een goed breadboard

hallo
ik heb een groot bread board van 23 dollar uit china
maar de helft van de contacten doet het niet
nu krijg ik een deel geld terug
maar nu wil ik in nederland ,een bestellen
wie verkoopt goeie,zonder verzendkosten
ik vind enkel met 6,50 verzenden of bij conrad hele dure,en dat is ook weer niet de bedoeling
wie weet iets???

EricP

mét CE

Een goed breadboard is nou eenmaal niet goedkoop. Ik heb er eentje (among others) van 3M. Ding is al zeker 30 jaar in mijn bezit. Werkt nog als nieuw.
Ik heb ook een paar honki-wonki boards. De rotte contacten zijn gemarkeerd.

Die 3M is (met een paar andere redelijke boards) ooit aan komen waaien. Die honki-wonki boards kostten niet zo veel. De kwaliteit is ernaar.

deze zijn doormekaar wel goed
en volgens mij koppelbaar
ik denk dat ik er daar maar 3 van bestel
http://www.dx.com/p/830-point-solderless-breadboard-118354

[Bericht gewijzigd door vanschagen op woensdag 9 juli 2014 09:54:56 (23%)

bjokal

Golden Member

Zijn het toevallig de banen die in de lengte langs het breadboard lopen die voor de helft niet werken?
Bij veel breadboards lopen die namelijk niet in 1 keer door, en moet je in het midden een draadbrug plaatsen.

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"
pa3gws

Golden Member

Waarom denk je dat deze Chinees beter is dan het exemplaar wat je al had?

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

banen lopen door
nou ik heb dit type in andere kleinere boards en die zijn wel goed
en dit is het zelfde type vandaar,
maar ik kijk nog even of die hier in nederland te krijgen zijn

Tip : koop dit gewoon in NL, heb je ze lekker snel in huis.
Bijvoorbeeld : http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewProd&productId=1630
Die heb ik er een van, werkt prima. En Dick rekent niet al te hoge verzendkosten.
Tip twee : probeer zo min mogelijk die vierkante header pennen in het board te gebruiken, die zijn eigenlijk iets te dik.

Op 9 juli 2014 09:37:18 schreef vanschagen:
..ik vind enkel met 6,50 verzenden of bij conrad hele dure,en dat is ook weer niet de bedoeling

Weet je wat duur is? Voor $23,- iets uit China bestellen wat voor geen meter voldoet. :7

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

23 euro... is dat niet ruim 50 gulden?
23 dollar... is dat niet bijna 40 gulden?

Dat is ongeveer wat ik ooit betaalde voor een "duur" breadboard bij mijn lokale elektronicawinkel.

Overigens... inderdaad kan een breadboard snel slijten als je te dikke draden etc. gebruikt.

Guldens bestaan niet meer. Al een tijdje niet :-) Neem je ook even de inflatie mee in je vergelijking? Da's zomaar een flinke factor over al die jaren.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

ik heb 3 stuks mb102 boordjes besteld in nederland
830 gaatjes per stuk
kan ik weer ff vooruit ,en die zijn koppelbaar
dus klaar voorlopig
van deze board ,maar niet hier vandaan
http://www.ebay.com.au/itm/Solderless-PCB-Breadboard-Circuit-Board-830…

[Bericht gewijzigd door vanschagen op woensdag 9 juli 2014 13:14:30 (27%)

Op 9 juli 2014 12:49:33 schreef flipflop:
Neem je ook even de inflatie mee in je vergelijking?

In dat geval zijn die Conrad bordjes niet eens zo beroerd geprijsd.

Maar ik vind die 23 dollar een beetje een grensgeval. Persoonlijk zou ik dan naar goedkopere gaan en bewust een risico incalculeren dat het wat minder is... of juist naar de duurdere gaan met garantie.

Je bent ook bezig met een arduino begreep ik uit je eerdere post's

Ideetje:

Action expresses priorities LH

zulke bordjes nu dus besteld,die jij laat zien
ja ik heb arduino UNO
en sinds gister ook arduino MEGA
enzo'n LCD Displaytje heb ik in bestelling

[Bericht gewijzigd door vanschagen op woensdag 9 juli 2014 14:08:52 (18%)

Het bordje zag ik voorbij komen op internet en vond het een heel handig idee.
Het is gewoon een houten plankje. De arduino en display zitten over houten pinnetjes (stukjes sateprikker) gestoken en kunnen nog wel los als het moet.
Op deze manier heb je minder losse zooi op je werkplek en kan je je hele project ff opzij zetten.
De breadboards zijn van het type dat uit 2 gescheiden delen bestaat. Als het moet kan je op deze manier 4 gescheiden circuits opzetten.

Action expresses priorities LH

Dure of goedkoper Breadboardjes, kans is groot dat ze allemaal uit China komen. Te krijgen in wit of transparant (vaak duurder). Wat mij opvalt aan Breadboard modules en breakout printjes dat deze vaak standaard 2.54 pinheaders hebben. Deze zijn eigenlijk te dik voor een standaard BB. Laat je deze ook nog een tijdje zitten, dan veren de contacten vaak niet meer terug. Probeer je later in diezelfde gaatjes een diode (1N4148) of weerstandje te drukken dan maken deze vaak niet meer goed contact.

Webshop voor Electronic Prototype | http://eProto.nl/
Hewlett

Honourable Member

Voor een goed breadboard kom je eigenlijk altijd bij een bord van 3M of Global Specialties uit. Beide leveren hele goed kwaliteit en zijn geschikt voor dagelijks intensief gebruik. Goedkoop zijn die borden niet. Bij China bokkie wokkie bordjes loop je kans dat je op een gegeven moment het breadboard aan het debuggen bent in plaats van je schakeling. De vraag is natuurlijk of zo'n dure 3M in het hobby gebruik beter is dan een Chinese kloon, prijsverschil is al snel een faktor 4. Een duur bord gaat ook kapot als je er een 1N4007 met dikke aansluitdraden in laat zitten. Ik heb een originele Global Specialties PB-104E een goedkopere kloon bij DickBest (EOO) vandaan en ik kan na jaren redelijk intensief gebruik niet zeggen dat die kloon minder is dan het originele.

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
Lambiek

Special Member

Op 9 juli 2014 09:45:17 schreef EricP:
Ik heb ook een paar honki-wonki boards. De rotte contacten zijn gemarkeerd.

Lekker zwart geblakerd zeker. :)

@ vanschagen,
Koop nu gewoon een wat duurdere, op die dingen moet je niet bezuinigen. Je hebt echt jaren plezier met een duurder bread board.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Lambiek
heb je links ,van type board en merk en prijs?