pc audio

Anoniem

hoeveel watt versterker kan ik het best gebruiken om het geluid uit m'n pc, ((dat normaal naar m'n boxen van de pc zelf gaat,))naar m'n stereo toren te zenden, omdat het signaal te zwak is.
zelf denk ik dat ik het beste die van 10 watt kan gebruiken, maar weet het niet zeker.

rudie

als je een beetje audio uit je compu wil hebben zou ik toch minimaal het dubbele willen hebben deze versterker :

http://www.aaroncake.net/circuits/amp20w.htm

heb ik al es een keer gebouwd en geeft genoeg lawaai voor de computer!~

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

ik snap niet dat er 5 amp door dat schema loopt op vol volume. Das beetje veel.

et klopt wel hoor... die dingen zijn een beetje onefficient
2 amp aan muziek en 3 amp aan warmte enzo...

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
High met Henk

Special Member

ehh volgens mij moet hij een voorversterker hebben. Als ik goed lees staat er van PC naar stereotoren. In de stereo toren zit toch al een eindversterker?? Hij wil alleen het signaal boosten.

Dan lijkt 10 W me een beejte veel. Kan een lijningang niet zow goed tegen :P. gewoon een doodnormaal voorversterkertje, dat doet wonderen.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

jah dat d8 ik ook al
id 10 watt op een lijningang wordt je toren niet blij van hoor :)

May The Source Be With You

Ik zie er ook wat in om mijn PC geluid naar mijn stereo te zenden. Is het mogelijk om dit te doen via de AUX-in en wat voor versterker(tje) heb ik dan nodig?

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

Soms niets, hangt beetje af van hoe sterk het signaal is dat uit je computer komt en ook van hoe groot de versterking van de stereo-toren zelf is.
Is niet echt een standaard voor denk ik

High met Henk

Special Member

hmm hangt af van de signaal sterkte en de impedantie van de stereotoren.
10 W op een lijn ingang, hmm hoeveel impedantie heeft zoiets ongeveer en hoeveel V heb ja dan nodig????

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op do 10-10-2002 20:18:54 schreef Tommyboy:
Ik zie er ook wat in om mijn PC geluid naar mijn stereo te zenden. Is het mogelijk om dit te doen via de AUX-in en wat voor versterker(tje) heb ik dan nodig?

Je hebt geen (voor)versterker nodig om het geluid van je PC aan te sluiten op de AUX-ingang van je stereo.
Zorg ervoor dat je de line-out van je geluidskaart neemt om de audio naar de stereo te sturen.

Als het signaal dan nog te zwak is, moet je de geluidskaartinstellingen op je PC raadplegen en daar de volumes aanpassen.

Bij mij werkt dat perfect, zonder voorversterker of wat dan ook

OK, bedankt, ik zal het proberen

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.
Anoniem

Op do 10-10-2002 09:44:46 schreef rudie van goor:
hoeveel watt versterker kan ik het best gebruiken om het geluid uit m'n pc, ((dat normaal naar m'n boxen van de pc zelf gaat,))naar m'n stereo toren te zenden, omdat het signaal te zwak is.
zelf denk ik dat ik het beste die van 10 watt kan gebruiken, maar weet het niet zeker.

rudie

Bedank, dan zal ik het eens proberen met een wat lichtere versterker. als het lukt, laat ik het wel weten.

Op je geluidskaart zit normaal wel een line-out deze is daar speciaal gemaakt om met een steriorak te verbinden.Want ik denk niet dat het zo'n goed idee is om die uitgang van je boxen te verbinden met je steriorak.Dan heb je immers een enorm kwaliteits verlies.
Bij duurdere versies heb je een digital out op je geluidskaart en op je steriorak dan een digitaal in.En die wordt verbonden met een gelasvezel kabel (de beste kwaliteit).

God schiep de wereld, wij het internet ...

Ik heb het mijn PC met mijn stereo verbonden met een audioplug en twee tulp-pluggetjes (met natuurlijk een draadje er tussen) en die op mijn AUX ingang aangesloten en het werkte perfect.

Bedankt Armani

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

hahahaha ik lig dubbel door deze : (met natuurlijk een draadje er tussen) haha sorry hoor :):):)

May The Source Be With You