Werking luchtklep 4V110

Ik kocht een dergelijke luchtklep met een solenoid van 12V.
http://ecx.images-amazon.com/images/I/4147Xc36quL.jpg

Ik dacht dat de poortselectie enkel door elektromagnetische kracht zou geschieden, maar er lijkt iets te vertrouwen op de aanwezigheid van luchtdruk op bepaalde poorten, in combinatie met de bekrachtiging van de solenoid.

Misschien is dat een hele normale gang van zaken, maar ik heb geen ervaring met dit soort spul, dus was er een beetje door verrast. Ik wil eigenlijk een vacuüm naar de ene, danwel de andere poort leiden. Ik zie nu in een datasheet op internet staan dat er 0,15-0,85MPa druk mag/moet zijn, en vermoedelijk is dat dus nodig om überhaupt te werken.

Is het mogelijk om deze klep te gebruiken met een vacuüm (of eigenlijk een onderdruk, want helemaal vacuüm zal het echt niet worden), of kan ik dat gerust vergeten met dit ding dat ik heb gekocht?

If you want to succeed, double your failure rate.

Dit ventiel is niet geschikt voor vacuum te schakelen.
Het is een indirect gestuurd ventiel.
De spoel opent een klein klepje binnenin en deze laat perslucht door die de grote klep schakelt.

Dat had ik na wat schroefwerk al als vermoeden, en helaas blijkt dat dus waar.

Kan ik uit de documentatie opmaken op welke poort de perslucht aanwezig zou moeten zijn voor correcte werking? Ik bedoel, dan lijk ik de andere zijde nog beschikbaar te hebben om een separate luchtstroom te schakelen..?

If you want to succeed, double your failure rate.

P = perslucht
r en s zijn ontluchtings poorten
a en b zijn de perslucht uitgangspoorten

Ventiel in rust: perslucht gaat van P naar A
en B staat in verbinding met S
Ventiel bekrachtigd: perslucht gaat van P naar B
en A staat in verbinding met R

Bedankt. Nu nog perslucht regelen :)

edit