Oude "Bouw het zelf boeken"

@Mans:
Heb je mijn mail van 01-02-'14 ook nog gezien?
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
Tidak Ada

Golden Member

Mans bedankt,
Ik heb op't ognblik andere dingen aan m'n hoofd en ben er daarom nog niet aan toe gekomen. Bovendien kan jij die grote files gemakkelijker verspreiden.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Schimanski

Golden Member

Op 3 februari 2014 13:25:02 schreef GerardMonique:
@Mans:
Heb je mijn mail van 01-02-'14 ook nog gezien?
MVG Gerard.;)

Ja, maar ik heb op het werk licensed versie van Acrobat Pro, dus geen reden om thuis ook nog iets te installeren.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
Henry S.

Moderator

Tijdens het zoeken naar QQE0640 schema's kwam ik het Dubus archief tegen: Org, mirror.

Om RSI bij alle 50MHz-50GHz liefhebbers te voorkomen heb ik een archief van alle bestanden van 1982 t/m 1992 gemaakt: http://we.tl/h7LUF1L3ug 60MB, beschikbaar tot 11-2.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
flash2b

Special Member

Op 3 februari 2014 12:54:17 schreef Schimanski:
Deel 1 is ook aangepast. Ontbrekende/blanco pagina's vervangen en pagina's met een grote overlap v.d. scanner gecorrigeerd. Andere cosmetische foutjes zoals scheve pagina's heb ik niets mee gedaan.

beschikbaar tot 10 februari: http://we.tl/sH8SqvWp59

De is maar een 'minor' hoor, maar de gecorrigeerde pagina's hebben niet dezelfde 'schaal'. PDF pg 6 (boek pg 9) is besneden tov de oude versie, hierdoor springt Adobe Reader bij mij naar een andere zoom, en worden de pagina's daarna in een kleiner formaat weergegeven. Ik weet niet of dat makkelijk te fixen is.

Tidak Ada

Golden Member

Heb je Photoshop misschien? Dan kan je hem importeren en op maat maken en opslaan als pdf.
Alleen invoegen gaat niet zonder Acrobat-Pro

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Schimanski

Golden Member

Ik zie wat je bedoelt. Ik bekijk altijd met "weergave van één pagina" en dan zie je het niet omdat acrobat reader dan zelf schaalt.

Ik heb in het origineel van de betreffende pagina's de juiste uitsnede geselecteerd en toen opgeslagen. Acrobat doet dit dan als een .bmp file. Daarna heb ik met "vervangen" de betreffende pagina's vervangen door de .bmp files. Maar die .bmp's hebben dus een andere resolutie dan de originele pagina's :(

Ik zal morgen kijken of de bitmaps nog in de windows prullenbak zitten en dan kijken of ik ze kan aanpassen of dat acrobat een optie om te schalen heeft. Lukt het niet dan moeten we even wachten tot Tidak tijd heeft.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
maartenbakker

Golden Member

Irfanview is ook uitstekend geschikt voor dit soort werk. Als je het pluginpakket en Ghostscript installeert, kan je er rechtstreeks mee in pdf's werken of pdf's uit losse bladen van andere formaten samenstellen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

Helaas slecht compatiebel met Adobe.

Ik denk dat de boeken ook met een ander programma zijn gemaakt. Ik kan de pagina's niet in Photoshop importeren. Daardoor kan ik ook de juiste maat niet bepalen om de correcties te schalen.

Ik ben bang dat jij het dus moet doen, Mans. Sorry, Adobe is nogal eigengereid en self-protective :(.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 28 januari 2014 21:04:14 schreef WouterJ1993:
Sinds gistermiddag heb ik van Roland van Leusden van de "Bouw het Zelf"-serie Deel 5 en 6 in huis om ze in te scannen. Ik ga morgen in ieder geval een begin maken, maar ik durf niet te zeggen dat het morgen al af is, het blijven 140 bladzijdes bij elkaar ;)

[EDIT]
Na aanleiding van mailcontact met Pax, bleek dat hij ook Deel 2 heeft liggen. Die gaat ook een reisje naar IJmuiden maken om op de glazen plaat terecht te komen :).

Wouter, was je er nog verder mee gekomen ? De boekjes mag je uiteraard houden als dank voor de moeite van het scannen.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Allen, ik moet bekennen dat ik er door drukte met school, werk en andere bezigheden nog niet aan toegekomen
ben om de resterende boekjes in te scannen. Ze liggen dan ook nog steeds keurig in de envelop klaar waarin jullie
ze naar mij opgestuurd hebben. Nu mijn tentamens geweest zijn, zal ik de boekjes voorrang gaan geven.

Daarnaast is het totaal mijn intentie niet om de boekjes te houden, zeker niet alleen maar omdat ze nu al zo lang hier liggen.

Mooi geleerd op CO, om TO-220 ic's geïsoleerd op metaal te plaatsen :) | Server Debian powered!

EIN-DE-LIJK tijd!

Hier is Deel 2 (beschikbaar tot 19-05):
http://we.tl/hgsClw5n8m

Het origineel van Pax gaat z.s.m. weer op de post terug naar huis :)
Deel 5 en 6 van Roland van Leusden komen nog.

Mooi geleerd op CO, om TO-220 ic's geïsoleerd op metaal te plaatsen :) | Server Debian powered!

Leuk ! Allemaal shema's met de BCxxx torren (107,108,109,141,161) uit mijn jeugd.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
RAAF12

Golden Member

Mooi retro spul. De dimmer bouwde ik ook maar dan zonder de 2 Watt weerstand (stond niet in de originele app note) en tja en dan gaat de potmeter in rook op.
Tnx!!

Wasluis1971

Golden Member

Hartelijk bedankt voor deze fantastische upload, WouterJ1993! Dergelijke schema's behoren tot het genre waar je me áltijd voor wakker mag maken (graag zelfs)!

Leve het transistortijdperk!

Dit is terug in de tijd, de meeste torren heb ik nog wel ergens liggen, BEDANKT Wouter!!!!

Een buizeneindtrap dat is het.
Henry S.

Moderator

Op 13 mei 2014 00:03:17 schreef Wasluis1971:
Dergelijke schema's behoren tot het genre waar je me áltijd voor wakker mag maken (graag zelfs)!

Schema's die je helemaal uitploos :).

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Tot vandaag had ik delen 2, 5 en 6 bij mij thuis liggen, van Pax en Roland van Leusden. Wegens tijdgebrek ben ik
niet meer toegekomen aan het inscannen van deel 5 & 6. Althans, dat dacht ik. Met het opruimen van m'n gescande
documenten map kwam ik deel 5 tegen. Kennelijk wel ingescand maar weer vergeten.

Enig "probleem" is dat er van
deel 5 in 1 katern om de twee bladzijdes er twee missen. Nu weet ik weer zeker dat ik dit met het inscannen ook
al ben tegengekomen. Zodoende missen er dus een aantal bladzijdes. Desondanks wil ik hem niet aan jullie
onthouden, dus bij deze is hij tot 15-10 te downloaden via: deze link

Mooi geleerd op CO, om TO-220 ic's geïsoleerd op metaal te plaatsen :) | Server Debian powered!
RAAF12

Golden Member

Mooi om dat oude spul weer eens te zien. In een endamp ' de 0.47Ω wordt van weerstandsdraad gemaakt'
Want draadgewonden weerstanden in die lage waardes waren nog niet te koop in de onderdelenhandel!

deel 5 in 1 katern om de twee bladzijdes er twee missen.

Klopt, dat was mij ook al opgevallen, beide (deel 5 & 6) komen trouwens uit de loodsen in Deurne en heb ik "as is" naar je opgestuurd.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Ik zou graag het pdf willen ontvangen

Hallo, ik ben pas lid van dit forum en ik weet nog niet zo goed hoe dit werkt, maar ik zou graag van Hoi Hoi het pdf willen ontvangen van de twee electronica boeken.

Alvast hartelijk bedankt,

Harry

[Bericht gewijzigd door Henry S. op zondag 20 november 2016 14:48:41 (22%)

pa3gws

Golden Member

Dan stuur je Hoihoi toch even een mailtje.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.