Het net voeden vanaf een accu, dus een gesychroniseerde netinverter vanaf accu

Ik vroeg me af of er apparaten zijn die dit kunnen, of is er iets om te bouwen ..

Ik zou graag vanaf 12 Volt accu spanning het net hier thuis voeden, terwijl het net gewoon functioneel is. Dit omdat ik dan een mooi klein energie opwekkend systeem kan testen en uitbreiden.

Ik kan natuurlijk vanaf zonnepaneel zo naar de inverter maar ik zou er graag een opslag = accu tussen willen hebben, echter is de stroom dan niet begrenst ..

Weet iemand een apparaat dat hiervoor geschikt is of kan iemand me helpen Opweg helpen) met het bouwen / ombouwen van een apparaat dat de stroom voor de ingang van de netinverter kan begrensen.

Thnxx

bekijk inverters voor in de auto 12V 1000W , accu snel leeg 1000W halen ze niet , wat verbruikt je huis en piekbelasting bij aanslaan diepvries .

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer

Op 16 april 2015 12:08:51 schreef Franssel:
bestaande zonnepaneel inverters werken boven de 100V DC

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer

de meeste auto inverters kennen geen synchronisatie.

je moet ook de netkant afkoppelen als de spanning uitvalt, om reparateurs te sparen.

je zal toch naar een solar inverter moeten kijken, eentje met ingebouwde acculader misschien?

GMT+1

echter is de stroom dan niet begrenst ..

Hoe weet je dat? Bij een goede inverter is de stroom wel begrensd.

EricP

mét CE

Victron heeft acculaders / omvormers waarbij je kunt instellen hoeveel stroom er uit het net getrokken mag worden. Kom je daarboven, dan springt de accu bij. Kom je eronder, dan wordt de accu weer geladen.

Ik ken ze alleen in 24V variant - voor een beetje vermogen is 12V al snel minder geschikt.

Op 16 april 2015 12:03:46 schreef DUHH:Ik zou graag vanaf 12 Volt accu spanning het net hier thuis voeden, terwijl het net gewoon functioneel is. Dit omdat ik dan een mooi klein energie opwekkend systeem kan testen en uitbreiden.

Hier is geen ruk van te begrijpen, of het moet aan het cultuurverschil liggen.

Op 16 april 2015 12:03:46 schreef DUHH:
Ik kan natuurlijk vanaf zonnepaneel zo naar de inverter maar ik zou er graag een opslag = accu tussen willen hebben, echter is de stroom dan niet begrenst ..

Onze plaatselijke zonnepanelenboer heeft dit in de showroom staan: PV+UPS. Een prima technische oplossing om de leemte na het panelenschandaal wat te vullen, nu er angst is/was voor blackout.

RalcoBE, Zo'n PV+UPS gaat leveren zodra het net uitvalt. De TS wil volgens mij online het net 'bijvoederen' :-) .

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Bij een goede inverter is de stroom wel begrensd.

En hoe weet u dit dan ?? zou je mij een model kunnen aanraden ?? desnoods eerst vanaf 12 volt omhoog naar een hoger voltage en dan naar een inverter.

Ik wil idd het net bijvoeden met vanaf een off grid installatie, zodat ik opslag en winning geleidelijk kan uitbreiden.

Ik heb namelijk spullen voor een aardig 12 volt systeem echter draait mijn huis gewoon op 230 wissel ...

Het hoeft opzich geen super groot vermogen te zijn. Kan er altijd 2 of 5 van nemen ..

Makkelijker lijkt me het huis ombouwen naar 12 of 24V

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer

Campers en boten hebben allemaal toch zo'n 12V-230V-electronica-aggregaat combinatie aan boord?
Ik zou zeggen koop een oude camper, bouw het spul uit en zet dat thuis neer.

Op 16 april 2015 14:13:04 schreef rew:
RalcoBE, Zo'n PV+UPS gaat leveren zodra het net uitvalt. De TS wil volgens mij online het net 'bijvoederen' :-) .

Ah, oke, hij heeft een 12V genererende "wonderdoos" die hij bijkomend op de inverter wil.

Maar hij vroeg toch ook naar batterijen?

Staat de diesel momenteel zo goedkoop dat het rendeert om de noodstroomgenerator aan te sluiten op het net? :-)

[Bericht gewijzigd door RalcoBe op donderdag 16 april 2015 16:00:42 (14%)

als ik het goed begrijp wilt u netspanning en spanning vanaf de accus combineren ?

Ik vroeg me af of er apparaten zijn die dit kunnen, of is er iets om te bouwen ..

Ja die zijn er. Op de zaak hebben we massa's van dergelijke systemen staan om elektromotoren te voeden en als ze moeten remmen voeden ze weer terug aan het net.

Is alleen wel kostbaar en ingewikkeld. Het is een ruimte van een 400 m2 ofzo vol met siemens speeltjes die wisselrichters, water gekoelde power igbt's enz bevatten.

Op kleinere schaal zelfbouwen kan ook natuurlijk. Alleen moet je daar dan wel iets meer dan een goede elektronicus voor zijn. Alleen denk ik dat als als je dat was je deze vraag niet had gesteld.

Een bestaand systeem kopen? Ik weet niet of dat zo kant en klaar bestaat. Dan kom je uit op zonne inverters enzo. Of dingen gebruikelijk in de camper en bootjes wereld. Allen leveren die weer niet aan het net terug.

Het is allemaal net even niet geschikt voor jouw wensen. Daar is waarschijnlijk ook een en reden voor. Wie wil er nu immers zijn accu ontladen aan het net. De meeste mensen doen dat andersom.

Ik zie hier wel een beetje een uitdaging voor de TS.

Inmiddels dit gevondedn

http://www.bimblesolar.com/nedap-3kw

dat doet het ongeveer geloof ik.

Maar weet nog niet of dat 12 volt accu systemen zijn. zal wel niet.

maar ja ik wil stroom uit een auto accu aan het net kunnen terugleveren. Dan kan ik meer geld vooor me opgewekte stroom krijgen.

Gewoon uit panelen. Ik heb nu ook een groot systeem 2000 + Wp
maar dan kan ik er kleine modulaire systemen naast bouwen.

Ook kan ik het dan makkelijk meenemen als ik het op een andere locatie wil installeren. ik wil niet me huis installatie ombouwen en ik wil ook niet helemaal onafhankelijk want dat is niet haalbaar. Dan het ik nog heel wat meer dak nodig ;)

Dat is nogal een kostbaar systeem. Bovendien 24 volt. 12 volt zul je overigens bijna niet vinden. Je moet wel een hele goedkope bron hebben om deze investering er ooit uit te krijgen. Een gewone start accu is eigenlijk ook al niet zo'n beste keuze voor jouw systeem. Daar zijn betere typen accu's voor. Een start accu is zoals het woord zegt om te starten. Tractie accu's om te trekken. Maar dat zou al een beter keuze zijn voor jouw systeem denk ik.

[Bericht gewijzigd door Ex-fietser op donderdag 16 april 2015 18:06:26 (13%)

Op 16 april 2015 17:57:10 schreef DUHH:

maar ja ik wil stroom uit een auto accu aan het net kunnen terugleveren. Dan kan ik meer geld vooor me opgewekte stroom krijgen.

Vanwege de verliezen in de accu en de afschrijvingskosten van accu's ben je zo alleen maar duurder uit.

Vanwege de verliezen in de accu en de afschrijvingskosten van accu's ben je zo alleen maar duurder uit.

En zonnepaneeltje vergeet dan de afschrijvings- en onderhouds-kosten op de installatie.

Dat mooie apparaat van 2,875.00 pond (Bijna 4000 euro) ex BTW dus zeg 5000 euro. En dan staat het apparaat ook nog niet eens bij je.

Daar komen dan de accu's ook nog bij. Met een gewone startaccu ga het echt niet redden. Een vijftig watt gloeipeertje doet het daar misschien een uurtje op ofzo. Wil je iets bruikbaars dat echt energie terug levert aan het net, dan moet je echt denken aan een serieuze accu batterij. Door die aanschaf zal het bedrag zich waarschijnlijk gaan verdubbelen.

Die accu batterij zul je elke paar jaar opnieuw moeten aanschaffen omdat die nu eenmaal een beperkt leven hebben. En je krijgt elk jaar de onderhouds-kosten van je installatie.

Dit soort van ideeën zijn heel erg leuk maar niet bepaald betaalbaar. Vandaar dat je wel een hele erge goedkope bron moet hebben wil je dit soort van investeringen er ooit uit krijgen.

Ik denk dat het beter is om je opgewekte stroom geheel zelf op te souperen. Laat bepaalde apparaten op de accu draaien ofzo. Of lever op de meer gebruikelijke manier zonnestroom terug aan het net. Dan verdien je namelijk wel geld. Of beter geef je minder uit aan electrische energie.

[Bericht gewijzigd door Ex-fietser op donderdag 16 april 2015 19:14:50 (12%)

Dan kan ik meer geld vooor me opgewekte stroom krijgen.

Behalve dat het "mijn opgewekte stroom" moet zijn, is het verder ook redelijk onzinnig. Heb je een meter die achteruit kan draaien (ferrarismeter) of een 4 telwerken meter ? Anders ga je sowieso niks krijgen, als het al lukt om je eigen verbruik te compenseren, want daarboven ga je pas terugleveren natuurlijk.
Hoeveel denk je uit een 12V accu terug te kunnnen leveren dat er van enige winst sprake kan zijn ? iets van 800 Wh ljkt me al een utopie.

stop het overmatig spatiegebruik !

Juist als je meter niet terug draait is het extra intressant om zelf op te slaan ipv zomaar gratis weg te geven aan het net.

Ik heb 4 digitale telwerken, ze kopen stroom die ik terug lever voor zo'n 15 eurocent en ik koop voor zo'n 22 eurocent de kw/h

jaja grote en kleine letters .... niet gaan muggeziften he.

Dus terug draaiende meters kosten geld, daarnaast wil ik dus niet me hele huis installatie ombouwen zodat bijvoorbeeld het licht op een 12 volt systeem gaat draaien.

Ik heb een riant 12 volt systeem wat ik eventueel nog kan uitbreiden met bijv. zelfgeouwde trackers etc.

maargoed ik vond dat apparaat ook nogal duur.

Het zou toch goedkoper moeten kunnen kunnen lijkt me.

Bijv. een kleine schakeling die als het donker word en mijn grote panelen niks meer leveren aan mijn sma sunnyboy 2100 dat er dan vanaf mijn 12 volt systeem een geschikite spanning en stroom word aangeboden aan de ingangszijde van de grid tie inverter.

Net iets boven minimaal leveren (spanning), zodat er bij licht vanaf de panelen word geleverd en bij donker het extra systeem nog even door levert.

Dan kan ik bij een black oout ook het net afschakelen en een eiland starten met een een extra suinus omvormer en kunnen me panelen dan gewoon blijven werken ..

Nu ik er zo over zit te denken geloof ik dat ik dus alleen een geschakelde voeding nodig heb en een paar diodes. Zo gauw de spanning vanaf me panelen onder een bepalde waarde komt en de sunnyboy in slaap modus dreigt te raken kan me 12 volt systeem me inverter voeden.

Wie denkt dat dit wel of niet kan ??

Zal dus denk ik alleen een voeding moeten bouwen die vanaf de accu een geschikte voeding aanbied aan de sunnyboy.

Nogmaals (wellicht ten overvloede) Ik heb al een aantal serieuse 12 volt panelen, accu's en een hele berg laadregelaars liggen ... Zou er graag nog een mmolentje bij kopen en wat maken zoals molens / trackers etc.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 20 april 2015 20:30:07 (20%)

daarnaast wil ik dus niet me hele huis installatie ombouwen zodat bijvoorbeeld het licht op een 12 volt systeem gaat draaien.

Ik heb een riant 12 volt systeem wat ik eventueel nog kan uitbreiden met bijv. zelfgeouwde trackers etc.

ik snap hier geen drol van. zeg nou eens wat meer over dat systeem. hoeveel volt is die PV installatie?

waarom kost die meter geld? de voeding neemt het energiebedrijf voor zijn rekening.

waar ga je die accu mee opladen? een normale auto accu bevat net een dubbeltje aan electricteit. (65 Ah * 12v = 780Wh = 0,8 kWh * 15 ct = 12 ct)

stel dat we 0 verlies hebben. die accu gaat 5 jaar mee. 365*5*12ct = 219 euro. moet je voor minder dan 219 euro een accu kopen die iedere nacht 100% ontladen kan worden. en dan nog 5 jaar mee gaat.

ik denk dat die niet te vinden is.

GMT+1

Wie denkt dat dit wel of niet kan ??

Hoelang denk jij dat een startaccu dat vol houd?

Maak eens een serieuze energie balans berekening met werkelijke getallen. Hoeveel energie gaat er in en hoeveel er uit? Hoeveel gaat er in een accu en hoeveel heeft je koffie automaat nodig. Met alleen een accu kan je koffie automaat niet werken. Dat is gewoon te weinig.

En stel dan je vraag nogmaals.

Met de summiere gegevens die jij geeft denk ik dat het niets wordt.

ik stel geen vragen over de rendabelheid van zo'n systeem.

als ik 10 x 250 Ah solar accu's heb staan die nu niks doen denk ik dat ik er iets mee zou moeten kunnen doen.

En als je meter terug draait dan geef je je stroom dus eigenlijk te goedkoop weg. Als ik zelf opgewekte stroom zelf gebruik dan heb ik er meer aan.

Ja 1 auto accu gaat niet zo lang mee maar daar vroeg ik ook niets over toch ?? idd een 80 Ah accu lever in een idiaal geval nog steeds minder als 1 KW/h SO WHAT ??

Zou het werken ?? vanaf 12 volt accu systeem een netinverter voeden eventueel met een voedings schakling er tussen. THAT's THE Question ;)

PS. Koffie is vies ;)

Anoniem

Denk je ook aan een goede akkulader voor het geval de zon een paar dagen niet schijnt. Het is toch zonde als de inverter dan niets terug kan leveren?

Koop een redox accu. Alles zit erin, technologie bestaat en is getest. Rendabel te krijgen vanaf zo'n 50KVA met een nachtverbruik van meer dan 15KWh per nacht. En dan nog, beter een hoger verbruik...