Privé berichten

Dit topic is gesloten

Waarom is het niet mogelijk om een andere gebruiker een privé bericht te versturen? Aangezien de meeste fora's dit wel hebben zou ik graag willen weten wat de gedachtegang hierachter is.

HF virus is hier aanwezig!

Kost waarschijnlijk te veel tijd en moeite om te implementeren. Als je mensen graag privé wilt bereiken, kan je ze mailen.

Het is overigens forums of fora, fora's is dubbel meervoud.

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.
Sine

Moderator

Het is er gewoon niet, een diepere bedoeling of idee is daar niet achter.

Voor wie email heeft aanstaan is dat een prima methode om iemand direct te bereiken.

maartenbakker

Golden Member

Het is inderdaad uitstekend mogelijk om mensen een privebericht te sturen, daar is e-mail immers ooit voor uitgevonden en ik zou niet weten wanneer die niet volstaat.

Een mogelijke verbetering zou nog zijn om het mailadres default op zichtbaar te zetten voor nieuwe gebruikers.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 21 december 2013 17:45:39 schreef maartenbakker:
Een mogelijke verbetering zou nog zijn om het mailadres default op zichtbaar te zetten voor nieuwe gebruikers.

Persoonlijk vind ik dat geen goed plan, de belangrijkste reden om mijn email adres te verbergen is dat webcrawlers forums afstruinen op zoek naar actieve email adressen waar weer spam en andere ellende heen gestuurd kan worden.

We do what we must because we can.
klein is fijn

Moderator

Op 21 december 2013 18:24:32 schreef Resu:
de belangrijkste reden om mijn email adres te verbergen is dat webcrawlers forums afstruinen op zoek naar actieve email adressen waar weer spam en andere ellende heen gestuurd kan worden.

Daarom wordt je email adres hier als plaatje weergeven, dat gaat dit behoorlijk goed tegen.

Geen idee of er een diepere gedachte achter zit, maar ik vind het wel goed zo. Ik heb een account op een aantal andere fora die wel een inbox voor persoonlijke berichten hebben, en het zal niet de eerste keer zijn dat daar maandenlang een ongelezen bericht in staat. De email lees ik toch wel een paar keer per dag als ik toegang tot een computer heb.

[Bericht gewijzigd door klein is fijn op zaterdag 21 december 2013 18:28:27 (32%)

pa3gws

Golden Member

Het mail adres is alleen zichtbaar voor geregistreerde gebruikers.
En ik ben er voor dat men mailadres en ook woonplaats moet vermelden.:-p

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

@Tommyboy: Grammar Nazi!!!!!! LOL. Nee je hebt gelijk hoe kan ik zo een grote taalfout maken. Oei oei oei.

Email standaard zichtbaar maken lijkt mij echt geen goed idee. Er zijn genoeg mensen die hun voor en achternaam in een adres hebben verwerkt, en ik snap dan ook als men deze niet met iedereen wilt delen.

HF virus is hier aanwezig!

Mijn email zichtbaar op CO leverde opvallend veel meer spam op.
Op andere forums wordt gebruik gemaakt van 'private messages', wat vrij goed werkt. Je krijgt een email van de site als iemand je een bericht bij je dropt.

Toch wel raar....
Ik kom hier al sinds 2005, mijn adres staat openbaar en ik heb nog nooit, maar ook echt nooit spam ontvangen.

@resu, met zo'n avatar begrijp ik dat je liever niet te vinden bent :p

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

@Gadget_inc
Twee keer geprobeerd, omdat het gewoon makkelijker is via email bereikbaar te zijn. Helaas, twee keer vergelijkbaar effect.
Een email adres alleen voor spam sites werkt slecht bij mij, kom er dan gewoon ook erg weinig. "private message" werkt voor mij wel goed.

Ik heb ook geen last van spam via CO, ook niet via andere wegen.

Je zult dus je email-adres ergens anders ingevuld hebben.

Verder vindt ik het ook een goed idee, dat nieuwe gebruikers hun woonplaats in moeten vullen, soms wil je mensen wel direkt face-to-face helpen maar weet je niet of dat kan ivm geen woonplaats bekend.

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!

@Roches
Onbetamelijk botte conclusie om mijn ervaring zo de minnen.

Sonytech

Overleden

Sommige mensen zijn nogal extreem privacy-minded zodat ze niet graag hun exacte woonplaats invullen.

Misschien de term veranderen in "Woonplaats / Regio" ?

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."
Sine

Moderator

Op 21 december 2013 23:51:37 schreef markce:
@Roches
Onbetamelijk botte conclusie om mijn ervaring zo de minnen.

Maar waarschijnlijk wel waar, ik heb sinds 2004 mijn adres publiek. En sinds ik een Co adres heb ( ook alweer een X-tal jaar ) dat adres publiek. En op het Co adres komt heel sporadisch eens een spam mailtje binnen.

Maar die zijn dan van overijverige chinezen die met de hand het adres hebben overgetikt en van mening zijn dat ik wel wat printen van ze kan gebruiken.

Maar inderdaad, het moeten inloggen op het forum om je berichten te lezen is een goed argument om het niet te doen, op andere fora die wel aan DM's doen heb ik het (waar ik de keuze heb) uitgezet. Er zijn plekken die ik eens in de paar jaar bezoek, mail heb ik dan eigenlijk wel altijd zichtbaar.

Als je nogal privacy minded bent is er natuurlijk niemand die je tegenhoudt om een (gmail oid) adresje speciaal voor publiek gebruik aan te maken.

[Bericht gewijzigd door Sine op zondag 22 december 2013 00:13:33 (29%)

@Sine ik heb net beschrevem dat je voorstel niet werkt in mijn praktijk.
Als achtergrond: Ik heb een IT achtergrond, en wil mijn eigen infra graag schoon houden. Ik heb al een primair en een secundair email. Zoals ik stelde heb ik bij openstellen van email via CO op secundair email veel spam erbij gezien. Ik heb persoonlijk voordeel om het open te stellen, dus afsluiten is niet zo maar. Na afsluit langzaam minder spam, tot twee keer toe.
Ik wil niet meteen de conclusie trekken dat CO info verkoopt, maar lid worden is heel eenvoudig, en toegang, dus misbruik ook. Dit wordt ook duidelijk door veelvuldig misbruik van V&A. CO heeft dus de toko gewoon open staan.
Totdat CO dit beter geregeld heeft, zoals inmiddels veel andere forums, laat ik mijn email meestal even weg.

PS. Het kan natuurlijk zijn dat mijn CO email in combinatie met ander internet hits aandacht trekt. Dan nog was de samenhang met CO email opmerkelijk (2X).

Shiptronic

Overleden

http://www.circuitsonline.net/forum/view/117095 , deze bijvoorbeeld, er zijn er hier vast wel die de TS willen helpen. Maar TS is niet meer bereikbaar, daar zijn e mail niet openbaar staat.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
maartenbakker

Golden Member

Op 21 december 2013 21:36:31 schreef markce:
Mijn email zichtbaar op CO leverde opvallend veel meer spam op.
Op andere forums wordt gebruik gemaakt van 'private messages', wat vrij goed werkt. Je krijgt een email van de site als iemand je een bericht bij je dropt.

Dan heb je op andere fora dus dubbel werk; een bericht dat je een bericht hebt betekent dat het bericht ook gewoon in het bericht had kunnen staan. Overigens zijn er ook fora die daadwerkelijk op die manier werken, waarna voortzetting van de correspondentie automatisch via e-mail gaat.

Het zichtbare mailadres op CO is niet bepaald spamgevoelig neergezet en ik heb op dat adres, dat ik niet zomaar secundair maar zelfs uitsluitend voor CO gebruik, ook nooit spam. In jouw geval zal er met zeer grote waarschijnlijkheid een andere oorzaak zijn.

Edit: Ik lees nu

Onbetamelijk botte conclusie om mijn ervaring zo de minnen.

dat je uit je dak ging toen iemand anders dat suggereerde. Om misverstanden te voorkomen bedoel ik dat als constatering, onderbouwd door niet alleen mijn ervaring maar ook het werkingsprincipe (plaatje en alleen zichtbaar voor members) en niet om jou persoonlijk af te vallen. Verder, als je het niet erg vind (en anders ook), min ik liever vrouwen dan ervaringen (geen idee trouwens hoe je een ervaring moet minnen, hoewel je die wellicht in plaats daarvan zou kunnen koesteren).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Sine

Moderator

Op 22 december 2013 00:24:24 schreef markce:
Ik wil niet meteen de conclusie trekken dat CO info verkoopt, maar lid worden is heel eenvoudig, en toegang, dus misbruik ook.

Bedankt voor het vertrouwen :)

Als IT-er moet je dan ook snappen dat als we dat zouden doen we daar het 'adres zichtbaar' vinkje echt niet voor nodig hebben.

Op 22 december 2013 00:24:24 schreef markce:
Ik wil niet meteen de conclusie trekken dat CO info verkoopt

De NSA heeft je info al :D

Wat me wel opvalt is als ik een bericht edit en post dan staat eronder dat het bericht is aangepast. Als ik dat dan nog een keer doe dan staat het er niet meer. Zal vast wel een bug zijn in het systeem ofzo..

HF virus is hier aanwezig!

Nope, als je een bericht minder dan 10% (volgens mij) wijzigt, komt die regel er niet onder.

Maak me niet gek, ik ben al gek.
pa3gws

Golden Member

Ik heb hier ook nooit last van (meer) spam gehad.
Woonplaats of regio vind ik vaak erg handig.
Men vraagt wel eens waar wat te koop is.
Als je dan weet in welke regio men woont kan je gericht advies geven.
Het is namelijk tamelijk zinloos om iemand die in Delfzijl woont een adresje in Vlissingen te geven. :-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
GJ_

Moderator

Op 22 december 2013 00:24:24 schreef markce:...CO heeft dus de toko gewoon open staan..

Als je spam krijgt via CO neem ik aan dat men de mailadressen met de hand heeft overgeschreven. Lijkt me tamelijk omslachtig. Ik kan me werkelijk niet herinneren dat ik ooit spam via CO heb binnengekregen. Het mailadres in mijn profiel is uniek en staat nergens anders.

Nou we het er toch over hebben, MSN bestaat toch niet meer? Misschien moeten we het msn adres veranderen in het skype adres of zo.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op zondag 22 december 2013 11:30:39 (14%)

En ICQ mag wel weg, dat gebruikt niemand meer.. :)

Misschien een twitter, facebook of een google+ link?

Resistance is futile (If < 1 Ohm)
Tidak Ada

Golden Member

Op 22 december 2013 11:25:11 schreef GJ_:
[...]
Als je spam krijgt via CO neem ik aan dat men de mailadressen met de hand heeft overgeschreven. Lijkt me tamelijk omslachtig. [....]

Kan toch wel middels copy/paste + OCR. Misschien moet dat 'plaatje' van dat mailaddress met een moeilijk OCR-baar lettertype worden afgebeeld.

@ RoelA':

.... èn LinkedIn, Hives, Facebook en alle 'sociale' (leuter)netwerken?
Nooit en Never!
Als je bang bent voor spam moet je je dáár beslist niet inschrijven. LinkedIn gaat nog wel (is ook geen leueternetwerk), maar de rest..... :(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;

Dit topic is gesloten