cd4017

goeiendag meneer ik heb van leraar taak gekregen om een cd4017 te schakelen en uitlegggen wat de chip doet ik heb het geschakelt maar nog geen verslag over de cd4017 want het staat allemaal in het engels kunt u mij helpen door dat ik een tekst stuur en vertalen want die vertaalsites vertouw ik niet
kunt u aub me daarmee helpen om het vertalen

aub meneer

IC 4017 chip informatie.docx

Wat is je opleiding, waarom kun je geen Engels? Dat wordt reuze lastig hoor, als je iets in de elektronica wilt gaan doen en nooit een datasheet kunt lezen. Gelukkig is er van de 4017 ook genoeg uitleg in het Nederlands te vinden op internet, in het kort zelfs bij de looplichtschakeling op deze site.

Was het de bedoeling van je leraar dat je uitlegt wat de chip doet omdat jij het zelf ook begrijpt? Of was het de bedoeling dat je een uitleg in het Engels op zou zoeken en deze liefst met zo weinig mogelijk moeite naar het Nederlands vertaald kreeg?

Als je Google translate gebruikt kun je zelf misschien de kreupele vertaling langs lopen en deze corrigeren tot correct Nederlands. Maar in feite zou dat niet nodig zijn als je de werking van de chip begrijpt en gewoon in het kort je eigen uitleg formuleert. (En de werking begrijp je kennelijk, want je hebt 'het geschakeltd'.)

If you want to succeed, double your failure rate.

En de vertaling door een machine is een stuk beter leesbaar als de input interpunctie bevat... Oh, dat is niet echt relevant als je de te vertalen tekst niet zelf schrijft.

meneer kunt u mij dan informatie geven over de cd4017 dan aub want ik weet niet wat het precies doet ik heb hem gwn geschakeld

en ik moet van mijn leraar er over uitleg geven maar alles staat in engels kunt u aub maar aub mij ermee helpen aub

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 23 maart 2015 20:36:23 (32%)

Henry S.

Moderator

Probeer zelf eens wat, Engels hoort ook in je vakkenpakket te zitten. Verder geef je totaal geen antwoord op gestelde vragen.

Zie http://www.circuitsonline.net/forum/view/29138

Op 23 maart 2015 20:25:53 schreef kubilay:
ik heb hem gwn geschakeld

Wat is volgens jou gewoon?

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
benleentje

Golden Member

Beste Kubilay,

Als je de chip hebt geschakeld? heb je er dan zelf een schakeling mee gebouwd? Nu moet jouw verslag over deze schakeling gaan.
Dus ga je vertellen wat er gebeurd als de schakeling eenmaal werkt.

Als je het goed hebt gedaan heb je dan een schakeling die tot 10 kan tellen.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

kijk meneer ik zit in 4 talen ik ben geboren in frankrijk ik ben pas 2 jaar geleden naar belgie gekomen ik heb in mijn hoofd engels nederlands frans turks en engels vind ik echt moeilijk wat ik ook doe het lukt me gwn niet ik propeer van alles maarja en ik wou keer hulp vragen van veel gekende van electronica en ik ben maar student van 3 de jaar perfect engels kan ik ook niet mijnheer

merci meneer voor het hulp dat had ik nodig danku wel ik ben zeer blij dat ik het in frans heb merci meneer

Hunter,
Dit is verkeerd, het is zeker niet de bedoeling om pasklare antwoorden te geven op schoolvragen. U heeft nu zelf zijn schooltaak gemaakt.
Bob.

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.

Ach, het moet nog van Frans naar NL vertaald worden en op de schakeling van school worden aangepast, het zou me verbazen dat het pasklaar is. Als je nauwelijks Engels kan lezen is technisch Engels al helemaal lastig. Dan is een stukje in het Frans een mooi hulpmiddel.

Als ik voor school alleen documentatie in het spijkerschrift vind en iemand helpt me aan een Russisch document zou ik ook tevreden zijn. Maar het werk is dan nog niet klaar. :P

@Jochem hieronder: Zou kunnen, maar de Vlamingen/Walloniërs kennende denk ik dat dat niet het geval is. Alleen in noodgevallen kunnen ze ineens vloeiend "elkaars" talen spreken. ;)

@Reactie hieronder: Is mogelijk, maar "ik ben geboren in frankrijk ik ben pas 2 jaar geleden naar belgie gekomen" en al z'n andere teksten komen niet uit een auto translate ding, dus dat doet me toch anders vermoeden (of ze leren je in Wallonië beter Nederlands in twee jaar dan hier).

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

Misschien accepteert zijn Belgische school ook verslagen opgesteld in het Frans .. ?

edit: ja maar wie zegt dat hij niet woonachtig is in Wallonië, en zich voor advies hier op CO in het Nederlands uitdrukt? :)

[Bericht gewijzigd door Jochem op donderdag 26 maart 2015 08:47:54 (44%)

If you want to succeed, double your failure rate.