USB schakelen

Hallo iedereen,

ik zou een (handbediende indien mogelijk) schakelaar moeten vinden die van 1 USB aansluiting naar 3 USB aansluitingen gaat en kan schakelen tussen deze 3... Er zou telkens 1 verbinding moeten gemaakt worden. Het is voor aansturen van lichten en sensoren (via de data)
Voor de duidelijkheid heb ik een schets proberen maken :-)
http://i61.tinypic.com/2s8n2uw.png
Bedankt!

Kunt altijd de 2 datalijnen schakelen met een meerpolige schakelaar,

Is het niet makkelijker om iets met de driveletter te doen en een standaard usb hub te pakken?

wat voor PLC gebruik je, of is dit een typefout?
wat voor apparaat sluit je op die poort aan?
als dat serieel of analoog is omzetter, kun je veel beter die uitgang schakelen.

andersom bestaat wel, een printer naar 2 pc's. de andere kant op heeft geen zin, er zijn bijna geen situaties waar een hub niet werkt.

GMT+1

@Progger:
het is een siemens, s7-300
cpu 317-2 denk ik..
Deze moet info doorgeven welke lampen moeten branden en welke sensoren actief mogen worden.
Het apparaat dat wordt aangesloten is eigenlijk een 2e plc die registreert welke sensoren actief zijn en controleert of deze actief mogen zijn, en welke lampen moeten branden (inputs) en deze ook laat branden (outputs)
ik hoop dat dit duidelijk is, zoniet probeer ik nog meer foto's toe te voegen!

Die siemens heeft toch geen USB???

Het apparaat dat wordt aangesloten is eigenlijk een 2e plc

wees eens duidelijk. 2 plc's hang je niet aan elkaar met usb. dat doet geen mens.
of het niet echt een plc?

teken eens uit welke devices je hebt? wat voor protocol gaat erover heen?

GMT+1
Henry S.

Moderator

Op 19 maart 2014 20:37:21 schreef Progger:
Die siemens heeft toch geen USB???

Volgens mij ook niet, kan wel via adapter maar dan ben je er nog niet...

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ok dus vanuit de controlekast, komt een profibus kabel, deze komt dan op één van drie rekken toe op deze aansluiting

http://i59.tinypic.com/65o0ee.jpg

Zoals je ziet op de foto splitst deze aansluiting zich in een blauwe en een witte kabel. Deze lopen naar hier (aansluiting links).

http://i57.tinypic.com/103x7xw.jpg
http://i57.tinypic.com/2a50gmd.jpg

Van daaruit vertrekken andere kabels naar de lichten en sensoren.

De aansluiting boven op het rek, moet verstoken worden voor telkens een ander rek actief te maken. Hierdoor is er slijtage wat vermeden moet worden want productieverlies.
Ik moet een schakeldoos maken zodat alle 3 de rekken zijn aangesloten, maar slechts 1 tegelijk actief is.

Ik hoop dat dit duidelijkheid schept!

Blijf het een vreemde situatie vinden,

Normaal als je schakelt tussen rekken laat je de buskabel zitten en schakel je de voeding van het rek

Henry S.

Moderator

Begin dan eens met een nieuwe startpost, want waar is dan die USB van jou?

Oftewel: Post in een startpost alle informatie.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op woensdag 19 maart 2014 21:09:41 (45%)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Shiptronic

Overleden

Handmatige automatiseering ;) ( of is het automatisch handwerk? )

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

@DK: het is belangrijk welk rek actief is. Er mag niet uit het verkeerde rek genomen worden.
En als je enkel voeding wegneemt en buskabel laat zitten, geeft hij toch sowieso aan dat het correcte rek wordt gebruikt?
Of zie ik dit verkeerd??

@Henry: de usb zie je toch in de aansluiting zitten? (niet slecht bedoeld) en de fiche die hierover komt, komt van de controlekast.

Elke slave heeft een adres, een slave zonder spanning geeft een busfout

Zou niet zien hoe je dan een verkeerd rek kunt hebben

En usb zonder spanning doet ook niet veel

Henry S.

Moderator

Op 19 maart 2014 21:14:10 schreef DieterDK:
@Henry: de usb zie je toch in de aansluiting zitten? (niet slecht bedoeld) en de fiche die hierover komt, komt van de controlekast.

Ja ik zie daar een USB aansluiting zitten. Maar handiger is bijv een omcirkeling of pijl, en meer info in de tekst zodat iedereen meteen weet waar het over gaat.

Maar USB en schakelen... dat gaat niet echt samen. En waarom USB, er is toch profibus?

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

@DK: ok ik zag dit dus verkeerd! :-)
dat maakt het er wel een stuk eenvoudiger op! :-)

@Henry S.: Mijn excuses, de volgende keer zal ik proberen van in het begin zo duidelijk mogelijk te zijn.

En waarom USB: de profibuskabel splitst zich in de pinnen en de usb, en aangezien de pinnen voor de voeding zorgen wou ik de usb (data) splitsen voor de schakeldoos..
waarom er voor usb is gekozen bij het ontwerpen van de machines heb ik eerlijk gezegd geen idee van, het is een machine van de Duitse producent Schenck (balanceerstation voor wielen)

oke, ondanks je wazige informatie begin ik het nu te snappen.

je hebt dus een CPU van siemens (niet afgebeeld!)

vanuit daar komt een profibus kabel met een profibus signaal.

die gaat naar een van de 3 balanceerstations. (1e foto)

vanuit het balanceerstation gaat een profibuskabel naar een siemens onderstation, waar wat modules opzitten. (foto 2 en 3)

dat dit geheel toevallig over een usb connector loopt is bullshit en niet van toepassing. het is geen usb spanning, het is geen usb protocol en geen usb device.

de hele reden dat die connector is gebruikt, is omdat ze een connector wouden die voeding en data kon transporteren. omdat voeding en data in 1 stekker elkaar bijten (interferentie) zijn er tig oplossingen om die netjes af te schermen.

dit is een van die oplossingen. niet bedoeld voor profibus, maar het zal best werken. dit is dus totaal niet compatible met usb, en dus blijft je vraagstelling compleet verkeerd te zijn.

na 13 posts weten we nu dat je een profibus netwerk hebt, en helemaal geen usb.

dus naar DK luisteren:

Op 19 maart 2014 21:07:10 schreef DK:
Blijf het een vreemde situatie vinden,

Normaal als je schakelt tussen rekken laat je de buskabel zitten en schakel je de voeding van het rek

GMT+1