Siemens S7-1200 error extra signalboard

Hallo iedereen,

Voor mijn masterproef ben ik bezig met een project en maak daarvoor gebruik van een PLC S7-1215 DC/DC/DC en een extra input module die in de CPU wordt ingelugd. Nu wil ik verbinding leggen tussen mijn computer en mijn PLC maar hier loopt het telkens mis.

Ik krijg steeds de foutmelding zoals in de afbeeldingen. De foutmelding is dat de input module niet bestaat of verwijderd is terwijl hij wel aanwezig is. Kapot kan het ook nog niet zijn want het is nog nooit gebruikt.

Heeft er iemand al dezelfde fout gehad en kan je mij helpen om deze error op te lossen?

zou zeggen begin eens om overal gewoon eerst eens spanning op te zetten, signal board heeft voeding nodig

en even alle typenummers controleren met je configuratie

veel meer zou het niet mogen zijn

Overal staat momenteel spanning op, en de typenummers kloppen ook met de configuratie.
Het probleem blijft :/

[Bericht gewijzigd door Henry S. op vrijdag 10 april 2015 18:08:16 (57%)

Shiptronic

Overleden

Op 7 april 2015 17:23:06 schreef stappy93:
Hallo iedereen, Kapot kan het ook nog niet zijn want het is nog nooit gebruikt.?

Ik zou willen dat ik daar altijd vanuit zou kunnen gaan. :(

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

In je project staan 3 I/O modules geconfigureerd, in je kast zie ik er maar twee naast de CPU zitten.
Controleer in TIA onder 'Device Configuration', tabblad 'Device View' even nog een keer, of je geconfigureerde Rack wel overeenkomt met de aanwezige hardware.

Op 10 april 2015 12:06:27 schreef Fox2:
In je project staan 3 I/O modules geconfigureerd, in je kast zie ik er maar twee naast de CPU zitten.
Controleer in TIA onder 'Device Configuration', tabblad 'Device View' even nog een keer, of je geconfigureerde Rack wel overeenkomt met de aanwezige hardware.

Gezien het 4xDI is en slot 1.3 ga ik er vanuit dat dit het optieprintje is dat op de CPU module zit. (Geeft de TS ook aan°
Moet je hier nog extra 24V op aansluiten? Klopt het typenummer? Laatste Firmware/TIA Portal versies?

Wat loopt er precies mis in het verbinden tussen PC en PLC? Zo te zien ben je online?

En als je het zonder die module probeert?

herkoppel de uitbreidingen eens, het zou niet de eerste keer zijn dat daar een slecht contact in zit . opgepast bij het loskoppelen de schuiver wat induwen en dan naar rechts schuiven.