sensor/bus storing peugot 207

klinkt wel als het probleem met half geresette netwerkapparaten . dat probleem wat weleens voorkomt met een dip op het net waardoor er ergens in het netwerk een switch tussen goed werken en vastlopen staat. daar krijg je ook allerlei rare problemen van .

dan zou de accu die slecht aan het worden is wel een goede veroorzaker kunnen zijn , want als de boordspanning verder zakt als de 8,5v met starten dan kunnen er rare problemen ontstaan door half geresette delen van de boordcomputer.

ik zou zeggen dat er een meting in de computer moet zitten van temperatuur icm stationair lopen . is het koud buiten dat de motor op een hoger stationair toerental draait om te zorgen dat de accu niet leeg raakt . maar dit zal wel weer niet mogen ivm milieu eisen icm de uitstoot stationair.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Het is een geruststellende gedachte dat de problemen van mijn C5 niet uniek zijn, de onze is van 2006 een C5 type 2 en ook met de zelfde radio en CD speler en GPS met kleuren display.
Die van ons zou je aan kunnen duwen, als je Jerom heet het is een handgeschakelde diesel.
Maar de lading van het hulp accutje in de radio kun je uitlezen via het menu van boordcomputer! staat ergens in het boekje hoe dat moet.
Gr. Hans.

Een buizeneindtrap dat is het.
free_electron

Silicon Member

En jullie accepteren dat allemaal maar ? In de VS is er de zogenaamde lemon- law. Als de wagen blijft gehannes gevendan moeten ze de ganse wagen gewoon omruilen of terugbetalen

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

In Nederland ga je gewoon keer op keer terug na de garage om op goedgeluk dingen te laten vervangen en betaal je het uur loon (x1,5) het vervangen onderdeel bruto (verschil netto bruto is voor de garage) en als bonus een winstmarge over de bruto prijs van het onderdeel. En dat doe je ook als het niets opgelost heeft. :)

Voor Jan Klaasen (de TS), controleer alle verbindingen tussen de dynamo (alternator) en de accu. Als hier een slechte accu klem of krimpverbinding tussen zit dan krijg je een hele berg rommel op de boordspanning. Dat kan dit soort klachten veroorzaken.
Wat je kan doen is de auto koud starten en even 5 minuten stationair laten lopen. Dan uitzetten en voelen of de accu klemmen en de rest van alle overgangen alternator-kabel-massa etc nog koud zijn. Als hier iets warm is geworden dan maakt het niet goed contact en is de kans groot dat daar je probleem zit.

Mooiste zou zijn even de boordspanning met een scoop te bekijken dan zie je ook op de diode brug nog goed is.

de lemon law . ofwel de citróen wet :) in de usa is het belachelijk wat je daar kunt aanvechten . van de week hier in t nieuws ; een vrouw uit de usa die een claim had gewonnen tegen honda omdat haar auto niet de beloofde 1:20 reed maar 1:15 . dan had er in de kleine letters zeker moeten staan deze zuinigheid is niet haalbaar ,als je boven de 350 pond weegt en de route bergop is ..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik heb een peugeot 207 1.4vti 16v. 95cv. Ik heb geen idee over auto's en motoren. Toen ik kocht al 2e hand had ik iets raar met olie en was gerepareerd. Daarna liep het niet zo soepel, zoals traag / geremd. Bij peugeot deden/installeerden de nieuwe software en zeiden dat de auto beter moest rijden en niet meer die gevoel. was ok maar niet voor zo lange tijd. Daarna weer en bij peugeot dealer zeiden dat misschien de computer kapot was.
Nu weer een fout code dat ik niet weet wat het betekend. Het is "het teken van een sleutel en 05". Bij de auto doet alles maar weer heel traag. Weet iemand wat die code beteken? Iemand heeft ook het problemen gehad? Kan iemand mij helpen?
Ik ben al moe van dingen veranderen en nog de problemen blijven en elk keer natuurlijk betalen.

Goed, nu een paar jaar later.

Na hoop zoeken en wisselen van sensoren is de melding tijden weg geweest. Nu is hij weer terug....Garage weet het ook niet, eigenlijk. en doet een beetje trial and error problem solving

Het zou nu gaan om een P1010 melding.

P1010 refereert aan de verstelbare nokkenas.
Kan een electrisch probleem zijn (bedrading) of mechanisch. De plunjer die de oliedruk regelt voor de verstelling kan intern lekken of vervuilt zijn.
Olie op tijd ververst?

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

Nu is de auto weer bij de garage die (gratis) gaat kijken hoe en wat.

Deze wagen rijd voornamelijk korte afstanden, en is pas voor een grote beurt naar de garage geweest. Een van de opmerkingen was dat de olie vuil was en die hebben ze vervangen en een motorflush (o.i.d.) gedaan. Daarna de meldingen.

Ik begrijp van de garage dat de meldingen wisselen. Deze zijn ontstaan na de grote beurt.

Weet eigenlijk weinig van auto´s maar als er wisselende foutmeldingen komen die niet direct naar een probleem wijzen lijkt me dat er in de communicatie iets mis gaat.

We wachten even af. Melding is op het dashbord is eigenlijk niet heel beperkend echter heeft de wagen met een dergelijke melding een paar keer geweigerd te starten.

Eigen frustratie: Waarom geeft men eigenlijk niet gewoon op het scherm in het dashboard aan welke melding er is en wat die betekend..... stuk makkelijker nu is geeft het aan: emissie probleem wat eigenlijk alles kan betekenen. Beetje als windows: er is iets fout, waarschuw systeembeheerder (gebruik al zeker 10 jaar geen windows meer)

Wat verstaat de garage onder wisselende meldingen dat is nogal rekbaar.
Als de auto niet aanslaat door een storing kunnen dat er maar 2 zijn krukas of nokkenas sensor.
Gezien er nu P1010 inzit ligt die nokkenas sensor of de bedrading voor de hand.

Ipv flushen kun je beter een flinke snelweg rit maken, dat flushen is zeker niet zaligmakend!

[Bericht gewijzigd door Paul Welther op donderdag 19 februari 2015 17:15:43 (16%)

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

Er zitten blijkbaar twee van die sensoren in. ze hebben ze blijkbaar nu omgewisseld om te kijken wat er gebeurd.

Ik zal zeggen dat mijn vriendin verder moet gaan rijden.