Muntproever

Hallo allemaal,

Ik ben met een aantal vrienden voor een vrijetijdsproject bezig met het bouwen van een bier automaat.
Het doel is om uiteindelijk een muntje in te werpen en dat er dan een gekoeld biertje uit komt. Nu hebben we alleen wat vragen over de muntproever.

Wij hebben een KAI - 638 muntproever besteld, en hebben op het internet aluminium munten gevonden. De leverancier van deze munten gaf aan dat de meeste automaten geen aluminium munten accepteren. Nu is mijn vraag hoe kom ik erachter of deze muntproever aluminium munten accepteert? Of weet iemand dit toevallig?

Alvast bedankt,

Nicky

Waarom geen RFID of iets cools met NFC mobieltjes?

Omdat we nog niet heel veel verstand van elektronica en automatisering hebben. Het idee is ontstaan bij het drinken van een biertje en het wordt een project wat eventueel later nog wordt uitgebreid.

Maar we willen als eerst iets maken wat vrij simpel is omdat we ook een niet al te groot budget hebben.

Dus misschien is het iets voor in de toekomst.

Tidak Ada

Golden Member

Omdat aluminium munten te licht zijn voor de meeste betrouwbare muntproevers

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Sonytech

Overleden

Normaalgesproken lijkt me dat de specifiaties waaraan de munten moeten voldoen zullen worden opgegeven in de beschrijving van de unit.

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."
EricP

mét CE

Zo'n alibaba ding? Kijkt naar dikte en diameter heb ik het idee als ik de site zo lees. Verder nergens naar. Kost geen drol, dus ik zou het gewoon proberen. Vraag een alu sample munt.

Wij zijn al op zoek gegaan naar de specificaties en daarin stond de volgende zin: 'Select coin based on Diameter, Thickness and Metal content'. Er staat niet precies bij welke soorten metalen allemaal. Maar dat zal ook wel komen omdat het een vrij goedkope muntproever is uit China.

Ik ga het denk maar gewoon proberen met een aluminium coin. En dan zoals EricP zei even een sample aanvragen.

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval

Die muntproever kijkt d.m.v. een spoeltje naar de verandering van het magnetisch veld als het muntje langs komt, de "metal content". Diameter en dikte zijn maar bijzaak. Weinig kans dat een aluminium muntje het magnetische veld laat veranderen.

Gr.

Erik

[Bericht gewijzigd door erik1234 op vrijdag 10 januari 2014 14:48:57 (12%)

Tidak Ada

Golden Member

Daar vergis je je behoorlijk in! Misschien kun je je nog herinneren dat er op de natuurkunde les proefjes waren met schijven van verschillende metalen die je door een magneetveld liet vallen en aan de ander zijde een spoel met een galvanometer....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †