Galvaniseren/Verzinken, wat problemen

Disclaimer; ik ben een elektronica hobbyist, geen pro, dus verwacht hier basale fouten en vragen :)

Vorige jaar heb ik een las training gedaan en wat voorwerpen gemaakt die ik graag wil verzinken. Het is om de hobby/ervaring, dus ik wil het niet laten doen.

Na wat zoekwerk kwam ik uit op simpele instructie om te verzinken;

1 liter azijn
100 gr zout
100 gr suiker
Plaatje zink erin, laten staan een paar uur, om voor te bereiden.
Plaatje zink er weer uit.
Accu lader, rood aan zink, zwart aan voorwerp, onderdompelen, gaan.

Echter, ik loop tegen wat issues aan. In het begin ging het vrij goed, maar op een gegeven moment stopt de reactie lijkt het. Eerst dacht ik dat het lag aan de lader, dat die in de druppelstand kwam. Dus die lader vervangen. Eerst met een Dell laptop voeding die ik nog had liggen. 19V 4.3A, maar die schakelde zichzelf, denk ik, uit, zodra ik de polen aansloot. Nu met een oude 'domme' acculader, zonder druppelstand. Die doet het eventjes, daarna zie ik de Ampere meter uitslaan naar maximaal en zet hij zichzelf telkens uit, beveiliging denk ik. Detail, als ik hem op 6 volt zet in plaats van 12 volt, dan heeft hij een lagere stroomsterkte, 4.5 in plaats van boven de 6, en schakelt hij ook minder uit/aan.

Ik heb al ergens gelezen dat een 12 volt lampje in serie zetten zou kunnen helpen, zodat er altijd een minimale weerstand zou zijn, zou dat kunnen helpen?

De badvloeistof, kan die 'slijten', zeg maar dat na een tijdje die niet goed meer is? Al het zout er uit weg gereageerd?

Zijn er andere zaken waar ik rekening mee moet houden?

Bij voorbaat dank voor elke hulp.

Heb hier ook eens mee geëxperimenteerd maar het resultaat was niet super. Nu kan het ook zijn dat ik alles niet goed genoeg schoongemaakt had.

Als je een dikke ouderwetse trafo voeding neemt met alleen een gelijkrichter lijkt me dat er weinig fout kan gaan. Je moet wel voldoende stroom kunnen leveren.