Oude "Bouw het zelf boeken"

Henry S.

Moderator

@Hoihoi: Zet me ook maar op de lijst.

@all: denk even om het verspreiden van urls, tot nu toe heb ik alleen dingen met copyright gezien. Aangezien we een openbaar forum hebben, kan daar zo een webcrawler van een of ander advocatenkantoor op stuiten. En dat is niet zo goed voor het imago van CO. Elektuur en de opvolger van de Muiderkring zijn bijv twee uitgeverijen die zeer actief op dit gebied zijn!

En hou het bij boeken met alleen nostalgische waarde, anders is het ook snel gebeurd.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 14 januari 2014 23:11:45 (12%)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ik heb er nog eens over nagedacht en ik dacht dat het voor mij wel makkelijker is gewoon hier de WeTransfer-link te plaatsen ipv iedereen apart te e-mailen.

Deel 1 en 4 van Bouw het Zelf, zie openingspost, hier te downloaden.

http://we.tl/7vrJDHqsRi
Beschikbaar tot: 23 januari 2014

Mocht iemand nog willen downloaden na deze datum dan is een bericht hier posten voldoende. Dan zet ik de link er weer op.

Veel lees plezier.

Michel

Hartstikke bedankt! Heel leuk om door te lezen :). Ook grappig om in deel 1 een 'interval ruitenwisser schakeling' tegen te komen, iets wat tegenwoordig standaard in de auto zit. Geeft een leuk tijdbeeld :)

Mooi geleerd op CO, om TO-220 ic's geïsoleerd op metaal te plaatsen :) | Server Debian powered!
Tidak Ada

Golden Member

Heb zojuist de boel gedownload.

Helaas ontbreken er een paar delen van pagina's (pdf conversiefouten?).

Van deel een is dat p39; p49; p62 en p63

Van deel 4

p23; p25; p70 p83 en p84 (p70 alleen het onderste randje van het schema).

Zou je dat kunnen corrigeren en mij eventueel de losse pagina's toesturen? (mail staat in m'n profiel).

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
flash2b

Special Member

Leuk zeg!

Daar zijn wel een paar pakken vero board doorheen gegaan bij de schrijver van die boeken. Echt compact bouwen op baantjes print wordt je ook niet geleerd.

Henry S.

Moderator

Dat terwijl de onderdelen opzich al een stuk kleiner geworden waren, en het gaatjesraster van die eerste Veroboards was ook al verouderd en had fijner gekund. Dat merk je ook als je nu een oud ('60) RB-project met pertinax-strippen gaat nabouwen.

http://plaatjes.kg-uitdaging.nl/germaniumreflex3.jpg

Hoihoi hardstikke bedankt voor de moeite.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 16 januari 2014 17:00:52 schreef Tidak Ada:
Heb zojuist de boel gedownload.

Helaas ontbreken er een paar delen van pagina's (pdf conversiefouten?).

Van deel een is dat p39; p49; p62 en p63

Van deel 4

p23; p25; p70 p83 en p84 (p70 alleen het onderste randje van het schema).

Zou je dat kunnen corrigeren en mij eventueel de losse pagina's toesturen? (mail staat in m'n profiel).

Ik zal morgen je opmerkingen even nalopen. Op een gegeven moment zit je op de auto pilot te scannen en glipt er wel eens wat doorheen.
Kan jij ze edit'en? Ik kan alleen maar combine'en maar verder niet.

Michel
Tidak Ada

Golden Member

Hoi Hoihoi,
Ja ik kan ze editen, geen probleem, enkel tijd ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Schimanski

Golden Member

HoiHoi, ik heb het gauw gedownload. Dank voor het scannen.

Ik heb ook was ontbrekende/niet volledig gescande pagina's. Alleen andere pagina nummers dan Tidak, dat vond ik vreemd. Nu blijkt dat Tidak de pagina's van het boek hanteert, ik keek naar de PDF paginanummers ;).

Kun je voor mij de genoemde pagina's nogmaals scannen en toesturen (mag ook in een pdf). dan frut ik ze zelf wel in de pdf's erbij.

Deel 1:
blz.32 (boek: 35) blanco (adobe interne fout)
blz.45 (boek: 48) half gescanned
blz.46 (boek: 49) blanco
blz.59 (boek: 62) blanco
blz.60 (boek: 63) blanco

Deel 4:
blz.20 (boek: 23) onderste helft onbreekt
blz.21 (boek: 24) blanco (adobe interne fout)
blz.67 (boek: 70) onderste randje mist
blz.80 (boek: 83) blanco
blz.81 (boek: 84) blanco

Tidak weet je zeker dat je blz. 25 mist, die is gewoon goed, 24 ontbreekt.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
Tidak Ada

Golden Member

Op 14 januari 2014 20:45:22 schreef The Engineer:
Als Tidak zijn glimbuizenboek digitaliseert houd ik me aanbevolen :)

[....]

Je hebt 3 grote mails in je box (samne c.a. 30MB) Graag even legen want er volgen er nog eens 8

@Mans en Hoihoi:
Tikfoutje het is pag.24
Ik mis ook de door mans, maar niet door mij genoemde pagina's,
Stuur die dus maar naar ons allebei

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 16 januari 2014 21:09:24 schreef Schimanski:
HoiHoi, ik heb het gauw gedownload. Dank voor het scannen.

Ik heb ook was ontbrekende/niet volledig gescande pagina's. Alleen andere pagina nummers dan Tidak, dat vond ik vreemd. Nu blijkt dat Tidak de pagina's van het boek hanteert, ik keek naar de PDF paginanummers ;).

Kun je voor mij de genoemde pagina's nogmaals scannen en toesturen (mag ook in een pdf). dan frut ik ze zelf wel in de pdf's erbij.

Deel 1:
blz.32 (boek: 35) blanco (adobe interne fout)
blz.45 (boek: 48) half gescanned
blz.46 (boek: 49) blanco
blz.59 (boek: 62) blanco
blz.60 (boek: 63) blanco

Deel 4:
blz.20 (boek: 23) onderste helft onbreekt
blz.21 (boek: 24) blanco (adobe interne fout)
blz.67 (boek: 70) onderste randje mist
blz.80 (boek: 83) blanco
blz.81 (boek: 84) blanco

Tidak weet je zeker dat je blz. 25 mist, die is gewoon goed, 24 ontbreekt.

Hoihoi, ik mis dezelfde pagina's als Schimanski. Misschien is het makkelijk (omdat het in de pdf's lijkt te zitten) een DIY-reparatie-kit van de ontbrekende/stukkende pagina's op wetransfer te zetten?

Mooi geleerd op CO, om TO-220 ic's geïsoleerd op metaal te plaatsen :) | Server Debian powered!
Tidak Ada

Golden Member

Die paar pagina's kunnen eenvoudiger als pdf op een verzamelmail gezet worden, denk ik

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Schimanski

Golden Member

Tidak heb jij al wat geprint? Ik heb problemen met printen van de pdf's. Mijn HP2200 crasht steeds na één pagina. Andere printjobs gaan gewoon goed. Ik probeerde pag. 75-77 uit deel 4 te printen.

Als ik naar file print zie ik één normale pagina, en de rest alleen als miniatuur. Ben ik de enige waar het fout gaat?

e/ Als je in adobe-reader bij printen "papierbron bepalen op basis van paginaformaat PDF-Bestand" uitzet gaat het wel goed. Blijkbaar staat de pagesize niet goed in het PDF file.

[Bericht gewijzigd door Schimanski op donderdag 16 januari 2014 22:08:05 (22%)

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
fred101

Golden Member

Die engineer Sketchbooks zijn echt leuk. Ik heb best een zwik pdf boeken maar de gene die ik echt goed vind heb ik ook in originele uitvoering. http://www.pa4tim.nl/?p=2899

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Hewlett

Honourable Member

Die pagina's 75-77 uit deel 4 kan ik zonder problemen printen (HP3055 LaserJet).

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
Tidak Ada

Golden Member

Ik kan de pagina's prima uitdraaien via Acrobat8 PRO

Wat gebruik jij dan een reader of net als ik het hele programma?

Je moet er wel voor zorgen dat je de printer niet instelt op 'Aanpassen aan afdrukbaar gebeid', sommige pagina's worden dan te groot afgedrukt en "steken over de rand van het papier" heen.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
pax

Golden Member

Op 14 januari 2014 22:03:46 schreef WouterJ1993:
[...]

't Is dat ik (te) ver bij je vandaan woon (IJmuiden), anders had ik het graag gedaan d:

Hoi Wouter, als je mij je adres geeft wil het wel opsturen, scan je het in en stuurt het vervolgens retour. Maken we er een CO projectje van?

Op 16 januari 2014 20:44:22 schreef Tidak Ada:
Hoi Hoihoi,
Ja ik kan ze editen, geen probleem, enkel tijd ;)

@Tidak Ada: Ik heb je een email gestuurd met de pagina's die niet goed waren vermeld door jou en Schimanski

@Schimanski: Ik heb ook geen problemen met het printen van pag 75-77 deel 4.

@Tidak Ada: Als je de reparatie heb uitgevoerd zou je dan een downloadlink op CO willen plaatsen aub? Dan heb ik ook 1 net bestand.
Ik zag tevens dat ik blz 36 t/59 deel4 vergeten was bij te knippen in mijn scanprogramma. Kan jij dat ook? Ik kan dat namelijk na het scannen niet meer wijzigen.

Michel
Tidak Ada

Golden Member

Hoihoi,

Ik ben van plan de hele reutemeteut te editen: Pagina's recht zetten, de marges aanpassen voor A4 en moiré enigszins weg werken in de foto's. Dat zal wel even duren, maar dan wordt het ook heel netjes. Ik zet ook alles over naar grijswaarden (RGB er uit). dan wordt het bestand ook kleiner.

Een link opzetten op mijn PC doe ik liever niet vanwege 'de NSA en andere Hackers' WeTransfer kende ik niet. Dat zal ik dus even moeten uitzoeken.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op vrijdag 17 januari 2014 11:48:53 (11%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
joopv

Golden Member

Op 10 januari 2014 21:39:37 schreef Schimanski:
Voor alle andere geïnteresseerden in de Engineers Mini Notebooks tot 17 januari hier te downloaden. http://we.tl/dbwYpQ08W4

Ik heb nog 2 boekjes van Tandy die hier niet bij stonden
http://we.tl/ME0XslkbJ5

Op 17 januari 2014 09:08:58 schreef pax:
[...]

Hoi Wouter, als je mij je adres geeft wil het wel opsturen, scan je het in en stuurt het vervolgens retour. Maken we er een CO projectje van?

Goed, doen we! Zal ik om te beginnen een mailtje naar het adres sturen wat in je profiel staat?

Mooi geleerd op CO, om TO-220 ic's geïsoleerd op metaal te plaatsen :) | Server Debian powered!
Schimanski

Golden Member

Dank je wel JoopV. Meteen gedownload. Integrated Circuits Vol.2 kende ik nog niet. Het Getting Started boekje zat ook al in mijn download.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
joopv

Golden Member

Oeps, het boekenlijstje niet goed nagekeken dus.

Hier is nog een setje van 9 elektronica boekjes uit de jaren 60 en 70. Beginnersnivo, maar wel allemaal amerikaans en dus engelstalig.

101 Easy CB Projects, Brown 1970.pdf
Electronic Games & Toys You Can Build - Buckwalter, Len.pdf
Electronics Experiments And Projects, Buckwalter 1968.pdf
Having Fun In Electronics, Sands 1968.pdf
Having Fun With Transistors - Buckwalther, Len.pdf
How To Build Proximity Detectors And Metal Locators, Shields, 1968.pdf
Pratical Ham Radio Projects, Caringella 1968.pdf
Understanding And Using Your Oscilloscope, Allied 1971.pdf
Understanding Transistors And Transistor Projects.pdf

http://we.tl/H1I1Fdq3QK (300MB)

Frederick E. Terman

Honourable Member

Op 16 januari 2014 16:17:13 schreef Hoihoi:
Deel 1 en 4 van Bouw het Zelf, zie openingspost, hier te downloaden. [...]

Dank je wel! Wat leuk. Deel 4 lijkt wel echt een 'HF-deel' te zijn.

@joopv, @Schimanski: Ik zal ook gauw die RadioShack boekjes downloaden.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
flash2b

Special Member

Hierbij ook wat oude boekjes uit mijn ebook verzameling:

41 Projects Using IC 741 Op-Amp (1982).pdf
51 Projects Using CD4011 (1982).pdf
Practical Amplifier Diagrams (1947).pdf
Simple Crystal Diode Circuits.pdf
Transistor Circuits for The Constructor [No-1] (1957).pdf
Transistor Circuits for The Constructor [No-2] (1957).pdf
Transistor Circuits for The Constructor [No-3] (1957).pdf

http://we.tl/Gv7jmZYgPE (29.2 MB total)

The file(s) will be deleted on 24 January, 2014.