Geen geluid uit Roland E-36 keyboard.

Ik heb van de week een keyboard gekocht die als probleem heeft dat er geen geluid uit komt. Leek me leuk om op te lossen maar ik kom er toch niet helemaal uit :-) Ik ben zelf software ontwikkelaar en heb maar een klein beetje verstand van electronica.

Alles lijkt prima te werken verder maar over de interne luidsprekers en hoofdtelefoon aansluiting geeft hij 0,0 geluid. Je hoort op de luidsprekers en hoofdtelefoon wel een 'hiss' geluid dat luider wordt als je het volume naar max schuift.

Ik heb de interne backup batterij vervangen en een factory reset gedaan en er kwam weer geluid uit! Voor 30 seconde ongeveer... toen bleef het geluid hangen en gebeurde er verder niks. Keyboard uit gezet en weer aan en weer geen geluid.

Toen heb ik eens naar de voedingsprint gekeken. De vorige eigenaar heeft de aan/uit knop eraf gesoldeerd omdat deze was 'doorgebrand' zei hij. Op de print zijn de 2 aansluiting doorverbonden zodat het keyboard direct aan gaat als je de adapter in het stopcontact steekt.

Het enige dat ik zo zie op de print zijn twee componenten die van die kousjes over de pootjes hebben die er uitzien alsof ze het heel warm hebben gehad. Een diode:

http://i.imgur.com/1n4WVeu.jpg

en een weerstand:

http://i.imgur.com/IDi4RGa.jpg

Verder ziet eigenlijk alles er prima uit. Het keyboard lijkt verder ook prima te werken..

Nog wat plaatjes van de voeding:

http://i.imgur.com/vLELXZp.jpg
http://i.imgur.com/ueQoEcp.jpg

De (originele) voeding zou 9 volt en 1 ampere moeten leveren. Ik heb die nagemeten maar er komt bijna 13 volt uit.. Ik heb een andere originele voeding gepakt met dezelfde specificaties maar daar meet ik ook bijna 13 volt. Is dat correct en/ of een probleem?