Philiphs tv 32pfl3205/12 gaat niet meer aan

Beste forumleden,

Ik zit met een probleem ik heb gister mijn philips tv terwijl die op stand by stond uit het stopcontact gehaald omdat deze tv naar een andere kamer moest verhuizen. Nu gaat hij niet meer aan. Zodra ik de netvoeding erin plug aan de achterkant gebeurt er helemaal niets ook niet als ik op het aan knopje druk. Ik heb wat rondgezocht maar kon nou niet achterhalen wat er nu mis is er knippert ook geen rood ledje. Er gebeurt gewoon helemaal niets dit probleem had ik wel vaker als die van spanning was geweest maar meestal deed die het dan week na een tijdje maar nu staat die al een week uit en doet hij niks meer.

Zouden jullie mij mischien kunnen helpen ??

Het gaat om het type 32pfl3205/12 serial no is RJ1A1047075231.
Ik heb ook al de voeding verwarmd met een fohn maar er gebeurt helaas niets .

Alvast bedankt
Mvg Pronkie

de standby voeding is defect, er zal minimaal een 5 V op deze lijn moeten staan. Download de documentatie van Electro Tanya, dan is het zo te volgen.

.

[Bericht gewijzigd door william1967 op woensdag 18 februari 2015 11:11:14 (99%)

Beste ,

Tanks smd ik ga daar is even naar kijken bedankt voor de tip !!!
William 1967 dat heb ik al gedaan maar helaas geen verbetering .

mvg

Hoi Pronk.ie indien u 5v meet op de connecter van de voeding,
moet u dit is proberen op de connecter van de voeding waar s/b staat aangegeven,apart 3,5v op zetten zo ook op de connecter van het mainboard
naar het bedieningpaneel gaan.Neem daar de tweede kabel van boven zet daar
ook eens 3,5v op en u zal zien u tv werkt.Heb enkele dagen geleden een met dezelde fout hier gehad dit wel enkel indien 5v aanwezig is mvg maxtv

Als het een Samsung was zou ik zeggen dat het de elkos in de voeding zijn. Bekend probleem bij mensen die terugkomen van vakantie. Philips misschien ook? Ervaring iemand?

Bedankt voor de tips. Had hetzelfde probleem, maar het is opgelost!

Bedankt voor de tips beter laat dan nooit haha

Het is inmiddels opgelost met de hulp van maxtv

Tanks all

Ik neem aan dat je de inmiddels bekende stab heb vervangen?

Ik heb precies hetzelfde probleem met dit type tv.
wat is de oplossing de extra draadjes 3,5v trekken of een onderdeel vervangen ? zo ja welke ?

thnx !!

Hallo Pronk,ie het probleem had ik eerst ook,heb er een aparte voeding tussen gezet met schakelaar enkel te gebruiken wanneer deze uit het stopcontact wordt verwijderd mvg maxtv

Hoi even iets recht zetten oplossing is bedoeld voor Erix mvg maxtv

zoek op you tube daar staat incl filmpje de oplossing voor de 32 pfl3605 welke gelijk is.

Het klinkt heel stom maar het is makkelijk te verhelpen. Ik had hetzelfde probleem bij mijn Phillips 32PFL3605/12. Het probleem is dat er een beveiliging inschakelt als je via de pc de av poort gebruikt hebt.

Oplossing is simpel: sluit de tv aan op een pc/laptop met de av kabel, hij zal dan opstarten. Nu moet je alle apparaten weer opnieuw toevoegen.

Raar maar waar het is niks hardware matig

OK dan als jij het zegt .
Voeding kende problemen met opstarten Back light, is een modificatie voor.
Incidenteel niet starten of helemaal niet starten 9 van de 10 keer stab van 3,3 V op het moeder bord , zie hiervoor You Tube .
Geen slechte toestellen achteraf gezien als was het beeld matig

maartenbakker

Golden Member

Was duidelijk een ander probleem in het toestel van Hanzel, deels met overlappende symptomen, en wie weet een nuttige tip als iemand anders het ook eens aan de hand heeft. Om welke ingang gaat het trouwens? VGA, DVI, HDMI?

P.S. Niet de hardware is dus matig, maar het beeld. Hardwarematig is zonder spa tie!

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zaterdag 13 juni 2015 04:36:38 (10%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 12 juni 2015 23:07:51 schreef Hanzel1981:
Het klinkt heel stom maar het is makkelijk te verhelpen. Ik had hetzelfde probleem bij mijn Phillips 32PFL3605/12. Het probleem is dat er een beveiliging inschakelt als je via de pc de av poort gebruikt hebt.

Oplossing is simpel: sluit de tv aan op een pc/laptop met de av kabel, hij zal dan opstarten. Nu moet je alle apparaten weer opnieuw toevoegen.

Raar maar waar het is niks hardware matig

Heel duidelijk en het werkt ...

Beste ik heb een probleem wat hier op lijkt maar wil graag raad.

onze tv maakt kortsluiting en dat zit in de voedingsmodule
type tv Philips 47pfl7008k/12 voedingsmodule, 272217190775
Is dit een bekend probleem ? heeft er iemand een idee?

mvg Kees

maartenbakker

Golden Member

Op 27 januari 2019 18:41:52 schreef Keessie55:
Beste ik heb een probleem wat hier op lijkt maar wil graag raad.

onze tv maakt kortsluiting en dat zit in de voedingsmodule
type tv Philips 47pfl7008k/12 voedingsmodule, 272217190775
Is dit een bekend probleem ? heeft er iemand een idee?

mvg Kees

Compleet ander toestel, probleem lijkt er volgens jouw eigen beschrijving totaal niet op en de oplossing zal er ook niet op lijken. Het beste kun je even een nieuw topic aanmaken met jouw typenummer in de onderwerpregel. Zag je de rode waarschuwing betreffende toevoegingen aan een oud topic niet?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 27 januari 2019 19:54:07 schreef maartenbakker:
[...]Compleet ander toestel, probleem lijkt er volgens jouw eigen beschrijving totaal niet op en de oplossing zal er ook niet op lijken. Het beste kun je even een nieuw topic aanmaken met jouw typenummer in de onderwerpregel. Zag je de rode waarschuwing betreffende toevoegingen aan een oud topic niet?

Oke had het ff niet door dank ik maak een nieuwe topic aan groet Kees

Op 12 juni 2015 23:07:51 schreef Hanzel1981
Het klinkt heel stom maar het is makkelijk te verhelpen. Ik had hetzelfde probleem bij mijn Phillips 32PFL3605/12. Het probleem is dat er een beveiliging inschakelt als je via de pc de av poort gebruikt hebt.

Oplossing is simpel: sluit de tv aan op een pc/laptop met de av kabel, hij zal dan opstarten. Nu moet je alle apparaten weer opnieuw toevoegen.

Raar maar waar het is niks hardware matig.

Inderdaad niets hardwarematigs, als je de stappen hierboven uitvoert za je zien (als het tenminste hetzelfde probleem is als ik had met mijn TV) dat het opgelost is