PCB

Dit topic is gesloten

iemand een idee hoe deze schakeling precies werkt, vooral het gedeelte met de leds interesseert me. er zijn 6 standen waarbij telkens alle lichtjes onder de gewenste stand gaan knipperen, wanneer de gewenste temperatuur bereikt wordt stoppen deze met knipperen .. de specifieke functie van de (redelijk grote) condensatoren zou ook interessant zijn, ik weet dat deze energie opslaat maar waarom worden deze precies hier gebruikt. ook wordt er gebruikt gemaakt van een zenerdiode..

Hugo Welther

Moderator

Teken het schema eens uit dan weet je ook de functie van de onderdelen.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Arco

Special Member

Die chip is zo te zien een 3222 RS232 driver. Printje zit dus 'ergens' aan vast wat de boel stuurt.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Gezien de testpunten, zou de chip ook een microcontroller kunnen zijn.

Reverse-engineering (onderdelen identificeren,schema tekenen) is in dit soort gevallen inderdaad de meest voordehandliggende methode.

Meedenken is trouwens makkelijker met context, dat is ook in je andere vraag een probleem zie ik.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
leime

Golden Member

Iets met een geregeld verwarmingselement vermoed ik.

Edit: Na het lezen van het andere topic, een stijltang? De leds zullen wel aangestuurd worden door een uC. De elco dient als voedingsontkoppeling denk ik.

[Bericht gewijzigd door leime op vrijdag 17 april 2015 15:28:10 (60%)

Dit topic is gesloten