Klein projectje, softwarematig af genoeg om te werken, maar er zou nog een hoop meer kunnen met deze hardware. Maargoed, dat zie je niet aan de buitenkant:
En ook niet aan de binnenkant:
Wat moet het doen?
Een bergje LED's achter een touchscreen. Het is een puzzelspelletje: krijg alle lichtjes uit. De catch is, dat de rechte buren mee aan/uit gaan als je er eentje aantikt. Het werkt dus zoals dit: http://en.wikipedia.org/wiki/Lights_Out_%28game%29
Met dezelfde hardware (Touchscreen, leds, atmega328, verwisselbare telefoonaccu) kun je ook "simon Says" programmeren, of een heel beperkte vorm van conway's game of life (te klein board, eigenlijk). Of een lichtkrantje. Of... En oja, touchscreencalibratie die niet hardcoded is, is misschien ook wel leuk...
Dat zit allemaal nog niet in de software, die ik overigens hier online heb gezet voor wie denkt er wat mee te kunnen. 't is arduinocode, quick and dirty. Multiplexing van het display doe ik in een wachtlusje, niet in een interrupt.
Maar het doet wat het moet doen: een leuk spelletje in hardware gieten, en mij leren dat resitive touchscreens supersimpel uit te lezen zijn.
Even voor het formaat: het zijn gewone 5mm leds. Objects in photo might appear bigger than they are.