actuators 36v dc

Beste mensen,

Ik heb 4 actuators van 36v dc zonder kabels of adapters,deze wil ik graag tegelijkertijd laten bewegen om een dakraam te openen.

Heeft iemand een idee wat ik als voeding kan gebruiken en een manier om ze tegelijk te besturen?

Actuators zijn:superpowerjack model no harl -3618+

Mvg

Nick

benleentje

Golden Member

Deze kunnen op een voeding van 24 tot max. 36V worden aangesloten. Je kan als allemaal van hetzelfde merk en type zijn gewoon alle 4 parallel zetten. Je hebt nog wel eindschakelaars en 2 relais nodig of met drukknoppen werken en met eindschakelaars.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Dankjewel voor de snelle reactie,

Ze zijn idd alle 4 hetzelfde.

Heb je toevallig ook een idee waar ik het beste die materialen kan bestellen?

Mvg

Nick

Arco

Special Member

Je kunt een V-box nemen van Moteck. Is eigenlijk voor actuators aan een satellietschotel, maar zo ook te gebruiken.
Je kunt 99 posities instellen en er zit een AB bij ook... (kan 36V/4.2A leveren)
http://www.moteck.com/ProductDetail.aspx?CategoryType=B&CategoryId…

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Daar heb ik idd ook naar zitten kijken maar kan ik alle 4 de actuators op 1 v box aansluiten want anders krijg ik natuurlijk 4 v boxen met 4 verschillende afstandsbedieningen

pa3gws

Golden Member

Zit er op actuator geen type plaatje waar op staat hoeveel stroom hij opneemt of hoeveel watt hij is?

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

http://www.ledstrip.nl/voeding-24v-6a.html

Zou een voeding als deze voldoende zijn?

Nee de informatie die er op staat en bij zit is helaas heel beperkt.

Staat alleen input 36v dc

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 14 augustus 2014 20:36:36 (37%)

pa3gws

Golden Member

Zolang we niet weten hoeveel stroom hij trekt is het een beetje koffiedik kijken of die voeding geschikt is.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Ik ga even op zoek naar specificaties.

Maar meerdere actuators op 1 v box is geen optie neem ik aan?

pa3gws

Golden Member

De v box kan 4,2 Ampere leveren dus zolang de actuators niet meer als 1A per stuk verbruiken moet het kunnen denk ik.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Arco

Special Member

Ik heb geen idee hoeveel stroom zo'n actuator trekt...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
pa3gws

Golden Member

Ik kan het op de website van moteck ook niet terug vinden.
Het zou zo maar kunnen dat ze een flinke aanloopstroom vragen.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Arco

Special Member

Zag dat ze tot 2A kunnen trekken bij max belasting. (bij 130kg dynamische belasting). Hangt daar dus van af...
Als je er meerdere parallel zet, moeten ze wel ongeveer even zwaar belast worden, anders gaan ze ongelijk open.
(De terugkoppeling zit maar op 1 van de 4 motoren dan)

[Bericht gewijzigd door Arco op donderdag 14 augustus 2014 22:04:56 (43%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
benleentje

Golden Member

Heb je een voeding? dan zou je er 1 kunnen testen en stroom meten.

Als je het raam enkel elektrishc wilt bedienen dan kan dan eenvoudig met een drukknop en zelf de stand in de gaten houden. Wil je ze enkel geheel open of dicht dan kan dat met 2 eindschakelaars. Wil je het automatisch in diverse standen kunnen zetten dan heb je zo een box nodig.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Het beste zou zijn als ik ze in standen kan zetten dus ik ga gewoon een v box bestellen en dan kijken of het op 1 kan ...