27MHz afstandsbediening

ik ben van plan iets met een afstandsbediening te maken. niet te duur en ik wil het met een simpele 27MHz 2kanaals afstandsbediening doen. heeft iemand suggesties wat ik kan maken.
ik kan solderen en indien nodig ook wel programmeren.

Nil volentibus arduum | Niets is onmogelijk voor hen die willen
Arco

Special Member

Het zou helpen als je omschrijft wat voor AB je nu precies hebt en wat je er mee wilt doen.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

de 2 kanaals AB komt van http://www.talkingelectronics.com/projects/27MHz%20Transmitters/27MHzL….
wat ik ga maken is nu net de vraag. ik wil gewoon iets maken wat ik op afstand kan besturen(lamp, muziek, speelgoed, ...).

Nil volentibus arduum | Niets is onmogelijk voor hen die willen
Arco

Special Member

Daar staat alles toch al helemaal uitgewerkt met relais en al? (waarom trouwens met 27MHz?)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

de AB is het probleem niet. ik weet niet wat ik ermee wil besturen!!!

Nil volentibus arduum | Niets is onmogelijk voor hen die willen

Ik heb ooit een autotje gehad. Vooruit achteruit. Als ie achteruit ging, dan ging het stuur ook een beetje draaien, waardoor je bochten kon maken. Met wat handigheid kon je overal komen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Hier http://www.circuitsonline.net/forum/view/120988 staat een leuk project dat een afstandsbediening nodig heeft...

Vervangen DOOR.
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Afstandbestuurde spellingchecker?

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Op 25 juli 2014 12:18:33 schreef Boudie:
Hier http://www.circuitsonline.net/forum/view/120988 staat een leuk project dat een afstandsbediening nodig heeft...

dat is ondertussen opgelost. ik heb er een rf verbinding van gemaakt.

Nil volentibus arduum | Niets is onmogelijk voor hen die willen
fred101

Golden Member

Op 25 juli 2014 12:06:14 schreef superkiller528:
ik weet niet wat ik ermee wil besturen!!!

En wij weten dat wel ?

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

ik hoopte op enkele goede iedeeën

Nil volentibus arduum | Niets is onmogelijk voor hen die willen
Arco

Special Member

Gebruik het voor de helicopter uit je andere post/topic... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 25 juli 2014 12:26:46 schreef superkiller528[/message]:
dat is ondertussen opgelost. ik heb er een rf verbinding van gemaakt.

Nil volentibus arduum | Niets is onmogelijk voor hen die willen

een RGB ledstrip
een lopende koelkast
het tuinhek
een grasmaaier
de gordijnen open en dicht
een rupsband voertuigje

IK vind dit enkele GOEDE ideeën :)

Action expresses priorities LH
evdweele

Overleden

Wel een bijzondere vraag.
"Ik heb een oplossing, maar wie weet er een probleem bij te bedenken?"

Lijkt op die miljarden euro's kostende projecten in Spanje*) van autosnelwegen die ván niets náár niets gaan. En vliegvelden waar geen vliegtuig komt.

Tja, wat zou ik op afstand willen bedienen?

  • Iets of iemand die de post voor me uit de brievenbus haalt en bij me brengt.
    Ik woon in een flatgebouw met de brievenbussen op de begane grond.
  • Een kop koffie die uit de keuken zo voor me wordt neergezet.
  • Een zonwering en temperatuurregeling die er voor zorgt dat het in plaats van 29°(nog steeds) altijd 20° in de kamer is.
  • Het huis automatisch wordt opgeruimd en schoongemaakt.
  • De boodschappen bij de supermarkt worden gehaald en in de kast worden opgeborgen.
  • En zo voort...

Zo moeilijk lijkt het me toch niet om iets nuttigs te bedenken.

*) Hoewel daar Nederland ook voorbeelden van zijn te vinden. En ook niet heel recent.
In de jaren 60 van de vorige eeuw werd een hele rij viaducten gebouwd voor een autoweg van Utrecht naar Hilversum. Toen de A27 eindelijk werd aangelegd kwam die 200 meter verderop te liggen....
De nutteloze viaducten hebben nog jarenlang het landschap ontsierd.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
fred101

Golden Member

Ik bedenk net wat revolutionairs, zou het technisch niet mogelijk zijn de tv ermee te bedienen >:-)

Ik zou zeggen, bouw de ontvanger met een relais in een kastje. Dan kan je van alles op afstand schakelen. Bv je led kubus, een deurbel, lamp, ventilator, enz.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs