal voor het leger kan in theorie, zoals er ook wel eens IC's speciaal voor RGT zijn geproduceerd nog voordat ze een nummer hadden.

Zulke productie was wellicht vanwege tijdsdruk. In gevallen waar geen tijdsdruk was, zijn pre-productieseries bij mijn weten alleen voor tests intern en bij potentieele klanten bestemd.

Nou is het wel zo dat het leger bij alles goedkeuringen en papierwerk wilde zien, en dan werden er toch ook vaak NATO-stocknumbers gebruikt en definitieve versies van onderdelen. Daar valt dit niet onder, al kan ik speculeren over scenario's die weer wel in het legerverhaal passen.

www.deficientie.nl | www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Henry S.

Moderator

Op 19 november 2013 18:24:18 schreef maartenbakker:
@GD: Ik verwacht niet nep, maar gewoon op basis van foute veronderstelling over het nummer van elkaar overgeschreven. Het zou me niet verbazen als er onder die tientallen handelaars maar 1 of 2 partijen van die torren in omloop zijn en dat de grootste bij van Dijken ligt.

Klopt volgens mij, ik zie een lijstje met voor mij welbekende brokers die deze tor 'misschien' hebben (maar pas bij €100 iets voor je willen doen ;)).

Maar goed, waarom zou je nog een datasheet willen hebben, de belangrijkste gegevens staan bij Van Dijken op de site. Kopen, bouwen, en laat je verrassen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Door de etherpolitie?

[Bericht gewijzigd door grotedikken op 20 november 2013 22:35:40 (86%)]

Ik ben een notoire onzinverkoper, want wat ik beweer past vaak niet in ieders kraam.
maartenbakker

Special Member

18V 6W 175MHz volgens Van Dijken.

Volgens mijn databoeken ROOD 4 van 1969 en 1970 zit hij ergens tussen de BLY38 (5,5W) en BLY53 (15W) beide in dezelfde behuizing. 2 andere types zijn 36V. Verder geen RF-types in deze behuizing te vinden in betreffende boeken. Vervolgens zit er een gat in mijn boekencollectie. Volgens SC4a van 10-74 zijn er geen transistoren meer in deze behuizing. Nog wel een paar BLX-types in een enigszins gelijkende behuizing waar de draden als vleugeltjes uitkomen.

Ik zou de BLY38 ernaast leggen en curves trekken. Lijkt mij een goede gok.

www.deficientie.nl | www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Henry S.

Moderator

Op 20 november 2013 22:35:08 schreef grotedikken:
Door de etherpolitie?

Er zijn ook legale toepassingen te bedenken.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.