Afhankelijk van het type motor zou dat kunnen. Bij een permanent magneet DC motor is er (binnen het normale werkgebied van de motor) een vaste verhouding tussen de stroom en het koppel.
Bij een seriemotor is het koppel (geloof ik) kwadratisch evenredig met de stroom; immers, bij de dubbele stroom worden zowel het rotor- als het statorveld twee keer zo sterk. Hoe het precies zit met shunt- en compound motoren weet ik niet.
Aangenomen dat het een permanent magneet motor is, zou het sommetje niet echt ingewikkeld moeten zijn. Als het goed is, weet je dat het mechanische vermogen gelijk is aan de hoeksnelheid (dat is niet helemaal hetzelfde als het toerental) keer het koppel. Tegelijk zou je moeten weten dat de tegen-EMK keer de motorstroom ook gelijk is aan het mechanische vermogen, en kunnen we waarschijnlijk aannemen dat alleen de koperverliezen significant zijn, en alle andere verliezen verwaarloosbaar zijn.
Dat de motor een deel van het koppel nodig heeft voor de interne mechanische verliezen, is voor de berekening niet relevant.
Je kunt, met de gegevens uit de OP, bepalen wat de tegen-EMK constante van de motor is, en dus wat het mechanische vermogen moet zijn bij die 1.25A. Tegelijk weet je het toerental van de motor, dus kun je het koppel uitrekenen. Aangezien je dan dus een koppel en een stroom weet, kun je de koppelconstante bepalen, en dus ook bepalen wat het koppel zou zijn bij een stroom van 5A, aangezien dat onafhankelijk is van het toerental.