Wel, het zit namelijk zo.
Ik doe een Erasmus uitwisselingsproject in Frankrijk, ze hadden hier een oude elektrische wagen die kapot was. Mijn opdracht is om hem te repareren op een educatieve manier, zodanig dat de studenten er later ook iets uit kunnen leren en zodanig dat alles transparant wordt opgebouwd. Dit heb ik gedaan mbv een Arduino, contactoren, de oude DC motor die in de auto zat en een semikron IGBT module die ik moest gebruiken... Momenteel is de auto verbonden met 2 voedingen. Een voor het vermogengedeelte(via Buck converter wordt de motor gevoed) op 85V, de andere is 15V als voeding voor mijn arduino, de contactoren, ... Als het een labo opstelling blijft is dit natuurlijk goed maar mocht men ooit het idee hebben om eens een klein toertje te gaan rijden zullen ze echt een batterypack moeten aanschaffen(85V). Dat ben ik nu aan het bestuderen. Maar ze moeten dus ook een exacte 15V ter beschikking hebben. Ikzelf studeer voor ingenieur in de elektrotechniek. Daardoor weet ik relatief weinig van elektronische schakelingen maar ik zou graag mbv Eagle een klein circuitje maken die deze 15V, 3A kan voorzien.
Ik dacht dat er voor het ontwerp van zo een schakeling speciale vereisten zijn door de hoge schakelfrequentie, vandaar mijn vraag.
Dus iemand nog een goed voorstel?